Hjælp børnehave spørgsmål!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

621 visninger
7 svar
0 synes godt om
25. maj 2012

Anonym trådstarter

Min datter skal efter sommeren starte i børnehave, og vi er derfor i han med at studere terænet og været ude og besøge et par stykker indtil nu. Synes VIRKELIG det svært hvad der er vigtige faktorer for en god BH, hvad lægger i vægt på, og hvad er vigtigt for jer? 

jeg har fundet en lille integreret institution, hvor de har 2 bh stuer med 11 børn på hver, de arbejder meget med åbne døre, og deler egenlig lum bh-børnene op på de 2 stuer, når de skal Spise. Så har de også en vuggestue gruppe med 10 børn! 

Et andet spørgsmål er, når der står at børnehaven er selvejende og inder de frie børnehaver, hvad betyder det så? Hvad vil det sige at de er under frie børnehaver??  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2012

Ditte-3

syntes du skal se på børnene i børnehaven hvordan leger de osv er de glade og rolige

Anmeld

25. maj 2012

PernilleogLouis

Ja så er de under de frie børnehaver 

Jeg så efter et sted som ikke er for stort, hvor der ikke er meget personaleudskiftning, sukkerpolitik, læste deres årsplan og så efter om de arbejdede efter mange af de ting jeg selv går ind for, at de er meget ude året rundt og at jeg havde en god følelse da jeg var på besøg - at jeg følte mig godt tilpas

Anmeld

25. maj 2012

MKBP

Profilbillede for MKBP
Anonym skriver:

Min datter skal efter sommeren starte i børnehave, og vi er derfor i han med at studere terænet og været ude og besøge et par stykker indtil nu. Synes VIRKELIG det svært hvad der er vigtige faktorer for en god BH, hvad lægger i vægt på, og hvad er vigtigt for jer? 

jeg har fundet en lille integreret institution, hvor de har 2 bh stuer med 11 børn på hver, de arbejder meget med åbne døre, og deler egenlig lum bh-børnene op på de 2 stuer, når de skal Spise. Så har de også en vuggestue gruppe med 10 børn! 

Et andet spørgsmål er, når der står at børnehaven er selvejende og inder de frie børnehaver, hvad betyder det så? Hvad vil det sige at de er under frie børnehaver??  

Ta' ud og se om ungerne er glade og pædagogerne smiler  Ej, det er jo banalt sagt, men det vil give dig en god mave fornemmelse. I min børnehave elsker vi voksne vores arbejde og det smitter jo af på børnene. Selvfølgelig skal der være styr på de pædagogiske principper, der skal forefindes årsplaner der opfylder lovkravene, men alt det er der som regel styr på, hvis pædagogerne er engageret og der er en god ledelse. Held og lykke med det hele !

// Mette

Anmeld

25. maj 2012

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Vi var dernede igår, børn ogvoksne virker glade, men det er nu altid svært at vurdere noget udfra, da de vel skal ha et ekstra smil på når der kommer forældre på rundvisning??

Har stadig Ikke forstået hva det betyder at de er under de frie børnehaver og selvejede? Er det en bestemt måde at arbejde på, eller?? 

Anmeld

25. maj 2012

Karo

Da vi skulle finde en børnehave til min søn lyttede vi til andres erfaringer og anbefalinger. Vi valgte den som pædagoerne i vuggestuen anbefalede og som mange de andre vuggestue børn også stod på venteliste til.

Anmeld

25. maj 2012

Sjl-msl-Mkl

Jeg har i ca 6 år kørt forbi en til og fra folkeskole hvor børnene altid har været meget glade, legende, sunde og beskidte børn. Har altid sagt at det var den jeg ønskede mine børn skulle gå i, hvis jeg da boede her til den tid. Flyttede et smut til nordsjælland da jeg blev gravid, men til termin for 4 år siden med Malou flyttede jeg tilbage til solrød, lige overfor den gode børnehave. Det er nok mest af alt den gode mavefornemmelse der sagde DET ER LIGE HER MIT BARN SKAL GÅ. Da min store pige startede fandt jeg ud af at det er en intigreret ins. med 2 vuggerstuer, heldigt da Malou blev storesøster til Matilde feb. 11. Nu går de begge der, og alle er faktisk meget glade for det. 

Anmeld

25. maj 2012

anynom

Anonym skriver:

Tak for jeres svar. Vi var dernede igår, børn ogvoksne virker glade, men det er nu altid svært at vurdere noget udfra, da de vel skal ha et ekstra smil på når der kommer forældre på rundvisning??

Har stadig Ikke forstået hva det betyder at de er under de frie børnehaver og selvejede? Er det en bestemt måde at arbejde på, eller?? 

Måske kan det her hjælpe?

http://www.frie.dk/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.