Marts<3 skriver:
Det er måske et luksus problem for nogen... Men jeg er lidt Bob Bob omkring det. Min dejlige dreng er 2,5 mdr. Han er ikke til at holde tilbage. Han har holdt sit hovedet selv da han var knap 2 mdr. Han HADER og sidde ned. Han står helt udstrakt og følge med i ALT omkring sig. Ofte mens ham pludre løs med verden største grin.Mit luksus problem går så ud på, om det ikke kan gå for hurtigt? Jeg har ikke haft mange uger med putte og ligge i arm og hygge. Glemt det, vi kan snakke og pludre siddende eller stående. Kan det ikke gå for hurtigt? Han suger alt til sig, så jeg nogen gange sidder i stuen med alt lyd, lys osv slukket. De andre i min mødregruppe har babyer der ligger i armen uden og kunne holde hovedet selv eller viser tegn på det. De ligner "rigtige" babyer. Storm står helt udstrakt og kigger rundt i lokalet. Blir helt misundelig. Det lyder måske mærkeligt for nogen. Men tænker der måske sidder nogen derude der selv havde en baby der var sådanne i den alder. Har det nogen betydning? Skal man gøre noget anderledes?
Sådan er dreng har jeg
Han var ikke mere end 2-3 uger da han holdt sit hoved selv. Ville heller ikke ligge ned( vil han stadig ikke)men stå på strækte ben på vors knæ så han kunne se rundt.
Jeg spurgte i sin tid Sp om det var hensigtsmæssigt at han sod og sad så meget. Svaret var at så længe han kan holde til det, så er det ikke et problem. men man må ikke tvinge den hvis de fx. knækker sammen i benene!
Han sad selv da han var 5 måneder, hvilket var en kæmpe lettelse for os, for han ville jo ikke ligge ned, så vi skulle sidde eller gå med ham altid.
Det at han ikke ville ligge, har medført at han først læste at kravle i en alder af 15 måneder, dog gik han allerede da han var 11 måneder
Jeg ved ikke hvor han ligge motorisk i forhold til sin alder nu, men efter han har lært alle de store motoriske ting, har han også nu tid til at putte ved mor
det er noget jeg har set frem til!
Anmeld