Hvilken smørcreme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.179 visninger
11 svar
0 synes godt om
23. maj 2012

Masig

Jeg skal lave en lagkage med tobleronecreme og hindbærmousse. Hvilken smørcreme ville I bruge under fondanten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2012

Masig

Så mange kage-kvinder og ikke én har en anbefaling?????

Anmeld

24. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Ville bruge Dot D's nutella smørcreme

Anmeld

24. maj 2012

Masig

rikkeregnbue skriver:

Ville bruge Dot D's nutella smørcreme

Tak

Havde selv tænkt på Nutella cremen, men ville lige høre nogle mere erfarne kagemennesker, hvad de ville bruge

Men kan godt være det bare bliver den så...

Anmeld

24. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Masig skriver:

Tak

Havde selv tænkt på Nutella cremen, men ville lige høre nogle mere erfarne kagemennesker, hvad de ville bruge

Men kan godt være det bare bliver den så...

Nu er jeg ikke et erfaren-kagemenneske... Men jeg synes, at for ikke at blande smør-smagen med chokolade (det bryder jeg mig nemlig ikke selv om) så ville jeg vælge nutella smørcreme.

Så det bliver chokolade med chokolade

Anmeld

24. maj 2012

Masig

rikkeregnbue skriver:

Nu er jeg ikke et erfaren-kagemenneske... Men jeg synes, at for ikke at blande smør-smagen med chokolade (det bryder jeg mig nemlig ikke selv om) så ville jeg vælge nutella smørcreme.

Så det bliver chokolade med chokolade

Ja netop.. Tænkte også at en alm smørcreme var for "smøret" hehe... Så hellere bare mere chokolade....

Men det er det jeg gør så, så må vi se hvordan det bliver... Uanset hvad kan masser af chokolade jo ikke komme til at smage grimt

Anmeld

24. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Masig skriver:

Ja netop.. Tænkte også at en alm smørcreme var for "smøret" hehe... Så hellere bare mere chokolade....

Men det er det jeg gør så, så må vi se hvordan det bliver... Uanset hvad kan masser af chokolade jo ikke komme til at smage grimt

Haha! Chokolade har altid været min abolutte favorit - så i værste tilfælde sender du bare kagen til mig

Anmeld

24. maj 2012

Masig

rikkeregnbue skriver:

Haha! Chokolade har altid været min abolutte favorit - så i værste tilfælde sender du bare kagen til mig

Hehe, jeg skal nok huske dig hvis den ikke falder i god jord herhjemme

Anmeld

24. maj 2012

Dot D

Jeg bruger én af to forskellige yndlings til den kombi...

Enten bruger jeg nutella-smørcremen eller, som jeg tit gør, bruger PSC med Temp 12 cider. Den passer bare så godt til toblerone og hindbær

Vil du have opskriften

Her:

225 g bloksmør(blødt/stuetemp)

225 g palmin(blødt/stuetemp)

3 tsk vanilleessens

1 dl Temp 12 cider ( eller Asti eller eller eller  )

700 -900 g flormelis

Smør og Palmin røres sammen (gerne på maskine) i 10 minutter, tilsæt vanille. Så kommer du flormelis i lidt efter lidt og røre rigtigt godt mellem hver påfyldning. Tilsidst tilsætter du vædsken. 

Den er såååååå lækker, såååå go´ at smøre med og så stivner den forholdsvis hurtigt på køl, så man kan komme videre

Anmeld

24. maj 2012

Masig

Dot D skriver:

Jeg bruger én af to forskellige yndlings til den kombi...

Enten bruger jeg nutella-smørcremen eller, som jeg tit gør, bruger PSC med Temp 12 cider. Den passer bare så godt til toblerone og hindbær

Vil du have opskriften

Her:

225 g bloksmør(blødt/stuetemp)

225 g palmin(blødt/stuetemp)

3 tsk vanilleessens

1 dl Temp 12 cider ( eller Asti eller eller eller  )

700 -900 g flormelis

Smør og Palmin røres sammen (gerne på maskine) i 10 minutter, tilsæt vanille. Så kommer du flormelis i lidt efter lidt og røre rigtigt godt mellem hver påfyldning. Tilsidst tilsætter du vædsken. 

Den er såååååå lækker, såååå go´ at smøre med og så stivner den forholdsvis hurtigt på køl, så man kan komme videre

Uh den lyder god.... Men det der med alkohol... Okay der er jo selvfølgelig ikke voldsomt meget i til en hel kage så det går jo nok.. den lyder i hvert fald super lækker og frisk i forhold til en nutella creme.... Vil jeg da klart lige overveje... Tak for den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.