skal jeg blive bekymret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

413 visninger
7 svar
0 synes godt om
25. maj 2012

MorTil4<3

min deglige prins Lukas på 4 uger havde i forgårs besøg af SP
hans storebror har altid været småspisende og da han var bebs fulgte han heller ikk sin kurve som han sku , men han passede i højde og vægt sammen , så derfor blev der aldrig sagt mere i det, andet end han bare var fin og lang

min anden søn nu mener SP så vejer for lidt, har kun taget 480 gram på på 3 uger? jeg syntes KONSTANT vi blander flasker og han spiser hele tiden, MEN sjovt nok, siden hun så sagde det har han nærmest sovet siden og har faktisk ik spist som han skal/plejer,

han virker tilfreds , og maven virker fint, han ér begyndt at smile og er da vågen, men sover dog alligevel meget

han vågner kun for at spise når han så er sulten

skal til 5 ugers undersøgelse hos lægen den 7, og min SP mener så at hvis han siger noget så skal der extra vejninger til for at holde øje med ham .

jeg syntes bare det er noget pjat når hans bror faktisk gjorde akurat det samme!!
og han fejler ingen ting idag, han er bare stadig en lang slank dreng MEN føler sin vægt med højden

men jaaa skal jeg vække ham for at få ham til at spise offtere??
eller skal jeg bare lade ham styre det selv??
der er jeg virkelig i vildrede syntes jeg

det skal sige han faktisk stort set sover igennem om natten,
han vågner omkring 3-3.30 om natten, spiser 70 mm mme og så snork sover han igen til 6 tiden ca, spiser igen 70 mm mme og sover så til kl 8 når den store vågner

og derfra, jaaa så er det virkelig hip som hap hvornår han er vågen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2012

MorTil4<3

hmmm

Anmeld

25. maj 2012

Nessie

Tjah, hvis han tager ok på, men bare følger sin egen kurve, så betyder det jo ikke så meget, hvis han ellers er veltilpas.

Der er jo heldigvis ikke så længe til han skal til 5 ugers undersøgelse, så må du lige se hvad lægen siger

Anmeld

25. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg synes du skal tage hvad SP siger ind af det ene øre og ud af det andet.

Lille Lukas sover jo, fordi han har brug for det  Og hvis storebror gjorde præcis det samme, så kan jeg ikke lige se noget galt i det. Han fejler jo ingenting.

Så længe bebs er tilpas og alt det, så ser jeg ingen grund til at vække ham

Anmeld

25. maj 2012

Kongmulle

Så længe barnet følger sin egen kurve, er det næsten ligemeget hvordan den kurve ser ud. Det er min erfaring. Syntes du skal fortsætte som du gør og ikke begynde at tvivle på dig selv

Anmeld

25. maj 2012

Krussedulle

MilleMus1988 skriver:

min deglige prins Lukas på 4 uger havde i forgårs besøg af SP
hans storebror har altid været småspisende og da han var bebs fulgte han heller ikk sin kurve som han sku , men han passede i højde og vægt sammen , så derfor blev der aldrig sagt mere i det, andet end han bare var fin og lang

min anden søn nu mener SP så vejer for lidt, har kun taget 480 gram på på 3 uger? jeg syntes KONSTANT vi blander flasker og han spiser hele tiden, MEN sjovt nok, siden hun så sagde det har han nærmest sovet siden og har faktisk ik spist som han skal/plejer,

han virker tilfreds , og maven virker fint, han ér begyndt at smile og er da vågen, men sover dog alligevel meget

han vågner kun for at spise når han så er sulten

skal til 5 ugers undersøgelse hos lægen den 7, og min SP mener så at hvis han siger noget så skal der extra vejninger til for at holde øje med ham .

jeg syntes bare det er noget pjat når hans bror faktisk gjorde akurat det samme!!
og han fejler ingen ting idag, han er bare stadig en lang slank dreng MEN føler sin vægt med højden

men jaaa skal jeg vække ham for at få ham til at spise offtere??
eller skal jeg bare lade ham styre det selv??
der er jeg virkelig i vildrede syntes jeg

det skal sige han faktisk stort set sover igennem om natten,
han vågner omkring 3-3.30 om natten, spiser 70 mm mme og så snork sover han igen til 6 tiden ca, spiser igen 70 mm mme og sover så til kl 8 når den store vågner

og derfra, jaaa så er det virkelig hip som hap hvornår han er vågen

Så længe vægt og længde passer sammen..

Syntes dog ikke at 70 mm mme lyder af meget til en gut på 4 uger?! Måske er det bare mig?

Da Sylle var 4 uger spiste han mellem 150-165 mm mme 5-6 gange i døgnet!

Anmeld

25. maj 2012

JH12

Min sp ville have jeg skulle vække min pige hver 3. Time så hun kunne få noget at spise. Men efter sidste besøg havde hun taget så meget på at nu må hun kun få 6 måltider om dagen ..
Så jeg synes bare du skal lytte til din egen mavefornemmelse af hva der er rigtig for dit barn .

Anmeld

25. maj 2012

MorTil4<3

tak for jeres svar .

nej 70 mm er ik meget, MEN jeg kan ikk få ham til at tage mere

´det kunne hans storebror heller ikk, han spiste MAKS 150 mm da han var bebs også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.