Anonym skriver:
sidder og læser om reglerne for barsel under uddannelse og ekstra su klip mm, men hold da op det er forvirrende.
Mig og kæresten prøver at blive gravide og jeg er under uddannelse, er der en der kan forklarer mig hvad mine muligheder er hvis jeg blir gravid under mit studie, på normalt dansk? 
læser en kort vidergående uddannelse
jeg er igang med en kort videregående uddannelse
og har haft barsel imens...
Jeg gik på barsel i 1 år og fik fødselsklip under min barselsperiode.. det var for mig ikke en mulighed at tage mindre end 1 års barsel... Jeg startede på skole præcist 1 år efter jeg var gået fra...
på nogle uddannelser har du mulighed for kun at tage et halvt år - men det kommer an på din uddannelses opbygning - om der er halvårsstart og den slags ... Jeg ville snakke med en studievejleder for at finde ud af det
... så er der også dem der slet ikke holder barsel .. så skal du studere med baby på armen så at sige .. hvilket kan være svært at få til at hænge sammen på en kort videregående ..
hvis du tager barsel i 1 år (fra du går fra før fødsel ) har du 12 klip som du så spreder ud over de 12 mdr
hvis kan tage 6 mdrs barsel kan du enten på de 12 klip udbetalt dobbelt i 6 mdr eller bennytte en del af de ekstra 6 klip(som du jo ikke brugte under barsel) som mixklip (dvs oven i din alm. su)
hvis du ikke tager barsel har du 12 klip som du kan bruge som mixklip oven i din alm su
hvis far også er studerende får han tildelt 6 fødselsklip (mener jeg)
gav det mening ?
Anmeld