Hvordan gør jeg det bedst??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

888 visninger
14 svar
0 synes godt om
29. maj 2012

Solstrålebørn

Igår aftes efter jeg havde været til teori, skulle Solstråle barn 1 i bad og i seng bagefter.. Hun kom i seng kl. 19.30 sommetider beder hun selv om at komme i seng før... 

Igår aftes var en lang aften.. Hun var på tværs... Jeg tror måske det er varmen der gør at hun ikke vil sove, trods det, ligger hun faktisk i køligste rum vi har i lejligheden.. 

Hun blev lagt i seng kl. 19.30, derefter gik jeg i gang med at rydde op osv... Imellem tiden havde hun listet sig ind i stuen og sat sig til at se fjernsyn, det havde jeg ikke opdaget da jeg var i køkkenet. Kæresten kom ind i stuen og forklarede hende at hun skulle sove og ikke se fjernsyn.. Han lagde hende ind igen og sagde godnat... 

Jeg fortsætte mit oprydning i køkkenet osv... Så var hun begyndt at lege inde på sit værelse med persienner og lave hula hop i sengen og ødelægge lagnet på hendes madras.. 

Hver gang jeg eller kæresten forklarede hende at hun skulle sove, grinte hun os bare op i hovedet.. Lagde hende ned igen og sagde godnat... 

Det fortsatte sådan i 2 timer og 20 minutter... 

Til sidst sagde at hvis hun fortsatte med at lege hula hop i sengen osv så kom hun ikke i børnehave idag, jo senere hun kommer til at sove, jo trætter og mere på tværs bliver hun dagen efter... 

Ja det er måske ikke lige den smarteste kommentar at sige at hun ikke kommer i børnehave - Og det jeg ikke høvles ned for!!!!! 

Kunne jeg have gjort andre ting? 

Andre der har været ude i med Jeres børn? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

FrkT

Nu har jeg jo, som du ved, ikke selv børn.

Men jeg tænker om det ikke ligeså meget kan være pga. at det er så lyst, når hun bliver puttet? Måske hun simpelthen ikke forstår at det reelt ER sovetid, fordi det ser ud til at være dag, da det stadig er så lyst og også varmt...?

Og tænker også, at ligesom vi voksne ikke har brug for ligeså meget søvn om sommeren som om vinteren, så har børn måske heller ikke? Sover hun til middag i løbet af dagen?

Anmeld

29. maj 2012

Solstrålebørn

FrkT skriver:

Nu har jeg jo, som du ved, ikke selv børn.

Men jeg tænker om det ikke ligeså meget kan være pga. at det er så lyst, når hun bliver puttet? Måske hun simpelthen ikke forstår at det reelt ER sovetid, fordi det ser ud til at være dag, da det stadig er så lyst og også varmt...?

Og tænker også, at ligesom vi voksne ikke har brug for ligeså meget søvn om sommeren som om vinteren, så har børn måske heller ikke? Sover hun til middag i løbet af dagen?

Jeg vil næsten også tro at det er varmen... Hun sover slet ikke til middag mere, det sker en sjælden gang i weekenderne... 

Anmeld

29. maj 2012

FrkT

Solstrålebørn skriver:

Jeg vil næsten også tro at det er varmen... Hun sover slet ikke til middag mere, det sker en sjælden gang i weekenderne... 

Ja.... men altså, hvis I nu putter hende til normal tid, og hun så først sover nogle timer senere, og hun så kommer op til normal tid dagen efter.. mon ikke hun så efter nogle dage sådan vil blive træt nok til at falde i søvn til normal tid? 

Anmeld

29. maj 2012

Solstrålebørn

FrkT skriver:

Ja.... men altså, hvis I nu putter hende til normal tid, og hun så først sover nogle timer senere, og hun så kommer op til normal tid dagen efter.. mon ikke hun så efter nogle dage sådan vil blive træt nok til at falde i søvn til normal tid? 

Vi putter hende altid kl. 19.30, nogle dage er vi heldige med at hun sover kort tid efter og andre gange er det ræset som igår... 

Jeg tror ikke vi kan gøre mere end det vi gør nu, måske det går bedre i denne uge her hvor det er noget køligere... 

Anmeld

29. maj 2012

FrkT

Solstrålebørn skriver:

Vi putter hende altid kl. 19.30, nogle dage er vi heldige med at hun sover kort tid efter og andre gange er det ræset som igår... 

Jeg tror ikke vi kan gøre mere end det vi gør nu, måske det går bedre i denne uge her hvor det er noget køligere... 

Ja det kunne godt tænkes. Jeg sover da også selv elendigt når det er mega varmt.... så jeg glæder mig også til de kommende nætter i stedet for dem vi har haft det sidste stykke tid 

Håber det bliver bedre med hende! 

Anmeld

29. maj 2012

Solstrålebørn

FrkT skriver:

Ja det kunne godt tænkes. Jeg sover da også selv elendigt når det er mega varmt.... så jeg glæder mig også til de kommende nætter i stedet for dem vi har haft det sidste stykke tid 

Håber det bliver bedre med hende! 

Håber det bliver bedre... Hvis ikke, så gør det hvert fald i vinteren... 

Anmeld

29. maj 2012

FrkT

Solstrålebørn skriver:

Håber det bliver bedre... Hvis ikke, så gør det hvert fald i vinteren... 

Jeps... til den tid må hun også være godt træt 

Anmeld

29. maj 2012

Solstrålebørn

FrkT skriver:

Jeps... til den tid må hun også være godt træt 

Hehe ja... 

Anmeld

29. maj 2012

Nattøs

Prøv mørklægnings gardiner eller rulle gardiner :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.