Betændelse i brystvorten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.982 visninger
10 svar
0 synes godt om
28. maj 2012

N1

Min lille dreng har fået suttet hul i mit ene bryst, og der er nu kommet en slags betændelse i
(en tyk gul/grøn klat inde i selve "hullet" som han har fået lavet)
Jeg har prøve at fjerne det med vand - men det kommer desværre igen.

Må jeg amme videre fra det bryst eller skal jeg lade vær? Jeg har ikke smerter men tænker om der sker noget hvis han får det i munden?

Håber i vil hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2012

Koen.

N1 skriver:

Min lille dreng har fået suttet hul i mit ene bryst, og der er nu kommet en slags betændelse i

Må jeg amme videre fra det bryst eller skal jeg lade vær? Jeg har ikke smerter men tænker om der sker noget hvis han får det i munden?

Håber i vil hjælpe

Uh lyder smertefuldt jeg ved det ikke men vil lige sende en krammer, fik os ret hurtigt sår så vi måtte gå over til suttebrikker

Anmeld

28. maj 2012

N1

tanja. skriver:

Uh lyder smertefuldt jeg ved det ikke men vil lige sende en krammer, fik os ret hurtigt sår så vi måtte gå over til suttebrikker

Det gør også lidt ondt de første minutter, men hvad gør man ikke for de små pus

Er bare mere bange for hvis han får det ned i maven

Anmeld

28. maj 2012

N1

Ingen der vil hjælpe?

Anmeld

28. maj 2012

Koen.

N1 skriver:

Det gør også lidt ondt de første minutter, men hvad gør man ikke for de små pus

Er bare mere bange for hvis han får det ned i maven

Nemlig, man holder ud håber du får svar..

Anmeld

28. maj 2012

mpr

Altså nu er jeg hverken gravid eller har ammet men vil da tro det ville være bedst for dig at holde bebs til det ikke betændte bryst og så lige smutte en tur forbi lægen og få noget til at rense det med så du kan bruge begge igen hurtigt Hvis bebs ammer så kan det måske godt blive mere betændt jo?

Håber du finder ud af det

Anmeld

29. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Mener faktisk godt du må amme, men du ska lige en tur forbi lægen og har gjort noget ved babben! 

Også vil jeg gerne lige anbefale brystvorte crem fra apokteket. Det reddede mine bryster, da jeg ammede thea! Vh stine

Anmeld

29. maj 2012

EKBJ

N1 skriver:

Håber i vil hjælpe

Jeg ved ikke om du må amme fra det bryst, men baby kan få betændelsen på tungen hvis du gør det.. så ville nok lade vær.. 

Anmeld

29. maj 2012

Rikke S

Jeg mener at have hørt, at man godt må amme, selvom man har fået brystbetændelse, men ville ikke selv gøre det, det er jo puds/betændelse.

Du skal afsted til lægen og have en kur mod din infektion, og det skal du allerede i dag, inden du får smerter .

God bedring

Anmeld

29. maj 2012

Twinklee

Jeg havde 3 mdr. med sår på mine bryster. Jeg brugte suttebrikker. Tænker at du godt kan amme, men få tjekket brystet. Hvis ikke du får symptomer på brystbetændelse, så behøver det jo ikke at være det, men så kan du få en creme til at få det væk. Det kan jo også være lidt størknet gulligt mælk... Jeg ville nok lige malke lidt ud inden baby fik babsen serveret, så har du da gjort dit bedste -og så ind til lægen.

ps. modermælk har en helene effekt, så det kan du smøre på såret også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.