Cv skriver:
Hvor ofte og hvor lang tid ammer i? Min søn er 5 uger og jeg har siden fødslen siddet flere timer og ammet, hvilket er rigtig hårdt da vi også har et ældre barn. Jeg kan godt bruge 3 timer på at amme. Efterfølgende sover han omkring 2 timer også starter det forfra. Hvis jeg tager ham væk før han falder i søvn begynder han at græde også kan jeg starte forfra. Vi kæmper stadig med at få ham til at bruge sut. Jeg har prøvet at give ham en flaske med 160 ml mme den sidste uge, hvilket fungerer fint da han ofte tager en god lur efterfølgende og mine (meget ømme) bryster bliver aflastet. Nu har jeg hørt om flere der kun bruger omkring 20 min. på at amme så jeg bliver en smule frustrerer over at jeg sidder flere timer hver gang.
SKYND dig at tale med din sundhedsplejerske og få hende til med det samme, at undersøge om din søn har for kort tungebund. Det havde min søn da han blev født og takket være en rigtig dygtig og kompetent sygeplejerske på barselsgangen, fandt vi ud af at Oliver havde et for kort tungebånd, hvilket gjorde at jeg kunne amme som du, i timevis! Og han blev aldrig mæt. Og det vil sige at han hele tiden sov et par timer og vågnede pga sult. Og så startede det forfra. Og jeg havde sår på brysterne. Men så blev tungebåndet (det som sidder under tungen og bestemmer hvor fleksibel tungen er) klippet uden så meget som et kny (tungen er følelsesløs og uden blodårer og følelser, ligesom feks negle, så han mærkede intet). Så få det for guds skyld tjekket, da det kan være at et simpelt lille indgreb kan ende det med det samme.
Håber ikke jeg skræmmer dig, vil bare råde dig til at få det tjekket med det samme, da det også kan have betydning for hvor meget mad din søn kan spise.
Anmeld