Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Npr man laver en frugtmousse af frosne optøede bær, skal de så koges først, eller...?
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
hvis det er hindbær, så ja
Dinna88 skriver: hvis det er hindbær, så ja
Hva hvis det er 'bærsymfoni'?
De skal vel også så, når der er hindbær i.
*Sofie* skriver: Npr man laver en frugtmousse af frosne optøede bær, skal de så koges først, eller...?
Ja de skal koges først ..Eller jeg plejer at koge en el kedel med vand , og putte bærerne op i en si , og hælde det kogende vand udover bærerne ..
*Sofie* skriver: Hva hvis det er 'bærsymfoni'? De skal vel også så, når der er hindbær i.
Ja, det vil jeg tro! Det er i hvert fald stensikkert at man altid skal koge lige præcis hindbær. Jeg er hys nok til at koge dem ligemeget hvad
morethanperfect skriver: Ja de skal koges først ..Eller jeg plejer at koge en el kedel med vand , og putte bærerne op i en si , og hælde det kogende vand udover bærerne ..
Skide smart! moser du dem så bare igennem sien når de har stået lidt?
Det kan kun anbefales at give dem et opkog, da der kan være jord-bakterier i. Det har jeg i hvertfald lært på kokkeskolen hvor jeg går.
*Sofie* skriver: Skide smart! moser du dem så bare igennem sien når de har stået lidt?
Jep .. tager bare en gaffel og moser dem når de ligger i sien
Jeg koger alle bær til mousser.... Og det er ikke nok at hælde kogende vand over dem, i hvert fald ikke hvis det er for at fjerne eventulle bakterier.
Fødevarestyrelsen anbefaler at de skal koge min. 3 minutter, derfor gør jeg det altid...
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128