mor til 4 dejlige børn skriver:
det siger jeg jo også til mig selv du hved nok men stadig mega bange også det med af jeg skal stikke i maven pyha.selv smerten deroppe og ned efter er jeg ikke så bange for. for har jo fædt 3 børn så hved jo hvordan f.eks plukveer efter veer og smerte i skeden osv kan være npr man skal føde eller efter.
Men jeg er bange for selv det af skulle gå fra seng overtil leje også have drop også sovmedicinen tros hun godt nok sagde efter 10 sek ca sover du og mærke ingen ting du får en slage ned i halsen og dimser på og en på finger ja tak for af vide det kunne jeg nok godt ønske hun ikke fortalt mig men hved godt det skal de jo fortælle + som lægen også sagde jeg forstå godt du er meget bange og det er ok for det er jo ikke en ufarlig tur du skal igellem det er en stor tur og jeg skal jo sige af det kan gå galt men jeg skal også sige af det er sjælden det går galt pyhaaa tak igen.
jeg hved godt jeg måske er meget pive der af fød slå mig nåle og alm bedøvelser osv er jeg ikke bange for overhovede men lige det her er jeg mega piv af jeg sidder bare nu og tåren løber ned af kinderne på mig jeg vil det her men er så bange så vildt bange tro aldrig jeg har været så bange før anden da jeg bløde med børne i maven eller da min mormor blev indlagt og død samme aften eller den en fremme ringer fra min mors tlf og sagde min mor lå på gaden med hjertestop som ikke var sandt hun have et astmaanfald i det hun have drukke igen og ikke tage sin medicin. der skal en del til af gør mig bange som dette anden ulykker omkring min børn eller selve døden den slå alt hos mig derfor undlader jeg af tænke på disse ting så godt jeg nu kan tros min 6 sygdomme.
Men skulle en anden opereres f.eks de 9 gange min søn skulle opereres var jeg ikke så bange som nu var da bekymmert og nervøs men slet ikke på samme måde som nu hvor det er mig selv pyhaa jeg skal bare have det her overstået og komme mig også ud i pratik i 8-12 uge også have mig det flekjob skal bare berettes til dette det er mine drømme og ønske om de næste 6 mdr ca.
Undskyld det blev langt + tak fordi du gad skrive til mig 

Henriette
Det er da helt ok, og kun naturligt du er bange og nærvøs.
Altså det at skulle over på lejet er ikke slemt, det er bare ligesom en smal briks

drop tænker jeg du nok har prøvet før, i forbindelse med fødsel, og de bruger jo droppet til medicin og bedøvelse osv. De er meget dygtige, og når du får bedøvelse har de gjort alt klar, men du ser ikke slanger osv, det går stærkt med at blive bedøvet, og først når du er væk og sover får du slangen ned, og alle de ting fjerner de igen inden du når at vågne, så det lægger du ikke mærke til

Jeg kan sagtens forstå du er bange, det som hjalp mig var at tænke på hvor mange mange operationer de laver i danmark hver dag, og tror aldrig jeg har hørt om nogen som ikke er vågnet op igen, og sjældent man hører noget går galt
Har desuden fået lavet 2 kejsersnit, og det er ikke så slemt igen. Det med du ikke må løfte, er selvfølgelig trels, men dine børn kan sagtens komme op og blive trøstet, da du jo kan sidde, hvor de kravler op bagefter. Du er velkommen til at skrive hvis du har brug for snak og også privat besked.
Hov glemte lige at du også har mulighed for at få lidt beroligende inden operationen, hvis du er alt for nærvøs på dagen, så du slapper lidt mere af :-)
Jeg er sikker på alt nok skal gå godt, men selvfølgelig bliver det dejligt at få det overstået
Kram kram