Moralsk dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

370 visninger
9 svar
0 synes godt om
23. maj 2012

Anonym trådstarter

Hejsa jeg har en veninde som jeg har kendt i 16 år, og nu er hun mere bekendt end veninde, da vi har valgt vores liv i hver sin retning, dog slipper jeg hende ikke helt, da jeg savner det vi havde og den hun var.

Igår ringede hun så til mig og sagde hun havde en fødselsdagsgave til min datter, hvilket jo er en sød tanke, MEN jeg VED at hun stjæler med arme og ben i butikker, og priotere sine penge på andre ting.
JEG ønsker IKKE at mit barn skal have en gave der MULIGVIS ikke er betalt, men ved ikke om min veninde/bekendt vil blive stødt hvis jeg spørg direkte om den er betalt (uden min datter er tilstede selvfølgelig) og nægter at modtage den hvis den er stjålet.!
Synes I godt at jeg kan tilade mig at spørge direkte, når jeg nu VED hun stjæler meget (har hun selv fortalt mig)??
Hvad ville I gøre i den situation?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Hejsa jeg har en veninde som jeg har kendt i 16 år, og nu er hun mere bekendt end veninde, da vi har valgt vores liv i hver sin retning, dog slipper jeg hende ikke helt, da jeg savner det vi havde og den hun var.

Igår ringede hun så til mig og sagde hun havde en fødselsdagsgave til min datter, hvilket jo er en sød tanke, MEN jeg VED at hun stjæler med arme og ben i butikker, og priotere sine penge på andre ting.
JEG ønsker IKKE at mit barn skal have en gave der MULIGVIS ikke er betalt, men ved ikke om min veninde/bekendt vil blive stødt hvis jeg spørg direkte om den er betalt (uden min datter er tilstede selvfølgelig) og nægter at modtage den hvis den er stjålet.!
Synes I godt at jeg kan tilade mig at spørge direkte, når jeg nu VED hun stjæler meget (har hun selv fortalt mig)??
Hvad ville I gøre i den situation?

Jeg ville ikke spørge .. 

Forstår dig godt , men du kan jo aldrig vide om hun har betalt den ..

Anmeld

23. maj 2012

Maise86

Hvad med diskret at spørge om den kan byttes?

Anmeld

23. maj 2012

wamse

Jeg synes godt, at du kan spørge, men ville du tro på det, hvis hun sagde at den var købt?

Anmeld

23. maj 2012

serinasmor

hmm ... 

hvad med at bede om bonen grundet 2 års reklamationsret - eller sådan noget

Anmeld

23. maj 2012

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Jeg ville ikke spørge .. 

Forstår dig godt , men du kan jo aldrig vide om hun har betalt den ..

Ville du så bare "lukke øjnene" og tænke den ER betalt??

Anmeld

23. maj 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Jeg synes godt, at du kan spørge, men ville du tro på det, hvis hun sagde at den var købt?

Hun er enormt dårlig til at lyve, så hun begynder at grine, når hun lyver, så der ville hun være bustet

Anmeld

23. maj 2012

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

hmm ... 

hvad med at bede om bonen grundet 2 års reklamationsret - eller sådan noget

Det var også en mulighed

Anmeld

23. maj 2012

wamse

Anonym skriver:

Hun er enormt dårlig til at lyve, så hun begynder at grine, når hun lyver, så der ville hun være bustet

Jamen så synes jeg du skal være ærlig, og sige det som det er Man kan jo heller ikke forlange, at hun er ærlig, hvis man ikke selv tør være ærlig

Så mit råd er, at du ikke finder på nogle måder at spørge på, men spørger lige ud landevejen - for med ærlighed kommer man bare længst

Anmeld

23. maj 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Ville du så bare "lukke øjnene" og tænke den ER betalt??

Ja .. Det ville jeg nok ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.