Jordbærmærke, Storkebid eller Modermærke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.030 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. maj 2012

FrkMR

Nu fik jeg lige lyst til at høre jer kloge kvinder

Det er ikke fordi jeg er bekymret. Men har undret mig lidt over det.

Da min dreng blev født havde han sådan et lillat/blåt mærke i panden. Jeg troede det var fordi han var blevet trykket under fødslen.

Men det forsvandt aldrig, og blev i stedet rødligt/lillat i stedet for blåligt/lillat.

Nu er han 7 måneder, og det er der stadig.

Er det mon et modermærke i så fald?

For jeg kan læse at jordbærmærker er røde, og lidt hævet fra huden. Det er det ikke.. Det er som sagt rødligt/lillat, og det har en helt glat overflade.

Så læste jeg om storkebid, og dét kunne det jo godt lyde som. Men der står at de går væk efter de første par måneder efter fødslen. Nu er han jo 7 måneder? Så kan det måske ikke være det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2012

Mettemus

Det lyder lidt som et storkebid? Laurits havde et i nakken. Det er gåey væk igen, men først for nyligt (han er snart 17 mdr). Han har også et jordbærmærke på armen, og det er nemlig som du beskriver - helt ildrødt og hævet som en vorte eller et modersmærke

Anmeld

23. maj 2012

vitapigen

Min datter har et storkebid inde i den ene øjenkrog og man kan stadig se lidt selvom hun er 10 mdr. Det er blevet mindre tydeligt, men det kommer fx hvis det er koldt... Fik at vide af lægen at det kunne tage nogle år før det forsvandt

Men ja, hans kunne godt lyde som storkebid

Anmeld

23. maj 2012

FrkMR

Jamen så er mysteriet løst lader det til

Det lyder jo fuldstændigt som et storkebid så.. Jeg troede bare at det gik hurtigere væk.

Men der kan man bare se.

Anmeld

23. maj 2012

wamse

Både min datter og min mor har storkebid i nakken, og det er ikke gået væk ved nogen af dem. Min datter havde også på begge øjenlåg, men det forsvandt stille og roligt

Anmeld

23. maj 2012

2børn2

FrkMR skriver:

Nu fik jeg lige lyst til at høre jer kloge kvinder

Det er ikke fordi jeg er bekymret. Men har undret mig lidt over det.

Da min dreng blev født havde han sådan et lillat/blåt mærke i panden. Jeg troede det var fordi han var blevet trykket under fødslen.

Men det forsvandt aldrig, og blev i stedet rødligt/lillat i stedet for blåligt/lillat.

Nu er han 7 måneder, og det er der stadig.

Er det mon et modermærke i så fald?

For jeg kan læse at jordbærmærker er røde, og lidt hævet fra huden. Det er det ikke.. Det er som sagt rødligt/lillat, og det har en helt glat overflade.

Så læste jeg om storkebid, og dét kunne det jo godt lyde som. Men der står at de går væk efter de første par måneder efter fødslen. Nu er han jo 7 måneder? Så kan det måske ikke være det?

Min datter har den ene side af lænden fyldt med ca. 3 storkebid og de er stadig meget tydelige, dem ved hendes øjne og næse kan man næsten ikke se..

Hun er 4.5 år...

Anmeld

23. maj 2012

Møn-Mor

Viktor har et stort storkebid i nakken og et lidt længere oppe på hovedet under håret og så har han et lille bitte et mellem øjnene. Han er 4 måneder nu og de er endnu ikke begyndt at svinde i kraftighed, men det kommer nok langsomt, jeg er i hvert fald fortrøstningsfuld

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.