Køber i ind til en mdr. ???? Hjælp lige her ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.796 visninger
44 svar
0 synes godt om
29. maj 2012

morethanperfect

Vi skal til at købe ind til en mdr. af gange , fordi vi ganske enkelt ik kan styre vores økonimi ..

Har siddet og skrevet en indkøbsseddel ud fra , hvor meget af ALT vi bruger på en mdr..

ALT , lige fra wc-rens til Oksekød .. Det er godt nok besværligt , og syns der blir ved at komme noget på ..

Hvad gør i ?
Og syns i det lyder som en god idé .. ?
Det var min papmors forslag , fordi vi er for gode til lige at gå over i brugsen og det er for dyrt !! Der ligger vi i hvert 2000 om mdr. !  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

L&V

morethanperfect skriver:

Vi skal til at købe ind til en mdr. af gange , fordi vi ganske enkelt ik kan styre vores økonimi ..

Har siddet og skrevet en indkøbsseddel ud fra , hvor meget af ALT vi bruger på en mdr..

ALT , lige fra wc-rens til Oksekød .. Det er godt nok besværligt , og syns der blir ved at komme noget på ..

Hvad gør i ?
Det var min papmors forslag , fordi vi er for gode til lige at gå over i brugsen og det er for dyrt !! Der ligger vi i hvert 2000 om mdr. !  

Årh har os tit tænkt på det men har ikke lige fået taget mig sammen endnu.. Hvor meget bruger i da på mad og husholdning?

Anmeld

29. maj 2012

morethanperfect

Månsson skriver:

Årh har os tit tænkt på det men har ikke lige fået taget mig sammen endnu.. Hvor meget bruger i da på mad og husholdning?

Vi bruger ALT for meget ! 
Vi kan slet ikke styre det .. Netop fordi vi bor lige ved siden af brugse og det er mega dyrt . En ltr. mælk koster 11 kr.

Og ja , vi har slet ikke styr på det faktisk .. Men vil skyde på 6000 om mdr.  

Anmeld

29. maj 2012

roenlund

Jeg handler kun til en gang i ugen, laver en madplan hvor alle rester bliver brugt og så er det meget sjældent at jeg må ned efter en L mælk... gider ikke til en hel mdr for så kan jeg ikke få salat og andet frisk... men sparer meget ved kun at gå i butikker en gang i ugen...

Anmeld

29. maj 2012

Carl-Emil's mor

morethanperfect skriver:

Hvad gør i ?

hvis I ved I har svært ved det hvorfor starter I så ikke med at handle ind for 14 dage??

har I en bilka i nærheden? der er det genialt at købe kød nemlig jeg køber kød ind 1 gang pr mdr giver 199 for 3,4 kg ren kylling filet uden tilsat lage

Anmeld

29. maj 2012

th

morethanperfect skriver:

Hvad gør i ?

jeg lave madplan for en uge og handler det ind i netto. bruger ca 500 kr. det er til 2 voksen og 1 barn på 1 år.

og så i løbet af ugen handler jeg frugt og mælk ind til ca 50 kr.

så vi bruger max 3000 kr om måned til husholdning.

Anmeld

29. maj 2012

livhemdrup

morethanperfect skriver:

Hvad gør i ?

mit bedste råd er.

Lav en kuvert til hver uge.

Skriv ugenavn på.

Eksempel 1700 kr i hver uge kuvert så ved du at du har det til den pågældende uge. Og IKKE mere.

Det gør det meget nemmere.

Sæt dig så ned lørdag når dine reklarmer kommer og lav en ugeplan udfra hvad der er på tilbud i netto rema1000 og fakta eksempelvis.

Her kan vi leve 2 voksne 3 børn og 2 weekend børn på 1700 kr om ugen og der er tit penge i overskud.

Det er nemt overskueligt og man bruger ikke lige penge på det man ik har råd til. Sidst i måneden ser i hvad der er tilbage og så ka i jo enten sætte dem ind på opsparing til noget stort eller gå ud og spise

Det fungere godt her.

En måned er meget lang tid at kalkulerer med. Sæt nu i blir syge og render på wc MEGET mere end i plejer eller hvis i har blebarn. Så nej gør det til en uge af gangen det tror jeg er mere til at overskue.

Held og lykke med det. Er sikker på at det nok skal gøre så i sparer i den lange ende.

Anmeld

29. maj 2012

trunte89

Vi skal også ha planlagt vores indkøb mere. Men tror, at jeg vil satse på at købe ind til en uge eller 2 af gangen. Synes selv, at det virker lidt uoverskueligt at handle til en måned af gangen.

Anmeld

29. maj 2012

L&V

morethanperfect skriver:

Vi bruger ALT for meget ! 
Vi kan slet ikke styre det .. Netop fordi vi bor lige ved siden af brugse og det er mega dyrt . En ltr. mælk koster 11 kr.

Og ja , vi har slet ikke styr på det faktisk .. Men vil skyde på 6000 om mdr.  

Ja puha det er skisme en del, det er kun når manden er med vi handler i brugsen for det er bare sygt dyrt Men ku se der var en der skrev hun gjorde det hvert 14dag det var måske nemmere at overskue også måske sige at man havde 1000 kr om ugen og det var det

Anmeld

29. maj 2012

morethanperfect

roenlund skriver:

Jeg handler kun til en gang i ugen, laver en madplan hvor alle rester bliver brugt og så er det meget sjældent at jeg må ned efter en L mælk... gider ikke til en hel mdr for så kan jeg ikke få salat og andet frisk... men sparer meget ved kun at gå i butikker en gang i ugen...

Min kæreste vil så tage frugt og grønt og mælk med hjem en gang om ugen .. Han arbejder i Netto ..
Vi har bare ikke køre lejlighed en gang om ugen desværre  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.