Pks på ouh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.701 visninger
10 svar
0 synes godt om
29. maj 2012

Broberg

Nogen som kan fortælle mig hvordan det foregår på OUH ? Om personalet, stemningen, kommer man på 2,3,4 mands stue, gode oplevelser mv.

Fik pks/aks første gang i Kolding og det var på ingen måde nogen god oplevelse pga personalet og 4 mands stue. Hvilket også er grunden til vi har valgt odense denne gang (lang historie), men frygter også lidt at få samme grumme oplevelse igen.

Lægerne vi har snakket med omkring alm fødsel vs pks, har klart ment at alm var at foretrække og har nærmest kun fortalt skræk historie om 2. gangs kejsersnit og rost alm fødsel til skyerne. Så jeg har ikke noget reelt billed af hvordan det er på ouh.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2012

th

Jeg har ikke selv oplevet det men min brors kone fik det sidste år og det var den bedste oplevelse hun have fået hvis de skal have flere børn vil hun have det igen. Hun har fået det to gange nu det første var akut og det var slet ikke sjovt.

Anmeld

29. maj 2012

december-babyen

Jeg fik planlagt kejsersnit i december 2011 på OUH.
Det var en super god oplevelse og da jeg er gravid forventer jeg at skulle have pks igen til dec. 2012.
Personalet var fantastisk, og selv om jeg skulle være på en 4 mands stue så var det okay da min kæreste fik lov til at sove der of spise med alle dagene. Vi holdt os bare bag vores gardin og når min kæreste fik behov for lidt socialt, så gik han ud og snakkede med de ændre nybagte fædre.
God oplevelse herfra!

Anmeld

29. maj 2012

S.Maria

Jeg fik pks sidste år og det var en rigtig god oplevelse. Havde den sødeste jordemoder der fulgte os fra vi kom ind på operations stuen til vi skulle op på barselsgangen. Narkoselægen var en lidt ældre mand, i højt humør, der godt kunne komme med nogle gode kommentare, og det var også ham der gik og tog billeder med vores kamera da vores datter kom ud. Kan ikke sige noget som helst dårligt om at få pks på OUH.

Håber at du får en bedre oplevelse end sidst

Anmeld

29. maj 2012

maria_wlt

Jeg fik PKS i Des 09 og fødte almindelig i April 11...

Jeg har INTET at klage over.. Fik 1 mands stue første gang.. Anden gang var det en 2 mands med der kom aldrig andre  

Selvfølgelig er alle ikke altid tilfredse, men jeg kan intet negavitv sige...

Anmeld

29. maj 2012

fairlady

må jeg spørge hvorfor du skal have pks denne gang?

Anmeld

29. maj 2012

Broberg

Der vil selvfølgelig være gode og dårlige historier at fortælle om alle sygehuse, det kommer vi jo ikke udenom

Jeg har fået lov at vælge, om jeg vil føde almindeligt eller have kejsersnit pga de dårlige oplevelser jeg havde ved første barnet. Indtil videre så reagere min krop som den skal og hvis han ligger rigtigt, er der ingen medicinsk begrundelse for, hvorfor det ikke skal være alm fødsel. Vi lavede en fødselsplan, så der er taget højde for de forskellige ting ikke bliver en gentagelse fra sidst.

Hvorfor jeg vælger et pks....jeg kunne bare mærke, da jeg sad i bilen på vej hjem og læste den enkelte linie hun havde skrevet i min journal "stiler mod alm fødsel...." at det føltes fuldstændig forkert, mærkede en form for panik og utryghed brede sig, en følelse af forkerthed, hvis du forstår. Jeg kan overhovedet ikke forlige mig med alle de ting der kan gå galt og alle de skader kroppen kan pådrage sig ved en alm fødsel nu og på lang sigt (som hun selvf ikke nævnte ved samtalen). Ved kejsersnit ved jeg ligesom hvad der sker og der er kontrol med tingene. Tingene er planlagt og tilrettelagt, jeg ved hvad jeg skal forholde mig til. Selvf kan der sker uventede ting, men det er for mig slet slet ikke det samme. ...........ved ikke helt hvordan jeg ellers skal forklare det....der breder sig bare en indre ro når jeg tænker på kejsersnit frem for fødsel....

Anmeld

2. juni 2012

BellaT

Hov, så lige denne tråd.

Jeg har fået 3 ks på OUH.

Det første var akut og alt for tidligt, så selvfølgelig ikke en rar oplevelse pga omstændighederne.

De sidste to var planlagte og helt fine. Har ikke rigtigt noget skidt at sige om OUH.

Jeg fik baby med på opvågningen begge gange.

Det eneste jeg manglede, var at få dem op til mig lige efter kejsersnittet. Gad godt de var blevet lagt der og blevet der. Med min datter var det næsten sådan det skete. Men hun skulle lige op og tørres og vejes og have ble på, før jeg fik hende. Min dreng havde jeg kun et lille stykke tid, mens jeg blev syet sammen. Så fik han tøj på og puttet i en vugge og kørt ved siden af mig og så blev vi "genforenet" på opvågningen. Men ak, hvor var det forkert gjort! Han skulle have lagt ved mig og ikke ned i den vugge.

Men bortset fra det så rigtigt gode oplevelser. De sidste to ihvertfald. Ingen efterfølgende problemer med såret eller noget. Jo, efter det akutte. Men ikke efter de to planlagte. To gange blev jeg syet med selvopløselig tråd (kan anbefales!) og tredie gang blev jeg klipset. Men man bestemmer vist ikke selv.

Planlagt kejsersnit på OUH er ihvertfald ikke noget at frygte. De virker rigtigt dygtige og er gode til at informere om hvad de gør under kejsersnittet (hvis man ønsker det og det gjorde jeg) og narkoselægerne er dygtige og entusiastiske babyfotografer.

Tilføjelse: De to første gange havde vi ene stue på barselsgangen hvor far også sov der -  sidste gang var vi på tomandsstue, men der var kun os (eller faktisk kun mig og min lille babypige).

Anmeld

3. juni 2012

maria_wlt

Hov, så lige denne tråd.

Jeg har fået 3 ks på OUH.

Det første var akut og alt for tidligt, så selvfølgelig ikke en rar oplevelse pga omstændighederne.

De sidste to var planlagte og helt fine. Har ikke rigtigt noget skidt at sige om OUH.

Jeg fik baby med på opvågningen begge gange.

Det eneste jeg manglede, var at få dem op til mig lige efter kejsersnittet. Gad godt de var blevet lagt der og blevet der. Med min datter var det næsten sådan det skete. Men hun skulle lige op og tørres og vejes og have ble på, før jeg fik hende. Min dreng havde jeg kun et lille stykke tid, mens jeg blev syet sammen. Så fik han tøj på og puttet i en vugge og kørt ved siden af mig og så blev vi "genforenet" på opvågningen. Men ak, hvor var det forkert gjort! Han skulle have lagt ved mig og ikke ned i den vugge.

Men bortset fra det så rigtigt gode oplevelser. De sidste to ihvertfald. Ingen efterfølgende problemer med såret eller noget. Jo, efter det akutte. Men ikke efter de to planlagte. To gange blev jeg syet med selvopløselig tråd (kan anbefales!) og tredie gang blev jeg klipset. Men man bestemmer vist ikke selv.

Planlagt kejsersnit på OUH er ihvertfald ikke noget at frygte. De virker rigtigt dygtige og er gode til at informere om hvad de gør under kejsersnittet (hvis man ønsker det og det gjorde jeg) og narkoselægerne er dygtige og entusiastiske babyfotografer.

Tilføjelse: De to første gange havde vi ene stue på barselsgangen hvor far også sov der -  sidste gang var vi på tomandsstue, men der var kun os (eller faktisk kun mig og min lille babypige).

SUPER god fotograf...

Han fik endda optaget en film da de klippede navlestrengen over.. Som jeg ikke vidste at mit kamera kunne 

Jeg fik IKKE min søn med op på opvågningen pga JM ikke havde tid.. Men jeg tog det ikke så tungt.. Jeg havde båret rundt på ham i 9 mdr så nu var det vist far's tur til at gå et bånd 

Anmeld

3. juni 2012

fairlady

Broberg skriver:

Der vil selvfølgelig være gode og dårlige historier at fortælle om alle sygehuse, det kommer vi jo ikke udenom

Jeg har fået lov at vælge, om jeg vil føde almindeligt eller have kejsersnit pga de dårlige oplevelser jeg havde ved første barnet. Indtil videre så reagere min krop som den skal og hvis han ligger rigtigt, er der ingen medicinsk begrundelse for, hvorfor det ikke skal være alm fødsel. Vi lavede en fødselsplan, så der er taget højde for de forskellige ting ikke bliver en gentagelse fra sidst.

Hvorfor jeg vælger et pks....jeg kunne bare mærke, da jeg sad i bilen på vej hjem og læste den enkelte linie hun havde skrevet i min journal "stiler mod alm fødsel...." at det føltes fuldstændig forkert, mærkede en form for panik og utryghed brede sig, en følelse af forkerthed, hvis du forstår. Jeg kan overhovedet ikke forlige mig med alle de ting der kan gå galt og alle de skader kroppen kan pådrage sig ved en alm fødsel nu og på lang sigt (som hun selvf ikke nævnte ved samtalen). Ved kejsersnit ved jeg ligesom hvad der sker og der er kontrol med tingene. Tingene er planlagt og tilrettelagt, jeg ved hvad jeg skal forholde mig til. Selvf kan der sker uventede ting, men det er for mig slet slet ikke det samme. ...........ved ikke helt hvordan jeg ellers skal forklare det....der breder sig bare en indre ro når jeg tænker på kejsersnit frem for fødsel....

ok. Kan godt forstå din bekymring omkringen alm. fødsel. Min første fødsel gik heller ikke som ventet og efter 15 timer fik jeg aks. Jeg har i laaaang tid også overvejet om jeg ville have et pks anden gang. Ganske simpelt fordi jeg er red for at komme i fuld narkose ved et aks. Men på den anden side tager det jo så også et stykke tid for kroppen at komme sig oven på en operation, så hvis det ikke er nødvendigt med den operation vil jeg jo også godt undvære den.

Men kan sagtens forstå dit valg og ønsker dig et godt forløb.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.