Kan ingen sober overskrift finde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

751 visninger
11 svar
0 synes godt om
24. maj 2012

Stumpen

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-50630054:lundins-mordv%C3%A5ben-vises-frem.html?forside

Hvad skal det gøre godt med?? Hvorfor skal de have alt den opmærksomhed for - psykopaterne?? Jeg er dybt rystet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2012

Laulund87

Nej hvor usmageligt

Anmeld

24. maj 2012

Nettemor

Det eneste jeg kan sige er vist:

Anmeld

24. maj 2012

Frk. Himmelblå

Stumpen skriver:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-50630054:lundins-mordv%C3%A5ben-vises-frem.html?forside

Hvad skal det gøre godt med?? Hvorfor skal de have alt den opmærksomhed for - psykopaterne?? Jeg er dybt rystet...

Enig.

Og jeg forstår ikke museets argumentation omkring oplysningspligten. 

Det er ligesom om, at holdningen er, at vi mennesker hele tiden må mindes om ondskab, for ellers går vi jo bare hen og glemmer, hvor galt det kan gå. 

Jeg fatter det ikke. Jeg GLEMMER aldrig ondskab. Og mange har det på samme måde.

Kan huske, jeg var fuldstændig rystet engang efter at have set D-dags scenen fra Savin Private Ryan, og min søster sagde "det er nu alligevel godt, at vi bliver mindet om, hvor galt det kan gå", hvorefter jeg bare tænker "jeg hørte om det i folkeskolen, og jeg har ikke kunnet slippe det siden, jeg har IKKE brug for billeder af døende unge mænd, der græder efter deres mor.." Ved godt, det er noget andet, men er bare træt af den der evige svælgen i menneskets skyld. 

Hvis jeg en dag skulle opføre mig ondt, kan jeg love, det ikke er fordi, jeg har GLEMT at være god. 

Håber, det giver mening... 

Og herfra skal der også lyde et ønske om mere respekt for ofrene, tak! 

Anmeld

24. maj 2012

Nettemor

Frk. Himmelblå skriver:

Enig.

Det er ligesom om, at holdningen er, at vi mennesker hele tiden må mindes om ondskab, for ellers går vi jo bare hen og glemmer, hvor galt det kan gå. 

Jeg fatter det ikke. Jeg GLEMMER aldrig ondskab. Og mange har det på samme måde.

Kan huske, jeg var fuldstændig rystet engang efter at have set D-dags scenen fra Savin Private Ryan, og min søster sagde "det er nu alligevel godt, at vi bliver mindet om, hvor galt det kan gå", hvorefter jeg bare tænker "jeg hørte om det i folkeskolen, og jeg har ikke kunnet slippe det siden, jeg har IKKE brug for billeder af døende unge mænd, der græder efter deres mor.." Ved godt, det er noget andet, men er bare træt af den der evige svælgen i menneskets skyld. 

Hvis jeg en dag skulle opføre mig ondt, kan jeg love, det ikke er fordi, jeg har GLEMT at være god. 

så sandt

Anmeld

24. maj 2012

serinasmor

Stumpen skriver:

meget underligt ... hvorfor vise det frem ?

Anmeld

24. maj 2012

SukkerDronning

Frk. Himmelblå skriver:

Enig.

HØRT!

Anmeld

24. maj 2012

3rollinger

Latterligt 

Anmeld

24. maj 2012

Lusi

Direkte modbydeligt
Burde da tænke på ofrene og de pårørende!!

Anmeld

24. maj 2012

Muffin_girl

Stumpen skriver:

Puha det var da lidt uhyggeligt.. ! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.