Vi bor også i en lejlighed hvor underboen er en alkoholisk storryger. Vores tøj lugter ALTID af røg. I nye boligbyggerier er man begyndt at lave røgfri lejligheder jf. vedtægter osv. Så dem kan man lede efter hvis man skal skifte bolig. Der findes nogle derude. Men i de gamle, ejer og leje, er det desværre rygerens last (rygerens frihed til at forpeste luften for andre) man tager hensyn til.
http://www.cancer.dk/rensluften/Naborog/naborog+fo rside.htm?NRMODE=Published&NRNODEGUID=%7bF62B9 982-2BA5-40A6-A5F9-86BF749C0D5C%7d&NRORIGINALU RL=%2frensluften%2fNaborog%2f&NRCACHEHINT=Gues tJeg er selv eksryger, så det her handler ikke om at jeg ikke kan sætte mig ind i hvor svært det er at være ryger. Men jeg må indrømme at mine personlige hensyn til folk dengang gik mest på at jeg ikke røg i andres hjem, direkte i hovedet på dem, og udenfor på arbejdspladsen. Jeg overvejede ALDRIG hvordan det påvirkede mine naboer. Set i bakspejet, så skulle jeg have gjort det. For nu ved jeg hvor nemt det siver ind i andres lejligheder. Vi har reduceret generne en del ved at tætne omkring rør der gik igennem fra underboen og op til os, og det hjalp nok 80 % i reduktion. Så vi lægger ikke mærke til røglugten når vi kommer hjem mere. Men vi lægger mærke til det når vi er ude af lejligheden fx svømmehallen og har været i bad og skal tage nyt rent tøj på som er med i tasken, og når vi tørrer os med håndklædet. Så lugter det af røg. Selvom det er rent!!!!
Jeg kan heldigvis overskue at bo i det fordi jeg ved vi ikke skal bo her så længe. Men stakkels dem der skal!
Det jeg prøver at sige er - jeg kan SAGTENs sætte mig ind i din frustration!

Og så har jeg end ikke nævnt brandfaren ved at bo over en alkoholiker der storryger døgnet rundt. Jeg håber aldrig han taber en smøg i sengen i en brandert!
Anmeld