11 dage u. afførring - 4½ md ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

390 visninger
5 svar
0 synes godt om
23. maj 2012

Callista

Min dejlige lille guldklump fra d. 3 januar, som altid er så glad og tilpas, har siden fredag været noget mere pylret end sædvanligt - og ikke uden grund, hun har nemlig ikke lavet stort i 11 dage i dag

Da hun var 4 mdr begyndte hun at få kartoffelmos med gulerod, hvilket hun er helt pjattet med, én gang om dagen til aften, og derudover ammer jeg hende.

Men som sagt har hun ikke haft afførring de sidste 11 dage, inden vi startede på "fast" føde, var hun gået fra flere gange om dagen til en gang om dagen, og derefter hver tredje dag. Og lige efter vi var startet kom der lidt fast ud hver dag, men kun meget lidt, og på 4-5 dagen kom der en ordentlig sending

Fordi hun begyndte at pylre i weekenden og der om lørdagen var gået 7 dage siden sidst, prøvede vi at give hende sveskemos i håbet om at det ville sætte maven igen, og det har hun fået hver dag siden i lørdags, desværre uden held

Vi prøver også at massere hendes mave og cykle men heller ikke dette hjælper.

Mandag ringede jeg til lægen, som sendte mig på apoteket efter movicol som vi skulle starte op med, og så fik han mig presset ind på en tid den efterflg. dag.. Hun skulle starte med et helt brev, men vi fik hende til at drikke cirka et halvt, hvor hun spyttede resten ud. Tirsdag var vi lægen der mærkede hende på maven som ikke var hård, og vi blev sendt hjem med besked om at hun skulle have et helt brev denne dag også, og vi skulle ringe igen her til morgen.

Imorges var der stadig intet nyt i bleen, og vi ringede ind og skulle give endnu et halvt brev i dag som hun fik imorges og ringe igen imorgen tidlig. Men ak, hun er lige kommet i seng, og stadig intet, og hun bliver mere pylret og ked synes jeg - hun er ikke ked af det hele tiden men ofte begynder hun at græde og er ked

Jeg ringer selvfølgelig til lægen igen imorgen når vi er på 12 dagen, men jeg overvejer også at ringe ind på børneafdelingen på Aalborg sygehus og høre dem ad?

Er der andre der har prøvet noget lignende? Jeg ved at der kan gå op til 14 dage imellem når man ammer, men har kunnet læse mig til at der ikke må gå så mange dage imellem når de får fast føde?

Mvh Nadja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2012

Frk. Himmelblå

Callista skriver:

Min dejlige lille guldklump fra d. 3 januar, som altid er så glad og tilpas, har siden fredag været noget mere pylret end sædvanligt - og ikke uden grund, hun har nemlig ikke lavet stort i 11 dage i dag

Da hun var 4 mdr begyndte hun at få kartoffelmos med gulerod, hvilket hun er helt pjattet med, én gang om dagen til aften, og derudover ammer jeg hende.

Men som sagt har hun ikke haft afførring de sidste 11 dage, inden vi startede på "fast" føde, var hun gået fra flere gange om dagen til en gang om dagen, og derefter hver tredje dag. Og lige efter vi var startet kom der lidt fast ud hver dag, men kun meget lidt, og på 4-5 dagen kom der en ordentlig sending

Fordi hun begyndte at pylre i weekenden og der om lørdagen var gået 7 dage siden sidst, prøvede vi at give hende sveskemos i håbet om at det ville sætte maven igen, og det har hun fået hver dag siden i lørdags, desværre uden held

Mandag ringede jeg til lægen, som sendte mig på apoteket efter movicol som vi skulle starte op med, og så fik han mig presset ind på en tid den efterflg. dag.. Hun skulle starte med et helt brev, men vi fik hende til at drikke cirka et halvt, hvor hun spyttede resten ud. Tirsdag var vi lægen der mærkede hende på maven som ikke var hård, og vi blev sendt hjem med besked om at hun skulle have et helt brev denne dag også, og vi skulle ringe igen her til morgen.

Imorges var der stadig intet nyt i bleen, og vi ringede ind og skulle give endnu et halvt brev i dag som hun fik imorges og ringe igen imorgen tidlig. Men ak, hun er lige kommet i seng, og stadig intet, og hun bliver mere pylret og ked synes jeg - hun er ikke ked af det hele tiden men ofte begynder hun at græde og er ked

Jeg ringer selvfølgelig til lægen igen imorgen når vi er på 12 dagen, men jeg overvejer også at ringe ind på børneafdelingen på Aalborg sygehus og høre dem ad?

Er der andre der har prøvet noget lignende? Jeg ved at der kan gå op til 14 dage imellem når man ammer, men har kunnet læse mig til at der ikke må gå så mange dage imellem når de får fast føde?

Mvh Nadja

Kan hun drikke af flaske?

KOg noget vand. Mens varm hælder du en teskefuld sukker i, så det smelter. Køl af. Giv hende i flaske (evt. 100 ml, en portion du tror, hun kan klare). Det kan løsne selv en meget hård "prop".

Ellers lactulose. INTET farligt i det, Jeg har overlægers ord for det. Køb det på apoteket og giv hende 5 ml i en engangssprøjte i mundhulen. Evt. mens hun sutter sut. Det smager sødt og godt, synes mange babyer. Det virker. I princippet må man give det HVER dag. Det kan aldrig skade. Men måske laver hun en splat-ble.

God bedring.

Anmeld

23. maj 2012

Elgaard73

Callista skriver:

Mvh Nadja

Hvis sukkeret ikke virker alene, så prøv med kamillethe... (100 ml the + 1 tsk sukker) Det plejer at løsne godt op for hans mave her....

Anmeld

24. maj 2012

modesty

Hvad med at prøve at holde op med at give mos? Det er jo ret tidligt at starte og hvis hendes mave ikke er klar, kan I vel vente?

Ellers vil jeg anbefale at droppe kartoffelmosen. Der er stivelse i, og stivelse kan give hård mave. Giv noget andet i stedet, f.eks blomkål eller sød kartoffel.

Anmeld

24. maj 2012

Humanincubator

Hold op hun må godt nok have ondt :O Fortsæt med at give hende det, som lægen har sagt - har du mulighed for fx at tage hende med i svømmehal, hvor hun får brugt sine muskler rigtig meget, hvilket stimulerer hendes tarme?

Jeg tror måske, at jeg ville ringe til vagtlægen i aften og få en anden læges vurdering!! Hellere det end at være usikker. For det er ikke helt ufarligt med forstoppelse.

- Og vil lige tilføje, at selvom man i princippet godt kan tåle lactulose hver dag, så er det ikke godt at gøre, fordi kroppen bliver afhængig af det, og hvis man så pludselig ikke får det, så får man hård mave. Det gælder de fleste afføringsmidler!

Anmeld

24. maj 2012

Humanincubator

http://voresborn.dk/tumling-1-3/kost-og-sundhed/5846-av-min-mave-mor-

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.