Når baby ikke vil bruge sut... Hjæææælp....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2012

raca

Mathias Villads skriver:

Min den sidste ville heller ikke bruge sut, men det har jeg kun været glad for.. så får han ikke skæve tænder som storebror...

Jeg har aldrig set det som et problem.. det tror jeg er en god del.. da barnet kan mærke ens frustration..

Jeg brugte en stof ble til at putte med, men man kan også få sutklude...

Dernæst altid fast putte ritual... her var det mad, bad og en sang og så har jeg altid lagt mine børn fra mig i sove situationer... så jeg ikke gjorde børnene afhængige i den situation... ( dette kommer fra en med 2 børn for tidlig fødte, hvor de har boet på maven, bare ikke når de skulle sove).

Og så er jeg nok en af de onde mødre, men jeg synes ikke, at de skal falde i søvn ved patten og mine fik ikke lov... Jeg synes at det er en dårlig ide at komme ind på, ligesom man lader barnet sove imellem sig, fordi man ikke vil tage kampen, men jeg er af den mening, at børn sover bedst i egen seng og at man må tage kampen også med en på 6 mdr....

Jeg har gjort det med mine, og var de helt hysteriske, så fik de selvfølgelig alt den trøst.. men de kunne måtte altså godt græde lidt... så gik jeg bare jævnlig ind til dem og puttede dem igen, strøg dem blidt på kinden eller i håret uden at sige noget, så de kunne høre/mærke mig... dette gjorde/gør dem trygge... jeg får stadig en kamp ny og næ... men så tager vi den altid og så sover de trygt igennem og går bare i seng uden problemer.... men jeg står fast og det ved de... dette er gjort med 3 børn og jeg har ikke utrygge børn...

Knus Mette

man vælger jo selv hvilke kamp man ville tage..

og nogle fravalger ikke af manglende vilje men forde de ikke ser en grund til det..

så jeg valgte så den kamp om sove sitiotioen fra.. men valgte at lære dem at jeg også gad lytte til deres behov for nærhed i indsovning..

amning er ikke en dårlig vane i forbindelse med søven.. hvis moren trives med ddet.. da der er en del afsappende stoffer i mælken, så barnet falder letter i søvn..

jeg ser ikke amning som en pat i munden, men som nærhed trykhed genkendelig hed.. samhørighed osv..  så når jeg puttede blev de ammet og når min mand pyttede puttede de sammen i sengen..

at sove i egen seng kan der siges meget for og imod.. men det er et individuelt valgt hvad der fungere bedst i den familie, og at børn sover i den ene side i familie sengen.. er heller ikke en dårlig vande..save forældre der ikke tager kampen men et valg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
raca skriver:

jeg har altid ammet mine i søvn i sengen for der var de skermet for indtryk.. de har kun sjældet vågent op igen.. før næste gang de skulle ammes.. ingen af mine har brugt sut.

den teori med at barnet føler sig forladt når man forlader det efter det er faldet i søvn.. holder ikke helt.. nogle børn har så stærke overleveses instikter fra urtiden af at de når de er så små.. SKRIGER når de vågner alene.. ligegyldigt hvad.. da børn jo ikke er lavet til at sove selv og alene. det er en vestlig forventning til dem.. og rimligt unaturligt.

Det er er jo ingen af teorierne der er et faktum...det er teorier og så må man vælge hvad man vil putte efter

Anmeld

30. maj 2012

sabrinaxb

Nu som Moar skriver:

Min datter tog aldrig sutten, selvom jeg forsøgte mange, mange gange..

Til dem med samme 'problem' - hvad gør i ved puttetid? Min datter er nu lige om snart 6 måneder, og ville egentlig gerne at det snart blev nemmere at få hende til at sove...

Om dagen falder hun i søvn - kun hvis jeg går med barnevognen, ammer hende i søvn, eller binder hende i en fastvikle hos mig, hvor jeg så går rundt med hende..

Om aftenen - skal jeg sidde/gå rundt med hende imens jeg ammer hende og vugger hende i armene, indtil hun overgivet sig og falder i søvn, hvorefter jeg med lidt held kan lægge hende i vuggen og hun så sover videre.. Ofte vågner hun i et hyl/gråd når jeg lægger hende fra mig, og så må jeg tage hende op og fortsætte amningen/vuggeriet... Dette show kan tage fra 20 min op til 2,5 time.......

Er klar over at min babs lidt er blevet en sut for hende, og det er altså lidt hårdt i længden...

De aftner hvor det er helt galt ligger jeg mig til slut ned i vores seng sammen med hende, hvor hun så falder rimelig hurigt i søvn imens hun dier hos mig....

Nogen gode råd?

Ville ønske jeg kunne ligge hende når hun var træt og hun så selv kunne falde i søvn.. Eller at far ind imellem kunne putte hende, men hun er bare så mega morsyg om aftenen..

århh følger lige med, det lyder fuldstændig som noget jeg kunne ha skrevet, da det er det samme her hjemme, min baby er så godt nk kun 3 md. men det er ski lidt hårdt :/

Anmeld

30. maj 2012

Mother-love

Isabella har aldrig brugt sut, trods vores mange forsøg på at få hende til det. Men må indrømme at nu hvor hun ikke bruger sut er jeg såååå glad for det. Hun har været flaske barn siden hun var en mdr men sutten kunne hun simpelthen ikke finde ud af. Men hun har tre nusseklude og de har fungeret fint siden hun var helt lille. Vi havde det problem fra hun var 1,5 mdr til hun var ca 6-7 mdr at hun ikke sov om dagen overhovedet. Hun kom i seng kl 21.30 og vågnede omkring kl 8 fik en flaske og sove til 10-11 stykker og det var så det. Det er først da hun var startet i vs omkring 9 mdr. Begyndte hun at sove en lur på en time. Men hendes nusseklude er hendes et og alt.

Og en anden ting. Det er lidt ris til egen røv det du gør med at gå rundt med hende til hun sover, for det giver dig bare endnu flere problemer med at få hende til at sove i fremtiden. Så hvis det var mig ville jwg tage kampen op og stoppe nu inden hun bliver ældre. Vi gjorde det med isabella at hvis hun ikke ville sove og var ked af det. Gik vi ind nårvikunne høre det var rigtig gråd og løftede hende op og trøstede når hun var faldetned ugen lagde vi hende ned og gik ud og sådan fortsat vi indtil hun sov. Hun har altid faldet i søvn i vor seng hvis hun var i tigerspring. Men nu kommer hun kun i sin egen seng og når hun græder rigtig går vi ind sætter os ved siden af sebgen og nusser hende igennem tremmerne. Og når hun er faldet til ro gårvi ud.
Nogen dage tager det lang tid at få hende til at sove. Men normalt ligger hun og legernår hunkommer i seng og så efter 30 min. Sover hun.

Anmeld

31. maj 2012

RiUL

raca skriver:

og nogle fravalger ikke af manglende vilje men forde de ikke ser en grund til det..

så jeg valgte så den kamp om sove sitiotioen fra.. men valgte at lære dem at jeg også gad lytte til deres behov for nærhed i indsovning..

amning er ikke en dårlig vane i forbindelse med søven.. hvis moren trives med ddet.. da der er en del afsappende stoffer i mælken, så barnet falder letter i søvn..

jeg ser ikke amning som en pat i munden, men som nærhed trykhed genkendelig hed.. samhørighed osv..  så når jeg puttede blev de ammet og når min mand pyttede puttede de sammen i sengen..

at sove i egen seng kan der siges meget for og imod.. men det er et individuelt valgt hvad der fungere bedst i den familie, og at børn sover i den ene side i familie sengen.. er heller ikke en dårlig vande..save forældre der ikke tager kampen men et valg.

"pat i munden", her er det da en god gang kærlighed og tryghed 

Anmeld

31. maj 2012

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
raca skriver:

Helt sikkert et valg man selv vælger... men ud fra det, som du skriver, så lyder det i mine øre, som om det er for din skyld og ikke dine børns skyld, at i skal putte sammen hver aften.... tror det er dit behov, som dine børn skal opfylde....

Anmeld

31. maj 2012

raca

Mathias Villads skriver:

Helt sikkert et valg man selv vælger... men ud fra det, som du skriver, så lyder det i mine øre, som om det er for din skyld og ikke dine børns skyld, at i skal putte sammen hver aften.... tror det er dit behov, som dine børn skal opfylde....

jada det er da helt klart mit behov.. jeg arbejder på at gøre børne så afhængige af mig så de slet ikke vil flytte hjemmefra når de bliver 18 år..men venter til de er 45 år... og jeg agter og sidde inde ved dem indtil da..

kan du læse ironien..

jeg kan så fortælle dig at vi lavede om på putteritualerne da de blev gamle nok. så nu falder de i søvn i selv.. og der har aldrig været nogle der har grædt her ved os...

men jeg kunne også vende dem om, var det dit barns behov at sove alene på et værelse og lære og falde i søvn selv eller det eller en samfundsnorm?

Anmeld

31. maj 2012

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
raca skriver:

jada det er da helt klart mit behov.. jeg arbejder på at gøre børne så afhængige af mig så de slet ikke vil flytte hjemmefra når de bliver 18 år..men venter til de er 45 år... og jeg agter og sidde inde ved dem indtil da..

kan du læse ironien..

jeg kan så fortælle dig at vi lavede om på putteritualerne da de blev gamle nok. så nu falder de i søvn i selv.. og der har aldrig været nogle der har grædt her ved os...

men jeg kunne også vende dem om, var det dit barns behov at sove alene på et værelse og lære og falde i søvn selv eller det eller en samfundsnorm?

Jamen for mig, lyder som om det er dit behov... ironi eller ej...

Dernæst kan jeg fortælle, at jeg ikke kold og kynisk lod mit barn selv faldt grædende i søvn, men var i nærheden i starten indtil barnet var tryg ved situationen.... ydermere sover den lille på to i egen seng inde i soveværelset.... de andre var 1½ år, da de kom på eget værelse... men jeg har kun ligget med dem, når de var syge.... eller fået for mange indtryk (har senitive børn).... men jeg mener man kan skabe nærhed med sine børn på anden måde....

Anmeld

31. maj 2012

raca

Mathias Villads skriver:

Jamen for mig, lyder som om det er dit behov... ironi eller ej...

Dernæst kan jeg fortælle, at jeg ikke kold og kynisk lod mit barn selv faldt grædende i søvn, men var i nærheden i starten indtil barnet var tryg ved situationen.... ydermere sover den lille på to i egen seng inde i soveværelset.... de andre var 1½ år, da de kom på eget værelse... men jeg har kun ligget med dem, når de var syge.... eller fået for mange indtryk (har senitive børn).... men jeg mener man kan skabe nærhed med sine børn på anden måde....

det ene udelukker jo ikke det andet..

man kan skaber nærhed på mange måder.. og vi har så ikke fravalgt puttesitionen til det.. for det giver ikke mening for mig og lære et barn at nærhed og trykhed er når forældrene syntes og ikke når barnet viser behov for det..  og mine har haft aller mest brug for os når de har skulle falde i søvn.. så vi har bare lyttet til dem.. og hvordan kan det være forældrens behov at imøde se barnet?

men jeg ønsker entlig ikke og diskotere om mine valg er fornuftige.. når du har en så forudindtaget mening om at jeg gør ting forkert..

min dømmekraft er ganske udemærket. og jeg ved at jeg gør det der er rigtigt for mine børn. også er den entlig ikke længre.

Anmeld

31. maj 2012

RiUL

raca skriver:

det ene udelukker jo ikke det andet..

man kan skaber nærhed på mange måder.. og vi har så ikke fravalgt puttesitionen til det.. for det giver ikke mening for mig og lære et barn at nærhed og trykhed er når forældrene syntes og ikke når barnet viser behov for det..  og mine har haft aller mest brug for os når de har skulle falde i søvn.. så vi har bare lyttet til dem.. og hvordan kan det være forældrens behov at imøde se barnet?

men jeg ønsker entlig ikke og diskotere om mine valg er fornuftige.. når du har en så forudindtaget mening om at jeg gør ting forkert..

min dømmekraft er ganske udemærket. og jeg ved at jeg gør det der er rigtigt for mine børn. også er den entlig ikke længre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.