At rejse med børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Køb en brugt eller billig klapvogn hvis i ikke vil have der skal ske noget med jeres egen for det ikke alt de behandler dem ordenligt.
Hvis jeres klapvogn ikke har kalache med en god skygge, så kan man købe en og sæt fast på klapvognen. Måske i skulle have en paraplyklapvogn med til den store hvis i skulle ud og gå nogle ture. 

Du kan finde både klapvogn og paraplyklapvogn billig på dba.  

Her kan du se hvordan den skal bruges http://www.babygear.dk/3-i-1-solskaerm-fra-protect-a-bub.html?gclid=CK_Nz6bzoLACFYJBzQodUS34Wg 

Men her er den billigst http://www.tojbamsen.dk/product.asp?product=11952 

Solcreme med høj faktor og let tøj. 

Vi kører selv, så ingen problemer i håndteringen af vognen.. men vi overvejer godt nok om vi skal have en klapvogn med i stedet for barnevognen..
Rigtig smart med solskærmen, tak for det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2012

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg ville ikke tage bleer med. Nu skriver du ikke hvor I skal hen, men jeg ved at i hvert fald i Sydfrankrig har de bleer uden diverse kemi som herhjemme.

Og selvom I skal et sted hen hvor de kun har kemi-bleer, så herregud, man får ikke allergi fordi man som 6 mdr. gammel bruger parfumebleer i en uge eller to (medmindre at baby er allergidisponeret, så ville jeg passe lidt mere på).

Det er godt nok mange bleer man skal slæbe rundt på ellers.

Vi skal til Nord Frankrig
Tænker også at for 1 uge går det nok og ja... en uges forbrug af bleer kan blive til mange! (+ vores barn har korttarmssyndrom så der går rigtig mange bleer til hver dag!)

Anmeld

27. maj 2012

132319

modesty skriver:

Jeg ville ikke tage bleer med. Nu skriver du ikke hvor I skal hen, men jeg ved at i hvert fald i Sydfrankrig har de bleer uden diverse kemi som herhjemme.

Og selvom I skal et sted hen hvor de kun har kemi-bleer, så herregud, man får ikke allergi fordi man som 6 mdr. gammel bruger parfumebleer i en uge eller to (medmindre at baby er allergidisponeret, så ville jeg passe lidt mere på).

Det er godt nok mange bleer man skal slæbe rundt på ellers.

Sådan er man jo bare så forskellige. Min datters numse skulle slet ikke i nærheden af en parfumeret ble, heller ikke "kun" en uge.

Anmeld

27. maj 2012

modesty

132319 skriver:

Sådan er man jo bare så forskellige. Min datters numse skulle slet ikke i nærheden af en parfumeret ble, heller ikke "kun" en uge.

Ja, det er vi. Du vil f.eks bruge solcreme til en baby?

Alt der findes svanemærket og økologisk er svanemærket og økologisk i vores hjem. Risikoen for at vores barn vil få allergi efter en uge med parfumerede bleer er stort set ikke eksisterende. Det handler om at perspektivere lidt.

Jeg ville lade mit barn være blefri så meget som muligt, og så leve med den bitte eksponering hvis jeg skulle til et sted hvor der kun fandtes parfumerede bleer (ikke at jeg kender et sådant sted - selv i Thailand kan man få bleer uden parfume).

Men altså - TS skal til Nordfrankrig. Der kan man sagtens få uparfumerede bleer, så det er jo slet ikke et issue :-)

Anmeld

27. maj 2012

132319

Ja, det er vi. Du vil f.eks bruge solcreme til en baby?

Alt der findes svanemærket og økologisk er svanemærket og økologisk i vores hjem. Risikoen for at vores barn vil få allergi efter en uge med parfumerede bleer er stort set ikke eksisterende. Det handler om at perspektivere lidt.

Jeg ville lade mit barn være blefri så meget som muligt, og så leve med den bitte eksponering hvis jeg skulle til et sted hvor der kun fandtes parfumerede bleer (ikke at jeg kender et sådant sted - selv i Thailand kan man få bleer uden parfume).

Men altså - TS skal til Nordfrankrig. Der kan man sagtens få uparfumerede bleer, så det er jo slet ikke et issue :-)

Det har jeg ikke sagt at jeg ville, jeg nævnte solcreme fordi de skal have en 4årig med.

Ja, det er muligt at de har det i Frankrig men nu står der jo intet om i startindlægget hvor de skal hen, så det var det jeg svarede ud fra.

Perspektivering eller ej, så ville jeg stadig ikke bruge parfumerede bleer og pririotere at have plads til bleer i kufferten.

Anmeld

28. maj 2012

ekebiv

UV badetøj er en fantastisk opfindelse!!! SÅ nemt og effektivt.

Anmeld

28. maj 2012

Anonym trådstarter

ekebiv skriver:

UV badetøj er en fantastisk opfindelse!!! SÅ nemt og effektivt.

Vores store har sådan en badedragt i det, med halvlange ærmer og ben, den må vi hellere tage med... Kan sådan noget blive "for gammelt" ved du det? Altså så det ikke virker længere.

Anmeld

28. maj 2012

ekebiv

Anonym skriver:

Vores store har sådan en badedragt i det, med halvlange ærmer og ben, den må vi hellere tage med... Kan sådan noget blive "for gammelt" ved du det? Altså så det ikke virker længere.

Det tror jeg ikke men det kommer måske an på hvor meget det er vasket og brugt :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.