indspiration til mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

485 visninger
8 svar
0 synes godt om
27. maj 2012

NinaNymannMadsen

til en pige på 7 måneder (8 den 6 juni)

mangler noget indspiration til hvad vi kan servere til vores pige.

syntes det er for kedeligt det hun får nu bare.

hun plejer at spise (dog ikke på en dag men fordelt)

flaske

rugbrød

øllebrød

havregrød

frugtmos

katoffelmos

pasta og kødsovs.

hvad kan vi ellers give hende.

kom med gode opskrifter og nemme retter der ikke græver for meget forberedelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2012

Solstrålebørn

Mener faktisk du kan downloade en bog fra kommunens hjemmeside... kan ikke huske hvad bogen hedder, måske den kan hjælpe lidt.. 

Anmeld

27. maj 2012

NinaNymannMadsen

Solstrålebørn skriver:

Mener faktisk du kan downloade en bog fra kommunens hjemmeside... kan ikke huske hvad bogen hedder, måske den kan hjælpe lidt.. 

okay det vidste jeg ikke. jeg har en bog der hedder mad til småfolk men det er virkelig mange ting som jeg ikk en gang selv har lyst til at spise og så skal min datter heller ikke. det lyder virkelig ulækkert nemlig.

Anmeld

27. maj 2012

lycly

Her får Julia alt hvad vi får: lasagne, tærte, kylling i ovn, kartofler i ovn, pastaretter i ovn, millionbøf med kartoffelmos osv osv. 

Ovnretter er gode fordi man undgår stegeskorper osv, og så passer det jo som regel sig selv

Bogen du kan downloade hedder mad til spædbørn og småbørn

Anmeld

27. maj 2012

NinaNymannMadsen

LuLy skriver:

Her får Julia alt hvad vi får: lasagne, tærte, kylling i ovn, kartofler i ovn, pastaretter i ovn, millionbøf med kartoffelmos osv osv. 

Ovnretter er gode fordi man undgår stegeskorper osv, og så passer det jo som regel sig selv

Bogen du kan downloade hedder mad til spædbørn og småbørn

okay. tak

Anmeld

27. maj 2012

Clisolka

NinaNymannMadsen skriver:

til en pige på 7 måneder (8 den 6 juni)

mangler noget indspiration til hvad vi kan servere til vores pige.

syntes det er for kedeligt det hun får nu bare.

hun plejer at spise (dog ikke på en dag men fordelt)

flaske

rugbrød

øllebrød

havregrød

frugtmos

katoffelmos

pasta og kødsovs.

hvad kan vi ellers give hende.

kom med gode opskrifter og nemme retter der ikke græver for meget forberedelse.

Noget af det første Isabella spiste var pasta og kødsovs, boller i karry, lasagne, kylling, hakkebøffer osv. Generelt har hun været helt vild med pastaretter siden hun var 7-8 mrd. 

Anmeld

27. maj 2012

NinaNymannMadsen

Babymor2010 skriver:

Noget af det første Isabella spiste var pasta og kødsovs, boller i karry, lasagne, kylling, hakkebøffer osv. Generelt har hun været helt vild med pastaretter siden hun var 7-8 mrd. 

okay. min datter kan også godt lide pasta med kødsovs men hun har ikke prøvet andet endnu med pasta til. men min er at hun skal ha pasta med grønsager til frokost

Anmeld

27. maj 2012

Sara_S

Jeg lavede ret tit en minestrone suppe (med alle mulige grøntsager) og så blendede jeg den til en creme... det elskede Tristan og det er rigtig sundt. Nogle gange kogede jeg ogå noget lillebitte pasta ind i det.

Han var også ret vild med kyllige/kødsuppe, som jeg lavede helt fra bunden også. Man behøver ikke lave store mængder: to små kyllingelår og par små kødboller (lavet kun af hakket oksekød - eller 3-4 stk. gulashterner) samt et lille løg, et stykke selleri, et par små gulerødder, 1 frisk tomat og 4-5 blade frisk basilikum. Lad den småkoge med låg på i 1 1/5-2 timer... det smager suverænt! Jeg gav ham kødet og grøntsagerne den ene gang (for ex. til aftensmad) og kogte ris eller pasta i selve suppen (til frokost)... selvfølgelig i små portioner! (så der er nok til to dage måske)

Det var lige det jeg kom i tanke om nu her 

Anmeld

27. maj 2012

Janni.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.