Cykelhjelm!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.161 visninger
12 svar
0 synes godt om
22. maj 2012

TTM

Kære alle brugere....

Jeg har en bøn til jer...

HUSK cykelhjelmen!!
Hvis ikke for din egen skyld, så for dit barn/børns skyld! Det er ikke sjovt med en handicappet far/mor eller i værste fald ingen forældre !!!

Man kan få flotte hjelme til drenge/herre og "cykelhatte" til damer/piger

Bare en lille vigtig detalje fra en som har set MANGE børn uden hjelm
Også efter en ulykke

Hilsen TTM

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2012

morethanperfect

TykkeTrunteMor skriver:

Kære alle brugere....

HUSK cykelhjelmen!!
Hvis ikke for din egen skyld, så for dit barn/børns skyld! Det er ikke sjovt med en handicappet far/mor eller i værste fald ingen forældre !!!

Også efter en ulykke

Hilsen TTM

ALLE skal bruge cykel hjelm !
Og jeg var faktisk ved at oprette en debat den andet dag om , hvor glad jeg var , for da jeg fulgte Oscar i Dagpleje , gik vi forbi skolen , og ALLE dem jeg så havde cykelhjelm på .. Syns det er fremskridt !!

Anmeld

22. maj 2012

JulieE

TykkeTrunteMor skriver:

Kære alle brugere....

HUSK cykelhjelmen!!

Også efter en ulykke

Hilsen TTM

Så enig med dig!! 

Anmeld

22. maj 2012

TTM

morethanperfect skriver:

ALLE skal bruge cykel hjelm !
Og jeg var faktisk ved at oprette en debat den andet dag om , hvor glad jeg var , for da jeg fulgte Oscar i Dagpleje , gik vi forbi skolen , og ALLE dem jeg så havde cykelhjelm på .. Syns det er fremskridt !!

Jeg ser heldigvis også mange med hjelmen på - børn og voksne - men da jeg hentede ungerne, kom en mor eg hendes 5 årige knægt kørende UDEN hjelm..... Jeg tænker mit, men for f***** hvor ville jeg hade mig selv hvis der skete mine unger noget pga. manglende hjelm!
Selv herhjemme i haven, har de hjelm på, ja selv i sandkassen fordi de glemmer den er der

Samtidig var jeg ude og køre i en rundkørsel, her kommer en ung dreng (14 år ca - uden hjelm) og viser af til højre... Jeg skal liiiiige til at køre ud af vejen (som han jo viste af til) da han FORTSÆTTER og jeg er oppe og hoppe på bremsen!! Møgungen griner og viser nu af med VENSTRE arm... Uhhhh jeg bliver når de gør det.... Lige et mindre sidespring

Anmeld

22. maj 2012

Janni.

Vi har for nylig købt cykler til mig og min kæreste. Og i den forbindelse skulle vi da også have hjelme. Og vores søn fik også én. Han sidder nemlig i anhængeren.

Det er faktisk først efter vi er begyndt at cykle, at jeg lægger mærke til hvor mange der IKKE bruger hjelm.

godt indlæg.

Anmeld

22. maj 2012

morethanperfect

TykkeTrunteMor skriver:

Jeg ser heldigvis også mange med hjelmen på - børn og voksne - men da jeg hentede ungerne, kom en mor eg hendes 5 årige knægt kørende UDEN hjelm..... Jeg tænker mit, men for f***** hvor ville jeg hade mig selv hvis der skete mine unger noget pga. manglende hjelm!
Selv herhjemme i haven, har de hjelm på, ja selv i sandkassen fordi de glemmer den er der

Samtidig var jeg ude og køre i en rundkørsel, her kommer en ung dreng (14 år ca - uden hjelm) og viser af til højre... Jeg skal liiiiige til at køre ud af vejen (som han jo viste af til) da han FORTSÆTTER og jeg er oppe og hoppe på bremsen!! Møgungen griner og viser nu af med VENSTRE arm... Uhhhh jeg bliver når de gør det.... Lige et mindre sidespring

Okay kan godt forstå det .. Det som om de slet ikke kender konsekvenserne af det !!  

Oscar skal også ha cykelhjelm på fra den dag han sætter sig på en cykel !! 

Anmeld

22. maj 2012

Humanincubator

Og husk at gøre det samme, når ungerne skal ud på løbehjul eller rulleskøjter! Og på rulleskøjter skal de have mere udstyr på - knæ-, albue-, og håndledsbeskytter...

Jeg har været ortopædkirurgisk operationssygeplejerske (involverer brækkede lemmer og den slags), og jeg har set meget trælse eksempler. Der skal så lidt til at forebygge!

Og ... Cykl aldrig med noget på styret. Jeg har selv brækket en arm på den bekostning.

Anmeld

22. maj 2012

Nessie

Vil bare lige komme med et input fra en der IKKE kan bruge cykelhjelm.

Jeg synes det er dejligt at der er så mange der efterhånden bruger cykeljhjelm, og jeg bliver også harm når jeg ser børn uden. Herhjemme har mand og barn også begge cykelhjelm, og drengens bliver også ind i mellem brugt når han kører på sin bil indenfor

MEN når I nu ser mig komme kørende på min fine nye el-cykel UDEN cykelhjeml og drengen i cykelanhængeren MED cykelhjelm, vil I så ikke nok lade være at se skævt til mig, for jeg kan altså ikke bruge cykelhjelm da det giver mig en voldsom hovedpine pga. en piskesmældsskade.

Bare lige for at sige at det ikke er alle der helt frivilligt ikke har en cykelhjelm på

Anmeld

22. maj 2012

TTM

Vil bare lige komme med et input fra en der IKKE kan bruge cykelhjelm.

Jeg synes det er dejligt at der er så mange der efterhånden bruger cykeljhjelm, og jeg bliver også harm når jeg ser børn uden. Herhjemme har mand og barn også begge cykelhjelm, og drengens bliver også ind i mellem brugt når han kører på sin bil indenfor

MEN når I nu ser mig komme kørende på min fine nye el-cykel UDEN cykelhjeml og drengen i cykelanhængeren MED cykelhjelm, vil I så ikke nok lade være at se skævt til mig, for jeg kan altså ikke bruge cykelhjelm da det giver mig en voldsom hovedpine pga. en piskesmældsskade.

Bare lige for at sige at det ikke er alle der helt frivilligt ikke har en cykelhjelm på

Folk med div. lidelser som bevirker de ikke kan bruge hjelmen er undtaget Og at du giver din søn og mand viser de har viljen men ikke muligheden for dig selv... Håber ikke du har for mange gener efter piskesmældet, har selv en kusine som led forfærdeligt af det efter en ulykke

Men hvis jeg en dag skulle se dig, skal jeg nok vinke

Anmeld

22. maj 2012

Nessie

TykkeTrunteMor skriver:

Folk med div. lidelser som bevirker de ikke kan bruge hjelmen er undtaget Og at du giver din søn og mand viser de har viljen men ikke muligheden for dig selv... Håber ikke du har for mange gener efter piskesmældet, har selv en kusine som led forfærdeligt af det efter en ulykke

Men hvis jeg en dag skulle se dig, skal jeg nok vinke

Har jo masser af "almindelige" "sidegevinster" ved athave piskesmæld, men behandling hver eller hver anden uge af den rette slags har givet mig et tåleligt liv. Men der er rigtig mange ting som jeg ikke kan mere, og her 15 år efter irriterer det mig stadig Men man lærer trods alt at leve med sine begrænsninger.

Jeg skal prøve at huske at vinke tilbage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.