Ferrero rocher cream

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.228 visninger
5 svar
0 synes godt om
29. maj 2012

PernilleogLouis

Er der nogen af jer der har erfaringer med ferrero rocher cream? Og gerne opskrift??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

RilahFalco

Ferrero Rocher creme

1 stor pakke Ferrero Rocher-kugler (dobbelt pakning)

7 dl piskefløde
 4 spsk nutella

Pisk fløden stiv, tag lidt fra til pynt, tag også 4 kugler fra. 
Hak resten af kuglerne og vend det i fløden sammen med Nutella. Rør godt igennem og fordel det på kagen.
Sæt kagen koldt i ca. 1 time. 
Pynt evt. med flødetoppe og halve Ferrero Rocher-kugler hvis det er på toppen af en kage. 

Eller

Ferrero Rocher Ganache
20 stk. Ferrero Rocher 
1/2 l. fløde 

Ferrero Rocher tages ud af foliet og puttes i en foodprocessor (hvis du kun har en minihakker, så nøjes med 5 ad gangen) og hak dem til nødderne indeni er hakket igennem. 
Sæt fløden til at koge op og hæld derefter den kogende fløde ud over Ferrero Rocher "krummerne" og lad det stå et øjeblik og smelte sammen. Rør herefter blidt i det, farven skifter og blandingen bliver blød i det. Lad det igen hvile lidt og læg så film over skålen - helt ned til overfladen på flødeblandingen, så der ikke skabes kondens mellem filmen og blandingen. Lad det stå i køleskabet natten over og pisk det op til skum næste dag.

Anmeld

29. maj 2012

PernilleogLouis

RilahFalco skriver:

Ferrero Rocher creme

1 stor pakke Ferrero Rocher-kugler (dobbelt pakning)

7 dl piskefløde
 4 spsk nutella

Pisk fløden stiv, tag lidt fra til pynt, tag også 4 kugler fra. 
Hak resten af kuglerne og vend det i fløden sammen med Nutella. Rør godt igennem og fordel det på kagen.
Sæt kagen koldt i ca. 1 time. 
Pynt evt. med flødetoppe og halve Ferrero Rocher-kugler hvis det er på toppen af en kage. 

Eller

Ferrero Rocher Ganache
20 stk. Ferrero Rocher 
1/2 l. fløde 

Ferrero Rocher tages ud af foliet og puttes i en foodprocessor (hvis du kun har en minihakker, så nøjes med 5 ad gangen) og hak dem til nødderne indeni er hakket igennem. 
Sæt fløden til at koge op og hæld derefter den kogende fløde ud over Ferrero Rocher "krummerne" og lad det stå et øjeblik og smelte sammen. Rør herefter blidt i det, farven skifter og blandingen bliver blød i det. Lad det igen hvile lidt og læg så film over skålen - helt ned til overfladen på flødeblandingen, så der ikke skabes kondens mellem filmen og blandingen. Lad det stå i køleskabet natten over og pisk det op til skum næste dag.

Takker har du selv smagt den?

Anmeld

29. maj 2012

RilahFalco

kicha skriver:

Takker har du selv smagt den?

Nej, desværre ikke. Men jeg skal helt sikkert prøve den.

Opskriften ligner meget den man også bruger til toblerone creme, så jeg går stærkt ud fra at det bliver ligesom det, bare med en mere chokolade/nødde-agtig smag. 

Anmeld

29. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Åhhhhhhhhhhh! Må bare prøve den!!!! *savle*

Anmeld

29. maj 2012

PernilleogLouis

RilahFalco skriver:

Nej, desværre ikke. Men jeg skal helt sikkert prøve den.

Opskriften ligner meget den man også bruger til toblerone creme, så jeg går stærkt ud fra at det bliver ligesom det, bare med en mere chokolade/nødde-agtig smag. 

Tror jeg prøver den tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.