Kan ikke rulle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.670 visninger
8 svar
0 synes godt om
29. maj 2012

KLN

Vores datter er nu 7 måneder og kan stadig ikke rulle. Synes alle andre babyer på den alder kan, eller er det bare mig? Hun kan sagtens rotere og skubbe sig bagud, støtte på benene og næsten sidde selv..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

Mivsen

KLN skriver:

Vores datter er nu 7 måneder og kan stadig ikke rulle. Synes alle andre babyer på den alder kan, eller er det bare mig? Hun kan sagtens rotere og skubbe sig bagud, støtte på benene og næsten sidde selv..

Det er meget forskelligt hvornår de kan de forskellige ting.
Frederik var også langsom til at lære at rulle fra ryg til mave og omvendt.
Men ekstremt hurtig tig at sidde selv og f.eks drik af kop.

Har du prøvet at lokke hende til at rulle rundt?

Anmeld

29. maj 2012

KLN

Mivsen skriver:

Det er meget forskelligt hvornår de kan de forskellige ting.
Frederik var også langsom til at lære at rulle fra ryg til mave og omvendt.
Men ekstremt hurtig tig at sidde selv og f.eks drik af kop.

Har du prøvet at lokke hende til at rulle rundt?

Ja det har jeg, men måske ikke helt så meget, som jeg burde. Ja det med at drikke af kop er Frida os rigtig god til.

Tænker heller ikke at der er noget galt med hende, tror os nok hun skal lære det. Det er bare det, når alle jævnaldrende babyer kan...

Anmeld

29. maj 2012

Mivsen

KLN skriver:

Ja det har jeg, men måske ikke helt så meget, som jeg burde. Ja det med at drikke af kop er Frida os rigtig god til.

Tænker heller ikke at der er noget galt med hende, tror os nok hun skal lære det. Det er bare det, når alle jævnaldrende babyer kan...

Ja man kan ikke lade hver at sammenligne..

Jeg sagde til mig selv at nu måtte jeg tage mig sammen, det kun mig der kunne hjælpe ham og lige pludselig var den der

Anmeld

29. maj 2012

Carl-Emil's mor

Mivsen skriver:

Ja man kan ikke lade hver at sammenligne..

Jeg sagde til mig selv at nu måtte jeg tage mig sammen, det kun mig der kunne hjælpe ham og lige pludselig var den der

måske du kunne skrive hvad du mere præcist gjorde siger en meget nys. mor der har en dreng på 4 mdr der intet gider af den slags lige pludselig

Anmeld

29. maj 2012

Tulle28

Min datter var også omkring 7 mdr før hun kunne rulle, men hun har nu aldrig gjort så meget i det. Hun kravlede da hun var omkring 1 år og gik da hun var 15,5 måned... Så altså ikke den hurtigste motorisk:-) Men det kom hun efter og nu er hu helt normal - måske endda bedre end flere af de andre i mødregruppen, som var ret hurtige motorisk. Og sprogligt er hun også rigtig dygtig. Så bare nyd at du stadig kan slappe af og nyde din kaffe, der kommer en dag hvor du vil tænke tilbage på denne tid med længsel;-)

Anmeld

29. maj 2012

Solstrålebørn

KLN skriver:

Mit solstrålebarn 2 er over 8 måneder gammel og kan heller ikke rulle, jo fra ryg til mave men ikke tilbage igen... 

Anmeld

29. maj 2012

Mivsen

Carl-Emil's mor skriver:

måske du kunne skrive hvad du mere præcist gjorde siger en meget nys. mor der har en dreng på 4 mdr der intet gider af den slags lige pludselig

Når han lå på ryggen, lagde jeg hans yndlings legetøj ved siden af hans hoved, eller 15 cm udfra hans hoved, sådan at han skulle dreje sig for at få det. Og lød total begejstret.. Og når han så var på siden hjalp jeg ham så lidt. Lige pludselig var den der.
Tror det handler meget om at de får lov at ligge på ryggen eller maven.

Anmeld

8. juni 2012

Drømme

Tror det er meget forskellig hvornår de kan det forskellige. Sophia har lige rullet fra ryg til mave for første gang uden hjælp i dag, og hun er kun 14 uger, men det har hun også koncentreret sig en del om på det sidste, så det kan ske hun bliver langsom til at snakke eller et eller andet andet. Det med at få fat om ting med sine hænder er hun ikke voldsomt god til, hun har ikke rigtig tålmodigheden.

Jeg ligger ned og ammer pga problemer med mit haleben, og tror det er derfor hun er blevet så hurtig til at trille om på siden først, og når hun så har trillet om på siden uden jeg har ammet hende, har jeg skubbet lidt på, så hun er kommet om på maven at ligge. Når hun har ligget der i et-to minutter har jeg rullet hende tilbage til ryggen, mens jeg har støttet hendes hoved, altså før hun er blevet sur over at ligge på maven, for at hun skulle få en god oplevelse ud af det og vupti, i dag rullede hun selv om på maven hun har rullet sig om på ryggen et par gange før når hun har ligget på maven.

Men tror du skal nyde roen så længe den varer, der er sikkert et eller andet dit barn er fantastisk til, måske til at studere alting ?

Tror det er vigtigt ikke at presse børn til noget, de skal nok nå det i deres eget tempo

Jeg håber du kunne bruge det jeg skrev, håber ikke det blev alt for forvirrende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.