Eksperthjælp: 7 år, lider af meget dårlig ånde.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.365 visninger
0 svar
0 synes godt om
28. maj 2012

Lisbeth Jess

"7 år, lider af meget dårlig ånde."

Kære Lisbeth

Jeg skriver til dig da min ældste datter lider af dårlig ånde. Hun er ikke selv generet af det og jeg tror heller ikke hun er bevidst om det, men da hun er 7 år tror jeg kun det er et spørgsmål om tid før det bliver et problem for hende, og jeg er bange for at det kan resultere i eventuelle drillerier eller afvisning fra kammerater.

Hun har lidt af dårlig ånde i snart mange år. Uden at kunne sige det helt præcist vil jeg tro hun var omkring 3 år da vi først bemærkede problemet. Vi har været til tandlægen med hende og udelukket at det skulle have noget med dårlige tænder at gøre, og hun børster da også tænder morgen og aften. Vi har også nævnt det for forskellige læger når vi har været afsted, men ingen har givet os hverken en forklaring eller en løsning men nærmest slået det hen.

Det er en meget stærk dårlig ånde, som jeg næsten vil betegne som døde, rådnende fisk. Meget ubehagelig. 

Har du nogen ide om hvad denne dårlige ånde kan skyldes og hvordan vi kan få bugt med den?

På forhånd tak for din hjælp.

Mvh

Mor til tre

Lisbeths svar

Hej !
Det lyder da voldsomt ,at hun lugter såmeget ud af munden og I ikke har fået hjælp til at finde en årsag.
Tænderen er fine, så deter udelukket.
Jeg har to forslag.
Det første er at få hende un dersøgt at en øre læge, som kan kigge hende dybt i halsen og se om hendes mandler har nogle gamle belægninger. Der kan sidde nogle belægninger som kan lugte som gammel ost. Når de bliver fjernet forsvinder lugten.
I kan bestille en tid uden henvisning. Det kan også være han poder fra halsen.
Hvis der ikke er noget i svælget kan det være hendes mave. måske har hun det der kaldes reflux, hvor maveindholdet kommer tilbage i spsierøret, men så har man også andre symptomer. klager hun over lidt halsbrand, eller ondt i maven?
Håber i finder årsagen, for deter ikke normalt at en syvårig har så dårlig ånde.
Indtil da, kan I spørge på apoteket og få hjælp til OM DER ER NOGET HUN KAN GURGLE MUND I SOM KAN HJÆLPE HENDE.
For hun skal ikke lugte grimt ud af munden, det er klart du som mor bliver bekymret , både for hvad der er galt og også om det kan ende i mobning.
Håber I hurtigt får løst problemet .
Varme hilsner
Lisbeth jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.