Feberkramper efterfølger.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.224 visninger
6 svar
0 synes godt om
22. april 2009

Diana...

Hej alle sammen

Jeg sad lige og læste den tråd om feberkramper men ville ikke ødelægge den så laver lige en ny.

Håber ikke det gør noget jeg spøg.

Er det alle børn der får feberkramper på et tidspunkt?
Hvad skal man gøre når det sker?

Knus Diana som aldrig har hørt rigtig om det før og ikke aner hvad man skal gøre i sådan en situation

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2009

A.

nej det er ikke alle børn får feber kramper, man får krampe som regel når feber stiger ligepludseligt ..ja jeg er bange altid at mathinus for feber kramper..

man skal ihvertfaldt rigne til lægen med det samme da man behandler det med medicin

Anmeld

22. april 2009

Diana...

agnieszka skriver:

nej det er ikke alle børn får feber kramper, man får krampe som regel når feber stiger ligepludseligt ..ja jeg er bange altid at mathinus for feber kramper..

man skal ihvertfaldt rigne til lægen med det samme da man behandler det med medicin

Oki men hvordan skal jeg håndtere Lucas skal man gøre noget bestemt? ligge dem på en bestemt måde?
knus

Anmeld

22. april 2009

A.

Diana... skriver:

Oki men hvordan skal jeg håndtere Lucas skal man gøre noget bestemt? ligge dem på en bestemt måde?
knus

fandt lige den smukke
Hvad kan man selv gøre ved feberkramper?

Ved feberkramper skal lægen altid kontaktes.

• Du skal ikke foretage dig noget, så længe krampen står på.

• Kun hvis barnet begynder at kaste op, skal du ganske forsigtigt vende barnet om på siden eventuelt med hovedet let nedad. Derved hindrer du, at eventuelt opkast kommer ned i lungerne.

• Når kramperne er overstået, lægges barnet i aflåst sideleje.

• Ved langvarige krampetilfælde eller flere krampeanfald hurtigt efter hinanden, skal du tilkalde ambulance ved at ringe 112.

• Første gang barnet får feberkrampe, bør det indlægges.

• Hvis barnet tidligere har haft feberkrampe, bør det ikke nødvendigvis indlægges, men altid tilses af en læge, så man kan finde årsagen til feberen. Man kan dog aftale andre forholdsregler med sin egen læge.

Anmeld

22. april 2009

Diana...

agnieszka skriver:

fandt lige den smukke
Hvad kan man selv gøre ved feberkramper?

Ved feberkramper skal lægen altid kontaktes.

• Du skal ikke foretage dig noget, så længe krampen står på.

• Kun hvis barnet begynder at kaste op, skal du ganske forsigtigt vende barnet om på siden eventuelt med hovedet let nedad. Derved hindrer du, at eventuelt opkast kommer ned i lungerne.

• Når kramperne er overstået, lægges barnet i aflåst sideleje.

• Ved langvarige krampetilfælde eller flere krampeanfald hurtigt efter hinanden, skal du tilkalde ambulance ved at ringe 112.

• Første gang barnet får feberkrampe, bør det indlægges.

• Hvis barnet tidligere har haft feberkrampe, bør det ikke nødvendigvis indlægges, men altid tilses af en læge, så man kan finde årsagen til feberen. Man kan dog aftale andre forholdsregler med sin egen læge.

ahh tak for det det hjalp meget man bliver sgu så nervøs når man læser om andres børn og jeg ikke ved hvad jeg skal gøre hvis det sker.

Tak for det søde.

Anmeld

22. april 2009

A.

Diana... skriver:

ahh tak for det det hjalp meget man bliver sgu så nervøs når man læser om andres børn og jeg ikke ved hvad jeg skal gøre hvis det sker.

Tak for det søde.

tænker også tit på det

Anmeld

22. april 2009

Lodahl77

For det første, så NEJ!! Ikke alle børn får feberkramper!!

Feberkramper opstår fordi at temperaturcenteret i hjernen endnu ikke er helt færdigudviklet. De starter oftest i spædbørnsalderen, og varer frem til skolealderen typisk, dog vokser mange fra det i 3års alderen. Men ALLE børn vokser sig fra det.

Feberkramper opstår når kroppen pludselig får en meget hurtig feberstigning, eller nedkøling efter feber (hvis man tager tøjet af dem og løber ud i kulden, hvilket man ALDRIG bør gøre).

Feberkramper er i visse tilfælde arvelige.

Når man 1. gang oplever at ens barn har feberkramper, så bliver man meget forskrækket og tror at barnet skal dø, barnet kan enddog få vejrtrækningsstop og blive blå under seancen, oftest ringer man som forælder 112, og herefter bliver man indlagt.

Når man bliver indlagt, bliver barnet undersøgt, og når diagnosen stilles får man en recept på Stesolid 5 mg. til rectal anvendelse (altså til numsen), det er en meget forkert opfattelse at man IKKE skal give barnet medcin v. sådanne krampetilfælde. Man siger generelt at man giver Stesolid hvis krampen varer over 3-5 min. vi er dog selv instrueret i at give det så snart vores søn kramper, da han er komplekst feberkrampebarn.

Normalt, giver feberkramper ikke anledning til hjerneskader eller senfølger i f.eks. skolealderen, der ses endda en tendens til større IQ hos feberkrampebørn, end hos børn der ikke har haft/lider af feberkramper.

Man plejer at sige at feberkramper IKKE kan føre til epilepsi, dog er eksperterne i vores tilfælde i tvivl, da vores søn senere hen udviklede absenceepilepsi.

Spørg mig endelig hvis I har nogle spørgsmål )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.