Dåb til aftensgudstjeneste??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.044 visninger
13 svar
0 synes godt om
29. maj 2012

NNL

Hej derude...

Jeg sidder og prøver at planlægge dato for dåb af min lille søn fra 27. april. Vi bor på landet og vil gerne have ham døbt i "vores egen" kirke, hvor der kun er gudstjeneste en gang hver fjerde uge. Vi har snakket om at vi gerne ville have ham døbt i august måned, men den eneste tid der er en aftengudstjeneste kl 19.00.

Mit spørgsmål er så om man "kan" det? Altså, er det forkert at invitere folk til fx kl 14, og så fejre dåben derfra og gå i kirke kl 19 ? Han er jo ikke døbt når man begynder at fejre det, hvis I forstår hvor jeg vil hen.

Desuden er der jo andre ting at tænke på - der er nogen som skal køre et par timer for at komme, og andre der har børn med. Kan børnene sidde stille i kirken på det tidspunkt, hvor de måske plejer blive lagt i seng, osv...

Vil gerne høre jeres mening, da jeg selv er i tvivl. Synes bare tanken om en aftengudstjeneste er ret hyggelig Andet alternativ er midt i september kl 10.30, hvilket selvfølgelig også sagtens ville kunne lade sig gøre

Kom frisk med et ærligt svar

Knus Nadia.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

Kay

syntes det lydder super hyggeligt med aftenguds tjæneste

Anmeld

29. maj 2012

NNL

Kay skriver:

syntes det lydder super hyggeligt med aftenguds tjæneste

Tak for dit svar Det var nemlig også min tanke - og set fra en anden vinkel: dem der skal køre langt skal jo ikke tidligt op så

Anmeld

29. maj 2012

Kay

NNL skriver:

Tak for dit svar Det var nemlig også min tanke - og set fra en anden vinkel: dem der skal køre langt skal jo ikke tidligt op så

lige netop

tror der er gode og dårlige ting ved bægge dele

for de små der plejer at sove middags lur plejer at sove hvor festen starter når det er kl 10 der er dåb... så... ja...

Anmeld

29. maj 2012

Frk-Lotusblomst

Jeg synes det lyder rigtig hyggeligt med en aftensgudtjeneste.. Anderledes men ikke dårligt!

Og synes ikke det er mærkeligt eller noget at "festen" holdes inden selve dåben. Det er jo sådan det kan lade sig gøre for at i får ham døbt i august og i jeres kirke!

Det kan selvfølgelig godt blive et lille problem med børnene der er vant til at sove, men mon ikke de kan holde sig vågen eller falder i søvn på bænkene. (jeg ved det ikke), men synes ikke det skal være det der stopper jer for at vælge den dag! For ja, de skal jo også sove formiddagslur og det er vel også ligeomkring dåbstid om dagen.

Anmeld

29. maj 2012

NNL

Frk-Lotusblomst skriver:

Jeg synes det lyder rigtig hyggeligt med en aftensgudtjeneste.. Anderledes men ikke dårligt!

Og synes ikke det er mærkeligt eller noget at "festen" holdes inden selve dåben. Det er jo sådan det kan lade sig gøre for at i får ham døbt i august og i jeres kirke!

Det kan selvfølgelig godt blive et lille problem med børnene der er vant til at sove, men mon ikke de kan holde sig vågen eller falder i søvn på bænkene. (jeg ved det ikke), men synes ikke det skal være det der stopper jer for at vælge den dag! For ja, de skal jo også sove formiddagslur og det er vel også ligeomkring dåbstid om dagen.

Tak Det er ikke fordi vi er låst fast på august, men han skal jo gerne kunne passe sin fars dåbskjole

Men det er rart lige at høre folks meninger, for jeg tror det kunne være hyggeligt med aftengudstjeneste, var bare mere bekymret for det med om det var forkert at fejre det inden det egentlig er sket

Anmeld

29. maj 2012

Frk-Lotusblomst

NNL skriver:

Tak Det er ikke fordi vi er låst fast på august, men han skal jo gerne kunne passe sin fars dåbskjole

Men det er rart lige at høre folks meninger, for jeg tror det kunne være hyggeligt med aftengudstjeneste, var bare mere bekymret for det med om det var forkert at fejre det inden det egentlig er sket

hehe, ja det er jo selvfølgelig væsentligt.

Jamen så synes jeg ikke der er noget i vejen for det.. Jeg ville synes det var hyggeligt at prøve noget nyt. og folk kan jo ikke sige hvad der er deres fortrukne før de har prøvet begge dele. Så jeg synes da bare i skal prøve at følge den plan.

Anmeld

29. maj 2012

K&S

NNL skriver:

Hej derude...

Jeg sidder og prøver at planlægge dato for dåb af min lille søn fra 27. april. Vi bor på landet og vil gerne have ham døbt i "vores egen" kirke, hvor der kun er gudstjeneste en gang hver fjerde uge. Vi har snakket om at vi gerne ville have ham døbt i august måned, men den eneste tid der er en aftengudstjeneste kl 19.00.

Mit spørgsmål er så om man "kan" det? Altså, er det forkert at invitere folk til fx kl 14, og så fejre dåben derfra og gå i kirke kl 19 ? Han er jo ikke døbt når man begynder at fejre det, hvis I forstår hvor jeg vil hen.

Desuden er der jo andre ting at tænke på - der er nogen som skal køre et par timer for at komme, og andre der har børn med. Kan børnene sidde stille i kirken på det tidspunkt, hvor de måske plejer blive lagt i seng, osv...

Vil gerne høre jeres mening, da jeg selv er i tvivl. Synes bare tanken om en aftengudstjeneste er ret hyggelig Andet alternativ er midt i september kl 10.30, hvilket selvfølgelig også sagtens ville kunne lade sig gøre

Kom frisk med et ærligt svar

Knus Nadia.

Ih, jeg synes det lyder vildt hyggeligt med en aftensgudstjeneste

Og mht. børn og sovetid, så vil det aldrig passe med alle børn uanset om det er formiddag, eftermiddag eller aften

Anmeld

29. maj 2012

Dot D

Jeg er selv døbt ved en aftensgudstjeneste....

Så jeg synes, godt I kan gøre det.. Der vil altid være nogle, det ikke lige passer med, så gør det for JERES SKYLD, det er et godt minde at have, så hold I bare festen først og afslut med en hyggelig gudstjeneste

Anmeld

29. maj 2012

Annemor...

Synes det lyder rigtig hyggeligt Men tænker bare om præsten vil være med til det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.