Jeg kan finde mig i meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

ih hvor trist. Men man kan jo ikke tvinge folk til at ryge udenfor. Det er deres hjem. Håber alligevel din boligforening kan hjælpe på en eller anden måde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2012

tarkoflen

Øv hvor belastende! Jeg har et hold venner der måtte flytte fra deres lejlighed på grund af en i deres opgang røg så meget, at deres tøj lugtede af røg, selvom det var nyvasket!

Men hvis udlejer går så meget op i lugt, som du siger, så bør de gøre noget ved det!

Jeg i hvert fald for, at du får en god snak med viceværten og at skorstenen får besked på, at slappe af med det rygning

Anmeld

24. maj 2012

jydeinden

Jeg kan leve med larmende unger, trampen i opgangen, dyttende biler, ja mange ting faktisk..

MEN der hvor det slår fuldstændig klik for mig, det er når jeg kommer hjem efter en lang dag hvor jeg har været i skole, stresset lidt for at nå det hele osv, og så min lejlighed STINKER AF F****** CIGARETRØG!!!
Gammel klam cigaretrøg..
Jeg er selv ryger, men kunne ALDRIG i mit liv drømme om at ryge i mit hjem, jeg ryger faktisk kun i skolen på grund af hyggen efterhånden..
Min søn har astma, han kan dø af det lort, og så siver det F***** ind i min lejlighed, enten inde fra naboerne eller nede fra underboen..
Så desværre kan vi nok konstatere at den konstante hosten og medicinering den her tid kommer fra røg!! og ikke vejrskift..

JEG ER PISSE RASENDE!!

Viceværten har mig i røret som den første når han møder ind imorgen kl 08:00!!!

nu spørg jeg måske lidt dumt, men hvad havde du tænkt dig viceværten skulle gøre? smide dem ud fordi de ryger i deres hjem?

bede dem tage hensyn? for det kan vedkommende da godt gøre, men har svært ved at se hvorfor det skulle hjælpe spor.

Jeg kan sagtens forstå du synes det er træls, det synes jeg bestemt også det er når her lugter af røg, men det er nu en gang ikke noget man kan gøre ret meget ved .

Anmeld

24. maj 2012

An&Jo

jydeinden skriver:

nu spørg jeg måske lidt dumt, men hvad havde du tænkt dig viceværten skulle gøre? smide dem ud fordi de ryger i deres hjem?

bede dem tage hensyn? for det kan vedkommende da godt gøre, men har svært ved at se hvorfor det skulle hjælpe spor.

Jeg kan sagtens forstå du synes det er træls, det synes jeg bestemt også det er når her lugter af røg, men det er nu en gang ikke noget man kan gøre ret meget ved .

De går virkelig meget op i hvordan der ser ud og ikke mindst lugter, de har virkelig mange ting skrevet i deres paragraf 11 som skal overholdes, og der er faktisk en del private udlejere der frabeder sig rygere i deres lejligheder fordi de stinker så meget ..

Men han kan blive opmærksom på det, og så må de jo få gjort noget ved de tynde vægge og gulv så man rent faktisk kan holde ud at være i det hjem man selv betaler for..
Derudover så kam vi jo bare ikke bo her hvis der ikke bliver gjort et eller andet, så er vi tvunget til at flytte herfra..

Anmeld

24. maj 2012

An&Jo

tarkoflen skriver:

Øv hvor belastende! Jeg har et hold venner der måtte flytte fra deres lejlighed på grund af en i deres opgang røg så meget, at deres tøj lugtede af røg, selvom det var nyvasket!

Men hvis udlejer går så meget op i lugt, som du siger, så bør de gøre noget ved det!

Jeg i hvert fald for, at du får en god snak med viceværten og at skorstenen får besked på, at slappe af med det rygning

Vi er os nødt til at flytte hvis det ikke bliver bedre.. Kam ikke byde min søn at være syg hver dag

Anmeld

24. maj 2012

MissMona

Vi bor også i en lejlighed hvor underboen er en alkoholisk storryger. Vores tøj lugter ALTID af røg. I nye boligbyggerier er man begyndt at lave røgfri lejligheder jf. vedtægter osv. Så dem kan man lede efter hvis man skal skifte bolig. Der findes nogle derude. Men i de gamle, ejer og leje, er det desværre rygerens last (rygerens frihed til at forpeste luften for andre) man tager hensyn til.

http://www.cancer.dk/rensluften/Naborog/naborog+fo rside.htm?NRMODE=Published&NRNODEGUID=%7bF62B9 982-2BA5-40A6-A5F9-86BF749C0D5C%7d&NRORIGINALU RL=%2frensluften%2fNaborog%2f&NRCACHEHINT=Gues t

Jeg er selv eksryger, så det her handler ikke om at jeg ikke kan sætte mig ind i hvor svært det er at være ryger. Men jeg må indrømme at mine personlige hensyn til folk dengang gik mest på at jeg ikke røg i andres hjem, direkte i hovedet på dem, og udenfor på arbejdspladsen. Jeg overvejede ALDRIG hvordan det påvirkede mine naboer. Set i bakspejet, så skulle jeg have gjort det. For nu ved jeg hvor nemt det siver ind i andres lejligheder. Vi har reduceret generne en del ved at tætne omkring rør der gik igennem fra underboen og op til os, og det hjalp nok 80 % i reduktion. Så vi lægger ikke mærke til røglugten når vi kommer hjem mere. Men vi lægger mærke til det når vi er ude af lejligheden fx svømmehallen og har været i bad og skal tage nyt rent tøj på som er med i tasken, og når vi tørrer os med håndklædet. Så lugter det af røg. Selvom det er rent!!!!

Jeg kan heldigvis overskue at bo i det fordi jeg ved vi ikke skal bo her så længe. Men stakkels dem der skal!

Det jeg prøver at sige er - jeg kan SAGTENs sætte mig ind i din frustration!

Og så har jeg end ikke nævnt brandfaren ved at bo over en alkoholiker der storryger døgnet rundt. Jeg håber aldrig han taber en smøg i sengen i en brandert!

Anmeld

24. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Det er bare IKKE i orden!!!!

Min opgang lugter tit af hash, for det er jo skide sjovt at opdrage et barn i en opgang hvor der sommetider lugter sådan!

Forstår dig så meget!

Jeg finder mig også i trampen i gulvet, smækken med dørene, løben frem og tilbage ud og tilbage til opgangen, højt snak, hamren i murene efter klokken 22 (man må kun til klokken 19!!) men når de begynder at bore... Så går jeg agurk!

Anmeld

24. maj 2012

tarkoflen

An&Jo skriver:

Vi er os nødt til at flytte hvis det ikke bliver bedre.. Kam ikke byde min søn at være syg hver dag

Bare så irriterende, hvis du er nødt til at flytte på grund af sådan en storryger! Det er jo ikke til at vide, når man flytter ind og det erjo skide dyrt at flytre

Jeg håber viceværten kan gøre et eller andet, så det bliver bedre, og så din søns astma ikke bliver påvirket!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.