morethanperfect skriver:
Vi skal til at købe ind til en mdr. af gange , fordi vi ganske enkelt ik kan styre vores økonimi .. 
Har siddet og skrevet en indkøbsseddel ud fra , hvor meget af ALT vi bruger på en mdr..
ALT , lige fra wc-rens til Oksekød .. Det er godt nok besværligt , og syns der blir ved at komme noget på ..
Hvad gør i ?
Og syns i det lyder som en god idé .. ?
Det var min papmors forslag , fordi vi er for gode til lige at gå over i brugsen og det er for dyrt !! Der ligger vi i hvert 2000 om mdr. !
mit bedste råd er.
Lav en kuvert til hver uge.
Skriv ugenavn på.
Eksempel 1700 kr i hver uge kuvert så ved du at du har det til den pågældende uge. Og IKKE mere.
Det gør det meget nemmere.
Sæt dig så ned lørdag når dine reklarmer kommer og lav en ugeplan udfra hvad der er på tilbud i netto rema1000 og fakta eksempelvis.
Her kan vi leve 2 voksne 3 børn og 2 weekend børn på 1700 kr om ugen og der er tit penge i overskud.
Det er nemt overskueligt og man bruger ikke lige penge på det man ik har råd til. Sidst i måneden ser i hvad der er tilbage og så ka i jo enten sætte dem ind på opsparing til noget stort eller gå ud og spise 
Det fungere godt her.
En måned er meget lang tid at kalkulerer med. Sæt nu i blir syge og render på wc MEGET mere end i plejer eller hvis i har blebarn. Så nej gør det til en uge af gangen det tror jeg er mere til at overskue.
Held og lykke med det. Er sikker på at det nok skal gøre så i sparer i den lange ende.
Anmeld