Farlige modermærker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.129 visninger
11 svar
0 synes godt om
30. maj 2012

Anonym trådstarter

Min datter på 11 år, har i mange år haft to store modermærker på ryggen, de ser forholdsvis harmløse ud, men dog ret store. Nu har jeg lige opdaget at hun har fået et tredje, som på rekordtid er blevet ret stort, det er uens i farven, ujævn i kanten, og det er ligesom forskellige tykkelser. det ligner nærmest 3 modersmærker der er groet sammen.

Jeg er selvfølgelig en lille smule bekymret, men hvor ofte mon børn egentlig er udsat for modermærk kræft? Eller andre hudsygdomme, der ses i modermærker?

Hun skal til lægen på fredag, og så må vi se hvad han siger. Sekretæren fortalte mig, at børn stort set aldrig får fjernet modermærker, netop fordi de altid er helt harmløse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ved ik hvor stor chancen er for kraft osv hos børn, men syntes det er rigtig godt at det bliver tjekket!  For at det ik er noget! Vh stine

Anmeld

30. maj 2012

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Ved ik hvor stor chancen er for kraft osv hos børn, men syntes det er rigtig godt at det bliver tjekket!  For at det ik er noget! Vh stine

Skal vi så ikke vælge at kalde det for risikoen?

Tak for de krydsede fingre..

Anmeld

30. maj 2012

Tvebakken

Min datter på 5 fik fjernet et modermærke, da det havde fået en mørk plet indeni..
Det var en hudlæge, der mente, at vi hellere måtte få det fjernet, selvom risikoen for, at det var ondartet var ekstremt lille.
At plastik kirurgen så ikke var enig med hudlægen, og mente det ikke skulle fjernes - det er så en anden sag.

Grunden til, de ikke så gerne fjerner dem på børn er åbenbart, at børn har en tendens til at danne større ar.. (hvorfor ved jeg ikke..??)

Anmeld

30. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Skal vi så ikke vælge at kalde det for risikoen?

Tak for de krydsede fingre..

Jo lad os det! Er sikker på at alt nok ska se fint ud! Vh stine

Anmeld

30. maj 2012

lycly

Risikoen for at børn udvikler modermærkekræft er lille. Men der er stadig risiko for, at de kan udvikle det som voksen, især når man har flere modermærker. Så uanset hvad, så bør hun få dem tjekket og evt. fjernet. Min morfar døde af modermærkekræft, og alle hans børn og børnebørn blev i den forbindelse tjekket for modermærker.

Men uanset hvad, så  for at det er helt harmløst

Anmeld

30. maj 2012

2babygirls

Anonym skriver:

Min datter på 11 år, har i mange år haft to store modermærker på ryggen, de ser forholdsvis harmløse ud, men dog ret store. Nu har jeg lige opdaget at hun har fået et tredje, som på rekordtid er blevet ret stort, det er uens i farven, ujævn i kanten, og det er ligesom forskellige tykkelser. det ligner nærmest 3 modersmærker der er groet sammen.

Jeg er selvfølgelig en lille smule bekymret, men hvor ofte mon børn egentlig er udsat for modermærk kræft? Eller andre hudsygdomme, der ses i modermærker?

Hun skal til lægen på fredag, og så må vi se hvad han siger. Sekretæren fortalte mig, at børn stort set aldrig får fjernet modermærker, netop fordi de altid er helt harmløse.

Synes du skal få dem tjekket.. Der er babyer der har blodkræft eller hjernetumor, så hvorfor ikke modermærkekræft ???

Anmeld

30. maj 2012

MissTas

Anonym skriver:

ved heller ikke noget om hvor stor risikoen er for børn, men blev selv ramt da jeg var 14 år, så det kan desværre lade sig gøre..

krydser for at din datter selvfølgelig er sund og rask

men fornuftigt med læge besøg.. hellere et for meget end et for lidt

Anmeld

30. maj 2012

Anonym trådstarter

MissTas skriver:

ved heller ikke noget om hvor stor risikoen er for børn, men blev selv ramt da jeg var 14 år, så det kan desværre lade sig gøre..

krydser for at din datter selvfølgelig er sund og rask

men fornuftigt med læge besøg.. hellere et for meget end et for lidt

Puha, det er jeg virkelig ked af at høre...

Jeg regner med at det var modermærkekræft du fik, men var det pga. et modermærke du/i henvendte jer til lægen?

Anmeld

31. maj 2012

MissTas

Anonym skriver:

Puha, det er jeg virkelig ked af at høre...

Jeg regner med at det var modermærkekræft du fik, men var det pga. et modermærke du/i henvendte jer til lægen?

ja, det var derfor vi henvendte os. det blev så fjernet og sendt til undersøgelse og der viste svar resultatet sig så at være negativt, desværre ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.