Skoldkopper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal Micas i børnehave i morgen?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

13.766 visninger
12 svar
0 synes godt om
28. maj 2012

Camulla

Min store søn har fået skoldkopper og har nu haft det siden i torsdags. Min mand mener, at vi sagtens kan putte ham i børnehave i morgen, men jeg er god nok i tvivl. 

Han må komme afsted igen når der er sår på alle sammen fik vi at vide, men andre siger at de bare ikke skal være gule (bumseagtige) mere.

Ville I sende ham her afsted? Har taget et par billeder af skoldkopperne forskelige steder. Nogle med store sår og så dem som jeg er i tvivl om smitter...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2012

Pinkrose

Camulla skriver:

Min store søn har fået skoldkopper og har nu haft det siden i torsdags. Min mand mener, at vi sagtens kan putte ham i børnehave i morgen, men jeg er god nok i tvivl. 

Han må komme afsted igen når der er sår på alle sammen fik vi at vide, men andre siger at de bare ikke skal være gule (bumseagtige) mere.

Ville I sende ham her afsted? Har taget et par billeder af skoldkopperne forskelige steder. Nogle med store sår og så dem som jeg er i tvivl om smitter...

Altså jeg ved selvfølgelig ikke hvordan det er i hans institution, men har arbejdes i vuggestue/ børnehave. Og der skulle være sår på alle, og hvis der var nogle der stadig var mistænksomme ville de blive sendt hjem med det samme.. Så hvis du i tvivl så ring heller til lægen i morgen de ved det. Og hvis det var min pige ville jeg holde hende hjemme til jeg var helt sikker på det ikke smitter mere

Anmeld

28. maj 2012

Camulla

Denisep skriver:

Altså jeg ved selvfølgelig ikke hvordan det er i hans institution, men har arbejdes i vuggestue/ børnehave. Og der skulle være sår på alle, og hvis der var nogle der stadig var mistænksomme ville de blive sendt hjem med det samme.. Så hvis du i tvivl så ring heller til lægen i morgen de ved det. Og hvis det var min pige ville jeg holde hende hjemme til jeg var helt sikker på det ikke smitter mere

Nej, lige præcis... Jeg holder ham også hjemme. Det er bare så ærgeligt fordi jeg lige er startet på babysvømning sidste tirsdag og ville jo gerne afsted i morgen, men den går nok ikke. Jeg må have dem begge hjemme... Min mand forstår bare ikke hvorfor jeg ikke sender ham afsted. Han siger at de små som han ikke har sår på, ikke har sår på, fordi de er for små til, at der kan komme sår på?? Hmm...??

Men nej, tænker også at når jeg selv er i tvivl, så må han blive hjemme... Tak for dit svar!  

Anmeld

28. maj 2012

B&J

er der skorp på dem alle sammen hvis ja så ville jeg sende ham afsted

Anmeld

28. maj 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Camulla skriver:

vil sige nej. da det ik ser ud til der er sår på dem alle. og det skal der være.
min søn haar lige haft dem og han var hjemme i 1,5 uge

Anmeld

29. maj 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nej, der skal være skorpe på ellers smitter han stadigvæk. Jeg overhørte tilfældigt, at en pædagog sagde det samme til en forældre i telefonen i morges.

Anmeld

29. maj 2012

Ciss

Jeg snakkede med børnehaven om det for et år siden, da min lille søn havde dem.

Der skal ikke være blærer på længere, og der skal ikke være små nye røde prikker, som ikke har fået blærer endnu. Han kan sagtens udvikle flere blærer endnu, når det kun var i torsdags, han fik de første.

Så vidt jeg forstod er smittestofferne i væsken i blærerne, og det er derfor, det er så vigtigt, at den er væk.

Om morgenen den femte dag fandt jeg ikke flere blærer - men det varede bare et par timer, så var der sandelig et par til.... Han endte med at være hjemme 9 dage. Storesøster var bare hjemme 6 dage, men det er jo lidt forskelligt, hvor længe de fortsætter med at danne nye blærer.

for at det snart er overstået!

Anmeld

29. maj 2012

Camulla

Ciss skriver:

Jeg snakkede med børnehaven om det for et år siden, da min lille søn havde dem.

Der skal ikke være blærer på længere, og der skal ikke være små nye røde prikker, som ikke har fået blærer endnu. Han kan sagtens udvikle flere blærer endnu, når det kun var i torsdags, han fik de første.

Så vidt jeg forstod er smittestofferne i væsken i blærerne, og det er derfor, det er så vigtigt, at den er væk.

Om morgenen den femte dag fandt jeg ikke flere blærer - men det varede bare et par timer, så var der sandelig et par til.... Han endte med at være hjemme 9 dage. Storesøster var bare hjemme 6 dage, men det er jo lidt forskelligt, hvor længe de fortsætter med at danne nye blærer.

for at det snart er overstået!

6 og 9 dage, er det incl. lørdag/søndag eller er det 6 og 9 hverdage de var hjemme?  

Anmeld

29. maj 2012

Sara.

Hvis der ikke er sår på alle ville jeg beholde ham hjemme.

Min datter var hjemme næsten 2 uger, min søn blev meget syg og var også hjemme rigtig længe.

Anmeld

29. maj 2012

LLN

Camulla skriver:

Nej, lige præcis... Jeg holder ham også hjemme. Det er bare så ærgeligt fordi jeg lige er startet på babysvømning sidste tirsdag og ville jo gerne afsted i morgen, men den går nok ikke. Jeg må have dem begge hjemme... Min mand forstår bare ikke hvorfor jeg ikke sender ham afsted. Han siger at de små som han ikke har sår på, ikke har sår på, fordi de er for små til, at der kan komme sår på?? Hmm...??

Men nej, tænker også at når jeg selv er i tvivl, så må han blive hjemme... Tak for dit svar!  

Har din mand eller en anden ikke mulighed for at være hjemme med ham så du kan komme til babysvømning med den lille.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.