Spørgsmål om ikke at amme...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

428 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. maj 2012

Anonym trådstarter

Sagen er den, at jeg ikke bryder mig om tanken om at amme, og helst vil være fri!!

Men, jeg frygter jo at mælken bare vil løbe alligevel - så spørgsmålene lyder....

Når man ikke ammer - og slet ikke begynder på det:

- Vil brysterne så bare løbe med mælk? Jeg mener; når man ikke begynder, sætter man det vil ikke som sådan igang , og øger det heller ikke?

- Jer der ikke ammer - hvilke erfaringer har i? Sådan med brysterne; med om de vil løbe, bliver ømme og alt det der? har i fortrudt , eller er i glade for jeres valg? og har jeres børn fulgt vægtkurven alligevel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2012

morbibi

Anonym skriver:

Sagen er den, at jeg ikke bryder mig om tanken om at amme, og helst vil være fri!!

Men, jeg frygter jo at mælken bare vil løbe alligevel - så spørgsmålene lyder....

- Vil brysterne så bare løbe med mælk? Jeg mener; når man ikke begynder, sætter man det vil ikke som sådan igang , og øger det heller ikke?

- Jer der ikke ammer - hvilke erfaringer har i? Sådan med brysterne; med om de vil løbe, bliver ømme og alt det der? har i fortrudt , eller er i glade for jeres valg? og har jeres børn fulgt vægtkurven alligevel?

Jeg fravalgte at amme min datter nr.2 og jeg havde allerede taget valget, inden hun blev født og fik nogle piller af min læge, som stoppede mælkeproduktionen.Og så fik jeg at vide, at jeg skulle tage en stram bh på - altså gerne en skål mindre, for det er med til at lukke for mælkeproduktionen

Anmeld

22. maj 2012

L&V

Anonym skriver:

Mælken vil jo løbe til uanset om du vælger at amme eller ej men du opper ikke produktionen det køre lidt efter udbud og efterspørgsels princippet så hvis det er din beslutning så få pillerne med det samme du har født

Anmeld

22. maj 2012

Hvem?

Anonym skriver:

Jeg fravalgte også amning, fik nogle piller med hjem jeg skulle tage til at stoppe mælken, men de var slet ikke nødvendige...

Anmeld

22. maj 2012

Kløver

Med min søn kæmpede jeg 3 mdr for at få amningen op at køre, men skete ikke, han var født for tidligt og vejede kun 2 kg ved fødslen, da han blev 1 år havde han taget 10 kg på og vokset 33 cm og var lige som han skulle være
Min datter er 5 uger, og prøvede kort at få amningen op at køre, samme tegn som sidst og problemer med at hun ikke kunne finde ud af brystet og heller ikke ammebrik så valgte fra, inden mælken var løbet til. Efter 1 uge fik jeg spændte bryster og kunne malke 20 ml ud, og malkede ud få gange for at få råmælken og undgå brystbetændelse, men det gik i sig selv efter 1 uges tid så var det slut, malkede så heller ikke for at stimulere.
Hun har været på ren flaske ud over råmælken, og her 5 uger efter er hun allerede 1.5 kg over fødselsvægt og vokset 6 cm og stortrives
Børnene kan sagtens få hvad de skal have, og jeg har det helt fint med min beslutning, og fortryder absolut ikke. Det vigtigste er man gør hvad man føler for. De skal nok få hvad de har brug for, og man kan sagtens få nærhed mens de spiser
Hvis du har det bedst med flaske, kan du sagtens gøre det, den lille skal nok få hvad den har brug for uanset.
Der er fordele og ulemper ved begge dele

Anmeld

22. maj 2012

Tona

Anonym skriver:

Jeg fravalgte ikke amning, men kunne desværre ikke amme efter de første 8 dage. Min læge ville så give mig nogle piller for at stoppe mælken, men dem ville jeg ikke spise efter at jeg havde læst bivirkningerne. Det var virkelig sindssyge bivirkninger der stod selv under "almindelige bivirkninger".

Nå, men den gammeldags måde som du kan benytte når du slet ikke vil amme fra starten af er følgende: tag en stram BH på og hvis du føler at dine bryster bliver spændte og ømme så malker du ud, men du malker kun ud lige til de nøjagtig er forholdsvis bløde og ikke-ømme og ikke-spændte igen. Dvs du skal ikke tømme dem, bare gøre så det lindres og der ikke er knuder. Du skal kun gøre det de antal gange om dagen, som der er behov for og endelig ikke mere. Stille og roligt trapper du så ned så du tager en udmalkning væk mindst en gang i ugen (men efter alt sandsynlighed kan du gøre det oftere og vil nok være færdig med det i løbet af en uges tid).

Du må ikke malke ud med en maskine, men skal gøre det med hånden og du må ikke lægge barnet til, da begge dele vil øge mælkeproduktionen.

Ang. dit spørgsmål om barnets vægt osv så kan jeg fortælle at mine bryster løb ikke efter den første uge var det hele overstået, min datter er vokset super fint og vejer præsis det hun skal. Den eneste kamp har været at holde hende mæt, hvilket ofte er kampen for flaskebørn. Ud over det så er det jo lidt mere bøvlet med at rengøre og lave flasker osv, men alt i alt vil jeg stadig sige at hvis man har det skidt med at amme og slet ikke har lyst, så kan man sagtens leve med den smule besvær og børnene bliver fine børn alligevel. Selv ville jeg dog have ønsket at jeg kunne have ammet da jeg så gerne ville, men jeg var også glad for flaske-alternativet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.