Spørgsmål til kunstig befrugtning som enlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2012

Christine

jv30 skriver:

Hopper lige med på vognen her Har nemlig samme overvejelser.

Men må altså lige sige, at det da er pænt sært, at man ikke kan få børnebidrag fra staten, hvis man vælger at blive gravid med en donor.. Så reelt bliver man straffet for at være ansvarlig - og få det gjort under sikre og trygge rammer - og med donorsæd ved man jo, at der ikke gemmer sig alvorlige sygdomme. Men modsat bliver man "belønnet" for at gå i byen, finde sig en tilfældig mand - og IKKE spørge om hans navn mm, og derefter blive gravid.. For så kan faderskabet jo ikke fastslås - og derfor får man de ca 1200 kr om måneden af staten

Er det bare mig - eller giver det SLET ingen mening??

Øh det er da noget at fyre af.

JEG er derimod af den opfattelse at det er uansvarligt at vælge på forhånd at et barn skal mangle en far hele livet - med overlæg. Sådan er folk så forskellige...

Der er ikke en af de to situationer du nævner der er hverken ansvarlig eller sikrer mod sygdomme.

Din kommentar er hvad der ikke giver mening for mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2012

cam71

Milla-Victoria's mor skriver:

Ihhh så spændende :-) Du må endeligt lade os vide hvordan det går.

Det er fordi det er offentligt at du skal have en henvisning.

Ja, den med at vælge hvilken slags donor, er voldsomt svær. Havde egentligt besluttet mig for en åben donor. Men er nu kommet i tvivl igen :-(

anonym eller åben doner det er kun en selv der kan afgøre det og for mig var det en af de sværeste valg. jeg valgte til sidst anonym efter at havde læst om for og imod.det jeg endte med at gå ud fra var at selv om det er en åben eller lukket doner bliver det aldrig en far som barnet kan have omgang med. og de kan først få oplyst den åbne doner når de er 18 år.

Anmeld

17. juni 2012

jv30

Du har så ganske ret. Det giver ingen mening overhovedet. Det betyder jo at man kan "tjene" på at gå ud og udnytte et fjols der er villig nok til at hoppe med i kanen første aften...

Det er heldigvis ikke pengene der tæller :-)

En anden ting, nu skriver du jo at man er sikker på at undgå sygdomme ved insemination på klinik. Det er faktisk ikke altid 100 % sikkert.... Snakkede med en her den anden dag, som havde kontakt til ca. 10 andre børn af samme donor som hun havde, da flere af børnene havde fået en sjældent arvelig sygdom fra donoren. Derved var der blevet taget kontakt til alle donor familierne og de havde fået et netværk ud af det. Det sker heldigvis ikke så tit.

knus

Tak for dit svar - det med sygdommene var jeg faktisk ikke klar over. Det giver da stof til eftertanke.

Nej, vi er helt enige, det er heldigvis ikke pengene der tæller - men er dog stadig lidt "sur" over den forskelsbehandling

Ønsker dig alt muligt held og lykke fremover

Anmeld

17. juni 2012

Mutti2

Christine skriver:

Øh det er da noget at fyre af.

JEG er derimod af den opfattelse at det er uansvarligt at vælge på forhånd at et barn skal mangle en far hele livet - med overlæg. Sådan er folk så forskellige...

Der er ikke en af de to situationer du nævner der er hverken ansvarlig eller sikrer mod sygdomme.

Din kommentar er hvad der ikke giver mening for mig.

Det er da på ingen måder uansvarligt.

Ja vi har alle vores egen mening. Og du har helt ret til din....

Men det er da ikke uansvarligt at få et barn på egen hånd. Et barn uden en far, har da lige så gode forudsætninger for et lykkeligt og indholdsrigt liv som børn der har to forældre.

Og fordi man får et barn på egen hånd, er det jo ikke ens betydning med at man slet ikke vil have en mand senere hen, eller at barnet overhovedet ikke har mænd i dets liv.

Synes derimod det er super skønt, at børn er så ønsket at mødre går imod normerne og forventningerne fra samfundet for at få et barn til verdenen.

Barnet er ønsket og ikke mindst elsket, hvilket jo er det vigtigste :-)

Anmeld

17. juni 2012

Mutti2

cam71 skriver:

anonym eller åben doner det er kun en selv der kan afgøre det og for mig var det en af de sværeste valg. jeg valgte til sidst anonym efter at havde læst om for og imod.det jeg endte med at gå ud fra var at selv om det er en åben eller lukket doner bliver det aldrig en far som barnet kan have omgang med. og de kan først få oplyst den åbne doner når de er 18 år.

Det er rigtigt.... :-)

Det er jo også forskelligt hvad der er det rette for den enkelte :-)

Skal til samtale i morgen på klinikken :-) Så håber lidt at det kan afhjælpe mig med nogle ting på det område :-)

Hælder stadig til en åben... Men nu må vi se :-)

Anmeld

17. juni 2012

Mutti2

jv30 skriver:

Tak for dit svar - det med sygdommene var jeg faktisk ikke klar over. Det giver da stof til eftertanke.

Nej, vi er helt enige, det er heldigvis ikke pengene der tæller - men er dog stadig lidt "sur" over den forskelsbehandling

Ønsker dig alt muligt held og lykke fremover

Ja, det sætter tingene i et andet perspektiv. Men har nu stadig ikke afskræmt mig :-) Men det er da en af de ting jeg har spm om :-)

Vi må håbe det bliver lavet om snart ;-)

Takker og i lige måde :-)

Knus

Anmeld

17. juni 2012

jv30

Men det er da ikke uansvarligt at få et barn på egen hånd. Et barn uden en far, har da lige så gode forudsætninger for et lykkeligt og indholdsrigt liv som børn der har to forældre.

Og fordi man får et barn på egen hånd, er det jo ikke ens betydning med at man slet ikke vil have en mand senere hen, eller at barnet overhovedet ikke har mænd i dets liv.

Synes derimod det er super skønt, at børn er så ønsket at mødre går imod normerne og forventningerne fra samfundet for at få et barn til verdenen.

Anmeld

18. juni 2012

Christine

Et barn uden en far vil altid mangle noget. Og JEG synes det er usansvarligt at ignorere dét.

Det er muligt at det for nogle børn er overkommeligt, men jeg er helt sikker på at det kræver en stor indsats fordi det nu engang er en stor del af en persons identitet.

Så det håber jeg da bestemt du og andre tager med i overvejelserne

Anmeld

10. juli 2012

Tullepigen90

Godt skrevet og er MEGET enig!

Anmeld

10. juli 2012

Vial

Det er ikke usikkert at blive insemineret. Donor er testet for de oplagte arvelige sygdomme plus seksuelt oversætte sygdomme. Sæd er i karantæne et halvt år, hvor donor så testet igen. Så er man sikker på, at der ikke er HIV osv.

I ganske få tilfælde vil donor være bære af et sygt gen, det kan man ikke gardere sig i mod. Det er så godt som umuligt at kortlægge og tjekke alle hans gener. En gang i mellem vil det så være en ulykkelig situation. Dog meget sjældent i forhold til alm baby-making. Skaden kan dog være stor, da donor laver flere børn end fædre.

Ang total ensporet indlæg om, at mgl en far. De har aldrig haft en, og har derved ikke mistet en far. De fleste mennesker mgl noget i deres liv. Jeg synes fx at nogle af de forældre man læser om her må være noget mere traumatiserende at vokse op med. Forskning viser at donorbørn klarer sig fysisk og psykisk over gennemsnittet. Dvs de har nok fundet fred med deres eksistens. Måske fordi de har ressourcestærke mødre, der VIL dem 100 pct. Så ingen grund til bekymring. Der er større risiko for at ødelægge børn, der både har en mor og en far ;-))

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.