Nyt herfra + mega bange

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

900 visninger
11 svar
0 synes godt om
23. maj 2012

H+S Skjolgborg.

så kom jeg i dag til forundersøgelse på næstved syghuse og vildt allerede den 5/6 skal jeg opereres og vi møde en ung sød læge som så på mig tog nogle prøve f.eks celle og avav en fra urinrør det gjor av så kigge han på mig deroppe og syntes lige han ville have en anden læge til af kigge med og komme med sin meningen sygeplejsken ringe nr 1 lægen optaget nr 2 også optaget og endelig  læge nr 3 have tid og kom ned til os avav næsten det hele igellem igen + han niv lige med en slags tang det oppe på livmoder så scanne han også mig også måtte jeg tag tøj på han syntes bestem også jeg skulle få fejrne livmoder + få lukke lidt fra ned af og op i skedeåbeningen da jeg var meget åben men indfor var jeg  falde meget sammen jeg have ret og  min livmoder hang som jeg sagde og har kunne mærke i årvis meget langt ned kan mærke den når jeg tør mig mellem skamlæberne jeg har tit tisseudheld og hvis jeg har dårlig mave også uheld ikke fedt + tros min spiral har jeg ikke blødt i 8 mdr men så første lørdag i feb-marts og april har jeg har blød plæt i 5-6-7-8 dag og også i mellem mdr.ene og i den mdr så lidt der og der ja og taget 18 kg på fra april 2011 til nu øvøv når men alt i alt skal jeg den 5/6 have fejrne livmoder og lukke skede lidt i og rette lidt op derind eller hvad man nu siger .

JEG ER PISSE BANGGGGGG.

blev viste rundt snakke med  nekoselægen og så afdeling og fik taget blodtryk,puls og målt lår og bene osv til stræmpebukserne efter jeg er operere skal være indlagt 2-3 dag eller mere.De ringer dagen før om tiden den 5/6 skal faste fra kl 00.00 og skal efter jeg er operere have blodfortynden medicin de stikke det ind i maven. efter planden operere de fra skeden og ind men kan ske de må lave et bikini-snit de fjerne også min spiral.

JEG ER SÅ BANGE HAR IKKE PRØVE AF BLEVE OPERERET siden jeg var 5-6 år for brok men hukser det ikke.

Er bange for jeg ikke vågner op igen eller nået går roligt galt.

pyha kun 14 dag til nu.......................................................

NOGLE DER HAR PRØVET AF BLEVE OPERERE SOM KAN BEROLIG MIG.

Henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2012

Kløver

Jeg har selv været 2 store operationer igennem i hoften/bækkenet og det er ikke så slemt som man frygter. Det føles bare som at sove meget dybt uden at drømme.
De er jo så dygtige i dag, og holder grundigt øje

Jeg er sikker på alt nok skal gå rigtig fint
God bedring

Anmeld

23. maj 2012

Tullepigen90

Allerførst sender jeg en masse

Dernæst vil jeg sige at jeg har ikke selv prøvet det, men min mor har. Godtnok er det ved at være 10-15 år siden, men det var en meget hård omgang for hende! Operationen gik godt, men hun var meget dårligt langtid efter og skulle passe rigtig meget på - især måtte hun intet løfte i rigtig mange måneder hvilket var svært med 2 små børn. Hun fik det heldigvis godt igen, men hun har siden sagt at det var en barsk omgang, hvilket det også virkede til!

Held og lykke!

Anmeld

23. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Er sikker på alt nok ska gå godt! Vh stine

Anmeld

23. maj 2012

H+S Skjolgborg.

Maja84 skriver:

Jeg har selv været 2 store operationer igennem i hoften/bækkenet og det er ikke så slemt som man frygter. Det føles bare som at sove meget dybt uden at drømme.
De er jo så dygtige i dag, og holder grundigt øje

Jeg er sikker på alt nok skal gå rigtig fint
God bedring

det siger jeg jo også til mig selv du hved nok men stadig mega bange også det med af jeg skal stikke i maven pyha.selv smerten deroppe og ned efter er jeg ikke så bange for. for har jo fædt 3 børn så hved jo hvordan f.eks plukveer efter veer og smerte i skeden osv kan være npr man skal føde eller efter.

Men jeg er bange for selv det af skulle gå fra seng overtil leje også have drop også sovmedicinen tros hun godt nok sagde efter 10 sek ca sover du og mærke ingen ting du får en slage ned i halsen og dimser på og en på finger ja tak for af vide det kunne jeg nok godt ønske hun ikke fortalt mig men hved godt det skal de jo fortælle + som lægen også sagde jeg forstå godt du er meget bange og det er ok for det er jo ikke en ufarlig tur du skal igellem det er en stor tur og jeg skal jo sige af det kan gå galt men jeg skal også sige af det er sjælden det går galt pyhaaa tak igen.

jeg hved godt jeg måske er meget pive der af fød slå mig nåle og alm bedøvelser osv er jeg ikke bange for overhovede men lige det her er jeg mega piv af jeg sidder bare nu og tåren løber ned af kinderne på mig jeg vil det her men er så bange så vildt bange tro aldrig jeg har været så bange før anden da jeg bløde med børne i maven eller da min mormor blev indlagt og død samme aften eller den en fremme ringer fra min mors tlf og sagde min mor lå på gaden med hjertestop som ikke var sandt hun have et astmaanfald i det hun have drukke igen og ikke tage sin medicin. der skal en del til af gør mig bange som dette anden ulykker omkring min børn eller selve døden den slå alt hos mig derfor undlader jeg af tænke på disse ting så godt jeg nu kan tros min 6 sygdomme.

Men skulle en anden opereres f.eks de 9 gange min søn skulle opereres var jeg ikke så bange som nu var da bekymmert og nervøs men slet ikke på samme måde som nu hvor det er mig selv pyhaa jeg skal bare have det her overstået og komme mig også ud i pratik i 8-12 uge også have mig det flekjob skal bare berettes til dette det er mine drømme og ønske om de næste 6 mdr ca.

Undskyld det blev langt + tak fordi du gad skrive til mig

Henriette

Anmeld

23. maj 2012

H+S Skjolgborg.

Allerførst sender jeg en masse

Dernæst vil jeg sige at jeg har ikke selv prøvet det, men min mor har. Godtnok er det ved at være 10-15 år siden, men det var en meget hård omgang for hende! Operationen gik godt, men hun var meget dårligt langtid efter og skulle passe rigtig meget på - især måtte hun intet løfte i rigtig mange måneder hvilket var svært med 2 små børn. Hun fik det heldigvis godt igen, men hun har siden sagt at det var en barsk omgang, hvilket det også virkede til!

Held og lykke!

.Tak søde

Det er også det jeg syntes der er mega svært oven i og hårdt 1 skal være væk for min lille søn på 2½ i 2-3 eller måske flere dage ind det + må ikke løft på ham i ca 8 uger sagde lægen pyhaaa godt han pyha kan gå osv.

kommer til af savne børne og min mand.

min dejlig mand tager pyha med hele dagen der og må komme med helt ind hved min side indtil jeg sover.Det føeste jeg håber på af se når jeg vågner er MIN MAND.

Henriette

Anmeld

23. maj 2012

H+S Skjolgborg.

StineW79 skriver:

Er sikker på alt nok ska gå godt! Vh stine

Tak søde.

Men ja selvfølige gør det det men men tænker bare alt for meget over livet osv og det er jo ens egen skyld til man blever mere bange og ked af det.  Det hved jeg jo godt. Er også sikker på det hele nok skal gå.

Men hjælpe ikke på min angst desværre tros jeg siger dette.

Henriette

Anmeld

23. maj 2012

Kløver

mor til 4 dejlige børn skriver:

det siger jeg jo også til mig selv du hved nok men stadig mega bange også det med af jeg skal stikke i maven pyha.selv smerten deroppe og ned efter er jeg ikke så bange for. for har jo fædt 3 børn så hved jo hvordan f.eks plukveer efter veer og smerte i skeden osv kan være npr man skal føde eller efter.

Men jeg er bange for selv det af skulle gå fra seng overtil leje også have drop også sovmedicinen tros hun godt nok sagde efter 10 sek ca sover du og mærke ingen ting du får en slage ned i halsen og dimser på og en på finger ja tak for af vide det kunne jeg nok godt ønske hun ikke fortalt mig men hved godt det skal de jo fortælle + som lægen også sagde jeg forstå godt du er meget bange og det er ok for det er jo ikke en ufarlig tur du skal igellem det er en stor tur og jeg skal jo sige af det kan gå galt men jeg skal også sige af det er sjælden det går galt pyhaaa tak igen.

jeg hved godt jeg måske er meget pive der af fød slå mig nåle og alm bedøvelser osv er jeg ikke bange for overhovede men lige det her er jeg mega piv af jeg sidder bare nu og tåren løber ned af kinderne på mig jeg vil det her men er så bange så vildt bange tro aldrig jeg har været så bange før anden da jeg bløde med børne i maven eller da min mormor blev indlagt og død samme aften eller den en fremme ringer fra min mors tlf og sagde min mor lå på gaden med hjertestop som ikke var sandt hun have et astmaanfald i det hun have drukke igen og ikke tage sin medicin. der skal en del til af gør mig bange som dette anden ulykker omkring min børn eller selve døden den slå alt hos mig derfor undlader jeg af tænke på disse ting så godt jeg nu kan tros min 6 sygdomme.

Men skulle en anden opereres f.eks de 9 gange min søn skulle opereres var jeg ikke så bange som nu var da bekymmert og nervøs men slet ikke på samme måde som nu hvor det er mig selv pyhaa jeg skal bare have det her overstået og komme mig også ud i pratik i 8-12 uge også have mig det flekjob skal bare berettes til dette det er mine drømme og ønske om de næste 6 mdr ca.

Undskyld det blev langt + tak fordi du gad skrive til mig

Henriette

Det er da helt ok, og kun naturligt du er bange og nærvøs.
Altså det at skulle over på lejet er ikke slemt, det er bare ligesom en smal briks drop tænker jeg du nok har prøvet før, i forbindelse med fødsel, og de bruger jo droppet til medicin og bedøvelse osv. De er meget dygtige, og når du får bedøvelse har de gjort alt klar, men du ser ikke slanger osv, det går stærkt med at blive bedøvet, og først når du er væk og sover får du slangen ned, og alle de ting fjerner de igen inden du når at vågne, så det lægger du ikke mærke til
Jeg kan sagtens forstå du er bange, det som hjalp mig var at tænke på hvor mange mange operationer de laver i danmark hver dag, og tror aldrig jeg har hørt om nogen som ikke er vågnet op igen, og sjældent man hører noget går galt
Har desuden fået lavet 2 kejsersnit, og det er ikke så slemt igen. Det med du ikke må løfte, er selvfølgelig trels, men dine børn kan sagtens komme op og blive trøstet, da du jo kan sidde, hvor de kravler op bagefter. Du er velkommen til at skrive hvis du har brug for snak og også privat besked.
Hov glemte lige at du også har mulighed for at få lidt beroligende inden operationen, hvis du er alt for nærvøs på dagen, så du slapper lidt mere af :-)
Jeg er sikker på alt nok skal gå godt, men selvfølgelig bliver det dejligt at få det overstået
Kram kram

Anmeld

23. maj 2012

H+S Skjolgborg.

Maja84 skriver:

Det er da helt ok, og kun naturligt du er bange og nærvøs.
Altså det at skulle over på lejet er ikke slemt, det er bare ligesom en smal briks drop tænker jeg du nok har prøvet før, i forbindelse med fødsel, og de bruger jo droppet til medicin og bedøvelse osv. De er meget dygtige, og når du får bedøvelse har de gjort alt klar, men du ser ikke slanger osv, det går stærkt med at blive bedøvet, og først når du er væk og sover får du slangen ned, og alle de ting fjerner de igen inden du når at vågne, så det lægger du ikke mærke til
Jeg kan sagtens forstå du er bange, det som hjalp mig var at tænke på hvor mange mange operationer de laver i danmark hver dag, og tror aldrig jeg har hørt om nogen som ikke er vågnet op igen, og sjældent man hører noget går galt
Har desuden fået lavet 2 kejsersnit, og det er ikke så slemt igen. Det med du ikke må løfte, er selvfølgelig trels, men dine børn kan sagtens komme op og blive trøstet, da du jo kan sidde, hvor de kravler op bagefter. Du er velkommen til at skrive hvis du har brug for snak og også privat besked.
Hov glemte lige at du også har mulighed for at få lidt beroligende inden operationen, hvis du er alt for nærvøs på dagen, så du slapper lidt mere af :-)
Jeg er sikker på alt nok skal gå godt, men selvfølgelig bliver det dejligt at få det overstået
Kram kram

Tak for svaret Maja.

Nej har ikke prøve drop anden som meget ung pga slem underlivsbetændelse. Men det er jeg nu ikke bange for.

Men sandt nok man mærke jo ingen ting.

Pyha sikke en dag min lille trold Tobias på snart 2½ år var til ørelægen i køge og øvøvøvøv han skal have dræn i begge ørne ikke nok med det så er det den 7/6 2 dage efter jeg er operere møj men manden og jeg har aftalt er jeg ok så henter de mig også tager vi samme til ørelægen med ham i køge og får klar det også køre manden mig tilbage på afd igen medmindre jeg allerede er klar til af bleve udskrevet 2 dage efter nu må vi se ja også skal tobias indlægges her den 29/5 på næstved børn afd en hel dag da han skal allergi tjekkes  tro måske derfor jeg har en del angst og er bange osv pt alt sker oveni hinden med små dage imellem.

Tak skal nok skrive privat til dig..

Henriette

Anmeld

24. maj 2012

Kløver

mor til 4 dejlige børn skriver:

Tak for svaret Maja.

Nej har ikke prøve drop anden som meget ung pga slem underlivsbetændelse. Men det er jeg nu ikke bange for.

Men sandt nok man mærke jo ingen ting.

Pyha sikke en dag min lille trold Tobias på snart 2½ år var til ørelægen i køge og øvøvøvøv han skal have dræn i begge ørne ikke nok med det så er det den 7/6 2 dage efter jeg er operere møj men manden og jeg har aftalt er jeg ok så henter de mig også tager vi samme til ørelægen med ham i køge og får klar det også køre manden mig tilbage på afd igen medmindre jeg allerede er klar til af bleve udskrevet 2 dage efter nu må vi se ja også skal tobias indlægges her den 29/5 på næstved børn afd en hel dag da han skal allergi tjekkes  tro måske derfor jeg har en del angst og er bange osv pt alt sker oveni hinden med små dage imellem.

Tak skal nok skrive privat til dig..

Henriette

Det er da også mange ting oven i hinanden. I har ikke mulighed for at ringe og snakke med dem, og forklare situationen. Kan jo være i kan få tiden rykket, så din søn får dræn i, inden din operation, så du ikke har det oveni
Håber da også det bedste med allergitesten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.