For tre måneder siden slog jeg op med min kæreste gennem syv år. Vi har en datter sammen der lige er fyldt to. Vores forhold havde længe været virkelig dårligt og jeg har været ked af det dagligt stort set siden vi fik vores datter. Han har arbejdet utroligt meget og selv når han var hjemme var han mentalt ikke til stede. Samtidig brugte han en ret stor del af den tid han ikke arbejdede på at være sammen med sine venner.
Jeg forsøgte i lang tid at tale med ham om det, forsøgte at få ham med til parterapi og gjorde virkelig alt hvad der stod i min magt for at redde vores forhold. Til sidst gav jeg op og langsomt holdte jeg nok bare op med at elske ham. Og i februar slog vi så op... Det var virkelig svært og det var virkelig hårdt at tage den beslutning, men jeg kunne bare ikke være i det mere. Så nu bor jeg alene med vores datter, som dog er hos sin far 5 ud af 14 dag.
Min eks har hele tiden været rigtig ked af det. Han har gentagne gange sagt at han stadig elsker mig, og vil gøre alt for at få vores familie tilbage. Han har endda fået nyt job og arbejder nu slet ikke så meget længere. Men jeg hver gang sagt til ham, at det kunne jeg ikke. At jeg var ked af det, men det var for sent, for jeg elsker ham ikke mere. Og ærligt så ved jeg ikke om jeg tør gå ind i det igen, for han sårede mig virkelig utroligt meget i virkelig lang tid.
Nu har jeg så mødt en nu sød fyr. Han er der for mig og jeg er slet ikke i tvivl om, at han vil mig. Jeg havde ikke sagt noget til min eks, da det jo indtil videre "bare" er en fyr jeg har set. = vi er ikke kærester, men det skyldes nok mest at jeg har sagt, at jeg ikke er klar til rent faktisk at kalde det det endnu. Men min eks finder så ud af det og gør helt amok. Vi havde ellers været meget forsigtige, men min eks har overvåget mig en del, kommet uanmeldt på besøg, gået tilfældigt forbi der hvor vi bor osv.
Men som sagt gik han amok. Han truede først med at flytte til udlandet for at komme væk, men det opgav han heldigvis hurtigt igen. Efterfølgende sagde han at det bare var noget han sagde for at gøre mig ked af det... og det lykkedes da virkelig. Var specielt ked af det på min datters vegne, for hun elsker jo sin far. Jeg lovede ham at holde op med at se den nye fyr, hvis han blev, hvilket jo selvfølgelig var dumt. Specielt fordi jeg ikke overholdte det 
Da min eks fandt ud af det for anden gang gik han endnu mere amok. Den her gang ville han i statsamtet og have at vores datter skal bo hos ham, og han sagde flere gange at han var så bange for at jeg ville flytte væk med hende for at bo med ham den nye fyr, som bor en time fra os. Han sagde også at han mente jeg var en dårlig mor, for jeg vidste jo at hvis jeg var sammen med ham, så ville det gå ud over vores samarbejde og dermed vores datter. Så han følte at jeg prioriterede forkert, hvilket var en af grundene til at han nu mente at vores datter burde bo hos ham.
Jeg sagde selvfølgelig hver gang, at det slet ikke kunne komme på tale, og at hvis han virkelig mente det, så måtte han tage den i statsforvaltningen, for det gik jeg aldrig med til. Der var jo en grund til at vi for 3 måneder siden blev enige om at hun skulle bo hos mig... Og det var vi vel og mærke HELT enige om.
Men samtidig med at han har sagt alle de her ting, så har han også hele tiden tigget og bedt om, at jeg ville give ham en chance til. En chance for at vise at han kan ændre det og gøre det bedre. Og nu er jeg bare så forvirret.
Jeg ved jo godt, at jeg lige nu er smask forelsket i den nye fyr. Og jeg ved også godt at jeg ikke elsker min eks længere. Men jeg ved også at det bliver et helved for både mig, min eks og min datter hvis jeg fortsætter med at se den nye fyr... Og samtidig er jeg meget forvirret omkring hvorvidt jeg skal give min eks den chance. Jeg elsker ham ikke længere, men hvad nu hvis de følelser igen kunne blomstre op? så kunne vi få vores familie tilbage... og vores datter kunne få et liv med både sin mor og sin far tæt på sig... hvad nu hvis?
Men omvendt har jeg jo virkelig givet alt for at rede vores forhold. Så hvad skulle være anderledes nu? jeg er så bange for, at jeg ender med at blive mega såret igen. For hvad hvis jeg giver ham chancen og det ikke går? så skal vi igennem alt det her igen... Og hvad med den nye fyr... Det er jo i virkeligheden ham jeg har lyst til at være sammen med...
ihh... alle de tanker... håber i har nogle gode råd, for lige nu kan jeg slet ikke finde ud af hvad jeg skal gøre..