Lus...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

884 visninger
10 svar
0 synes godt om
23. maj 2012

Mathilde

Hej piger

Vi har været så "heldige" at få lus. Jeg aner ikke hvor de kommer fra, da vi ikke kan finde andre i vores omgangskreds eller i dagplejen, der har lus 

Men hvordan er det med lus og daginstitution? Må de komme afsted?

Celina har fået kæmmet håret grundigt og dagen efter vask i lusemiddel og kæmning igen. Men kan læse, at man skal blive ved med at kæmme i et par uger, for at være sikker på at fange alle lus. Så skulle barnet jo holdes hjemme i 14 dage....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2012

DLM

mener hun må komme afsted når du ikke kan finde flere lus. og så skal der jo efterbehandles en uge efter første gang med shampooen, så man er helt sikker på de er væk. kæm hende om morgenen og om aftenen.

Anmeld

23. maj 2012

Heidi72

Hej DLM

I mine børns institutioner har det altid været sådan at hvis de var i behandling var det ok at de kom afsted, men spørg hellere i dagplejen, så risikerer du heller ikke at blive ringet hjem.

Så kan dagplejen også orientere de andre forældre så de kan tage et ekstra tjek og i sammen kan få det udryddet.

Vi har i øvrigt haft god gavn af Hedrin herhjemme, og ellers er det bare igang med balsam og tættekam.. :-)

God arbejdslyst

Heidi / Drengeting.dk

Anmeld

23. maj 2012

Heidi72

Undskyld, - jeg mente Kære Mathilde...  DLM var jo en der også havde svaret...

Anmeld

23. maj 2012

Ilya

Ja 14 dage kan ikke være rigtigt...

Hvad med at ringe og spørge på institutionen, hvordan de plejer at håndtere den slags? Det er sikkert også en god idé at gøre dem opmærksomme på, at de har et luseproblem, så forældrene kan få kæmmet deres børn. Ellers risikerer du vel også bare, at dine børn får lus lige så snart de vender tilbage igen?

Anmeld

23. maj 2012

Mathilde

Heidi / Drengeting.dk skriver:

Hej DLM

I mine børns institutioner har det altid været sådan at hvis de var i behandling var det ok at de kom afsted, men spørg hellere i dagplejen, så risikerer du heller ikke at blive ringet hjem.

Så kan dagplejen også orientere de andre forældre så de kan tage et ekstra tjek og i sammen kan få det udryddet.

Vi har i øvrigt haft god gavn af Hedrin herhjemme, og ellers er det bare igang med balsam og tættekam.. :-)

God arbejdslyst

Heidi / Drengeting.dk

Tak for svar Dagplejeren blev informeret i søndags, da vi opdagede det og jeg holdte Celina hjemme mandag.

Jeg ville også købe Hedrin på apoteket, men de sagde, at når der var levende lus, skulle det være Nix, hvilket hun blev behandlet med igår..

Hun blev afleveret med opsat hår og solhat på i dag, men jeg nåede kun lige hjem før dagplejeren ringede og sagde, at der var fundet 3 lus... Øv at det første der er gjort, er at rode hende i håret for at finde lus på hende...Hmmm

Anmeld

23. maj 2012

Mathilde

Ilya skriver:

Ja 14 dage kan ikke være rigtigt...

Hvad med at ringe og spørge på institutionen, hvordan de plejer at håndtere den slags? Det er sikkert også en god idé at gøre dem opmærksomme på, at de har et luseproblem, så forældrene kan få kæmmet deres børn. Ellers risikerer du vel også bare, at dine børn får lus lige så snart de vender tilbage igen?

Dagplejeren er ret nyopstartet og vidste ikke rigtig noget om lus. Derfor er der ikke noget hun "plejer" at gøre, da det er første gang. Jeg ringede til hende i søndags, da vi opdagede det, så jeg vil tro at de andre forældre er informeret om problemet

Anmeld

23. maj 2012

Ilya

Mathilde skriver:

Dagplejeren er ret nyopstartet og vidste ikke rigtig noget om lus. Derfor er der ikke noget hun "plejer" at gøre, da det er første gang. Jeg ringede til hende i søndags, da vi opdagede det, så jeg vil tro at de andre forældre er informeret om problemet

Ok, så er det jo svært, kan jeg godt se.

Anmeld

23. maj 2012

Pikku Myy

Jeg er ret overbevist om at min søn måtte komme i vuggestue med det samme behandlingen var i gang da han havde lus. Og jeg er ret sikker på at jeg har set et opslag der siger det samme i hans børnehave.

Det er godt nok ærgeligt at jeres dagplejer har fundet lus lige med det samme, men et eller andet sted må det vel være fordi behandlingen ikke har været god nok. Er det ikke meningen Nix skal slå alle levende lus ihjel? Og man så skal genbehandle når der er klækket flere æg?

Jeg vil anbefale dig kæmme metoden. Den koster nærmest ingenting og den virker! Din datter skal bare have godt med balsam i og så skal hele manken kæmmes igennem. Gentages hver anden dag. Efter 14 dage-3 uger burde din datter være lusefri Forudsagt selvfølgelig at der ikke er andre i omgangskredsen, der render rundt med en lille lusefarm...

Anmeld

23. maj 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

De må gerne kommer afsted, så længe, at de HAR været i behandling. Man skal ikke holde dem hjemme i 14 dage, men da lus kan klækkes efter 5-7 dage skal man blive ved med, at kæmme.

Jeg vil anbefale dig, at lave en rutine, hvor du kæmmer hende 1 gang om ugen. Det er den bedste måde, at forebygge på.

Hader lus og sidder og klør mig i håret lige nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.