Et fremmeligt barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.781 visninger
10 svar
0 synes godt om
23. maj 2012

Marts<3

Det er måske et luksus problem for nogen... Men jeg er lidt Bob Bob omkring det. Min dejlige dreng er 2,5 mdr. Han er ikke til at holde tilbage. Han har holdt sit hovedet selv da han var knap 2 mdr. Han HADER og sidde ned. Han står helt udstrakt og følge med i ALT omkring sig. Ofte mens ham pludre løs med verden største grin.Mit luksus problem går så ud på, om det ikke kan gå for hurtigt? Jeg har ikke haft mange uger med putte og ligge i arm og hygge. Glemt det, vi kan snakke og pludre siddende eller stående. Kan det ikke gå for hurtigt? Han suger alt til sig, så jeg nogen gange sidder i stuen med alt lyd, lys osv slukket. De andre i min mødregruppe har babyer der ligger i armen uden og kunne holde hovedet selv eller viser tegn på det. De ligner "rigtige" babyer. Storm står helt udstrakt og kigger rundt i lokalet. Blir helt misundelig. Det lyder måske mærkeligt for nogen. Men tænker der måske sidder nogen derude der selv havde en baby der var sådanne i den alder. Har det nogen betydning? Skal man gøre noget anderledes?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2012

Maise86

Marts<3 skriver:

Det er måske et luksus problem for nogen... Men jeg er lidt Bob Bob omkring det. Min dejlige dreng er 2,5 mdr. Han er ikke til at holde tilbage. Han har holdt sit hovedet selv da han var knap 2 mdr. Han HADER og sidde ned. Han står helt udstrakt og følge med i ALT omkring sig. Ofte mens ham pludre løs med verden største grin.Mit luksus problem går så ud på, om det ikke kan gå for hurtigt? Jeg har ikke haft mange uger med putte og ligge i arm og hygge. Glemt det, vi kan snakke og pludre siddende eller stående. Kan det ikke gå for hurtigt? Han suger alt til sig, så jeg nogen gange sidder i stuen med alt lyd, lys osv slukket. De andre i min mødregruppe har babyer der ligger i armen uden og kunne holde hovedet selv eller viser tegn på det. De ligner "rigtige" babyer. Storm står helt udstrakt og kigger rundt i lokalet. Blir helt misundelig. Det lyder måske mærkeligt for nogen. Men tænker der måske sidder nogen derude der selv havde en baby der var sådanne i den alder. Har det nogen betydning? Skal man gøre noget anderledes?

Det lyder præcist som min datter!!!

Hun havde så travlt med alt:sad selv stabilt da hun var 5 mdr, kravlede da hun var 7 mdr, og gik kun fra hun var 9,5 mdr. Hun gad ikke sidde i klapvognen mere når vi var ude. Hun var så lille at det var meget anstrengende for os at gå med i hånden, så vi måtte købe en gåsele til hende. Det elskede hun!

Jeg havde det præcist som dig! Var så misundelig på de andre mødre i mødregruppen, for de havde små putte babyer og min ville ikke sidde stille!

MEN da Bella havde tilegnet sig alle de færdigheder som hun skulle så faldt hun til ro og fik tid til at putte og hygge med os! Så det kommer!

Idag er hun 3,5 år gammel og en rigtig kvik pige, som måske er lidt længere i sin udvikling end de fleste af hendes jævnaldrende, men hun har absolut ikke nogen problemer

Anmeld

23. maj 2012

Emily2012<3

Det samme her..

Min datter har bare kunne holde hovedet selv nærmest siden hun blev født..

Det hele går så stærkt.. Og jeg føler slet ikke jeg har fået at have en baby.. Hun hiver sig selv om med arme, og står helst gerne op eller sidder.. Hun snakker og smiler og vil ikke putte..

Jeg har også tænkt om det ikke kan gå for stærkt.. :/

Anmeld

23. maj 2012

Marts<3

Emily2012<3 skriver:

Det samme her..

Min datter har bare kunne holde hovedet selv nærmest siden hun blev født..

Det hele går så stærkt.. Og jeg føler slet ikke jeg har fået at have en baby.. Hun hiver sig selv om med arme, og står helst gerne op eller sidder.. Hun snakker og smiler og vil ikke putte..

Jeg har også tænkt om det ikke kan gå for stærkt.. :/

Storm ligger også i barnevogen og laver "armbøjninger". Så læg dig dog ned barn! Det er sgu lidt skræmmende..

Anmeld

23. maj 2012

Marts<3

Maise86 skriver:

Det lyder præcist som min datter!!!

Hun havde så travlt med alt:sad selv stabilt da hun var 5 mdr, kravlede da hun var 7 mdr, og gik kun fra hun var 9,5 mdr. Hun gad ikke sidde i klapvognen mere når vi var ude. Hun var så lille at det var meget anstrengende for os at gå med i hånden, så vi måtte købe en gåsele til hende. Det elskede hun!

Jeg havde det præcist som dig! Var så misundelig på de andre mødre i mødregruppen, for de havde små putte babyer og min ville ikke sidde stille!

MEN da Bella havde tilegnet sig alle de færdigheder som hun skulle så faldt hun til ro og fik tid til at putte og hygge med os! Så det kommer!

Idag er hun 3,5 år gammel og en rigtig kvik pige, som måske er lidt længere i sin udvikling end de fleste af hendes jævnaldrende, men hun har absolut ikke nogen problemer

Så har i haft masser af se til! Hold da op... Jeg stresser allerede over at skal holde han oppe konstant:-)

Anmeld

23. maj 2012

Maise86

Marts<3 skriver:

Så har i haft masser af se til! Hold da op... Jeg stresser allerede over at skal holde han oppe konstant:-)

Ja hun har haft krudt i måsen!

Hendes lillebror er stik modsat. Han kravlede først da han var 11 mdr og nu hvor han er 1,5 er han først så småt begyndt at gå. Og med den udvikling følger der bestemt også bekymringer.

Så jeg tror uanset hvor hurtig, langsom eller gennemsnitlig ens barns udvikling er - kommer der bekymringer

Anmeld

23. maj 2012

trunte24

Marts<3 skriver:

Sådan er dreng har jeg

Han var ikke mere end 2-3 uger da han holdt sit hoved selv. Ville heller ikke ligge ned( vil han stadig ikke)men stå på strækte ben på vors knæ så han kunne se rundt.

Jeg spurgte i sin tid Sp om det var hensigtsmæssigt at han sod og sad så meget. Svaret var at så længe han kan holde til det, så er det ikke et problem. men man må ikke tvinge den hvis de fx. knækker sammen i benene!

Han sad selv da han var 5 måneder, hvilket var en kæmpe lettelse for os, for han ville jo ikke ligge ned, så vi skulle sidde eller gå med ham altid.

Det at han ikke ville ligge, har medført at han først læste at kravle i en alder af 15 måneder, dog gik han allerede da han var 11 måneder

Jeg ved ikke hvor han ligge motorisk i forhold til sin alder nu, men efter han har lært alle de store motoriske ting, har han også nu tid til at putte ved mor det er noget jeg har set frem til!

Anmeld

23. maj 2012

Marts<3

Maise86 skriver:

Ja hun har haft krudt i måsen!

Hendes lillebror er stik modsat. Han kravlede først da han var 11 mdr og nu hvor han er 1,5 er han først så småt begyndt at gå. Og med den udvikling følger der bestemt også bekymringer.

Så jeg tror uanset hvor hurtig, langsom eller gennemsnitlig ens barns udvikling er - kommer der bekymringer

Ja, det er lidt noget andet. Har også haft tanken om jeg var for meget omkring ham. Om jeg har haft for store forventninger til ham. Men det er nu bare sådanne min dreng han er...:-)

Anmeld

23. maj 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Marts<3 skriver:

Tager man 'Han' ud og sætter 'hun' ind, kunne det være min datter du skriver om..
Jeg synes aldrig at have haft en baby baby. Føler mig lidt snydt. Men omvendt synes jeg også det ret fedt at have en pige der er ret fremme i skoende.
Det har dog 'kostet' et dagpleje skift pga, men i bund og grund er det jo bestemt ikke et dårlig tegn!

Men kan sagtens følge dig i det du skriver og mener..
Men nej, du skal ikk gøre noget anerledes, andet end at følge og støtte din søn i det han kan og vil. Og ja så du jo bare heldig med at han er super med på selv at vise fremskridt..

Anmeld

24. maj 2012

Ka+Ma=Be

Marts<3 skriver:

Jeg kan bestemt godt følge dig! Benjamin er, ifølge vores sp, også fremmelig af sin alder. I hvert fald på det motoriske.

Det kan godt give stress, at have så aktiv og nysgerrig en baby!   Han suger alt til sig og kan slet ikke holde ud, hvis han ikke kan følge med i alting.

Jeg kan love dig for, at det giver udfordringer, når først de kravler og rejser sig op ad alting.

Jeg tror ikke umiddelbart det har mere betydning end hvad man gør det til. Blot man også husker andre dele af barnets udvikling, såsom sproget, finmotorik etc.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.