Hov, så lige denne tråd.
Jeg har fået 3 ks på OUH.
Det første var akut og alt for tidligt, så selvfølgelig ikke en rar oplevelse pga omstændighederne.
De sidste to var planlagte og helt fine. Har ikke rigtigt noget skidt at sige om OUH.
Jeg fik baby med på opvågningen begge gange.
Det eneste jeg manglede, var at få dem op til mig lige efter kejsersnittet.
Gad godt de var blevet lagt der og blevet der. Med min datter var det næsten sådan det skete. Men hun skulle lige op og tørres og vejes og have ble på, før jeg fik hende. Min dreng havde jeg kun et lille stykke tid, mens jeg blev syet sammen. Så fik han tøj på og puttet i en vugge og kørt ved siden af mig og så blev vi "genforenet" på opvågningen. Men ak, hvor var det forkert gjort! Han skulle have lagt ved mig og ikke ned i den vugge.
Men bortset fra det så rigtigt gode oplevelser. De sidste to ihvertfald. Ingen efterfølgende problemer med såret eller noget. Jo, efter det akutte. Men ikke efter de to planlagte. To gange blev jeg syet med selvopløselig tråd (kan anbefales!) og tredie gang blev jeg klipset. Men man bestemmer vist ikke selv.
Planlagt kejsersnit på OUH er ihvertfald ikke noget at frygte. De virker rigtigt dygtige og er gode til at informere om hvad de gør under kejsersnittet (hvis man ønsker det og det gjorde jeg) og narkoselægerne er dygtige og entusiastiske babyfotografer.
Tilføjelse: De to første gange havde vi ene stue på barselsgangen hvor far også sov der - sidste gang var vi på tomandsstue, men der var kun os (eller faktisk kun mig og min lille babypige).
Anmeld