Typisk dansk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.114 visninger
12 svar
0 synes godt om
22. maj 2012

Bambii

Heej piger.. 

Jeg er på studietur i Portugal.. 2 andre fra mit hold og mig er i praktik i et bageri.. Vi har fået til opgave ar lave noget kage/brød der er typisk dansk.. Men kender i det når man står i situationen kan man bare ikke finde på noget? Er der nogle der har et forslag til hvad vi evt. Kan lave? 

Det er forøvrigt en helt vildt fed tur, vi hygger os og har oplevet en masse hernede.. 

Vi har gået rigtig meget og set mange spændende ting i Lissabon

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Lagkage er da noget af det mest danske, du kan få

Anmeld

22. maj 2012

Bambii

PT skriver:

Lagkage er da noget af det mest danske, du kan få

Ja, det er rigtig nok det kunne man overveje  

Anmeld

22. maj 2012

jydeinden

Bambii skriver:

Heej piger.. 

Jeg er på studietur i Portugal.. 2 andre fra mit hold og mig er i praktik i et bageri.. Vi har fået til opgave ar lave noget kage/brød der er typisk dansk.. Men kender i det når man står i situationen kan man bare ikke finde på noget? Er der nogle der har et forslag til hvad vi evt. Kan lave? 

Det er forøvrigt en helt vildt fed tur, vi hygger os og har oplevet en masse hernede.. 

rugbrød er uhyr dansk.. det er svært at finde rigtig rugbrød andre steder end i danmark

Anmeld

22. maj 2012

KissMe

Bambii skriver:

Heej piger.. 

Jeg er bosat i Seoul og her kan vi sagtens faa lagkage, saa det er ikke saa dansk, men min mor sender med jaevne mellemrum de der poser med melblanding saa jeg kan bage rugbroed, for det er ikke noget man kan faa her....

Naar jeg kommer hjem til DK plejer min mor altid at koebe tebirkes (med remonce), for dem kan jeg hverken koebe eller finde ud af at lave selv......

Anmeld

22. maj 2012

anynom

Bambii skriver:

BAlBluAltsåAltsåtHeej piger.. 

Altså typisk dansk må være wienerbrød (kaldet "danish" i england og usa )

Anmeld

22. maj 2012

LotusCPH

jordbærtærte lavet med det danske flag - eller rugbrød

Anmeld

22. maj 2012

S.Maria

brunsviger, smørkage, kanelstang...

Anmeld

22. maj 2012

Den lykkelige

Er det ikke noget med at wiener brød er dansk?? Og endda hedder det i udlandet? Ellers er der jo rugbrød.. det må være en sikker vinder

Anmeld

22. maj 2012

Sara_S

Jeg er italiener og bor i Danmark... og det jeg opfatter som RIGTIG dansk, altså noget jeg slet ikke har set andre steder, er Frøsnappere og Tebirkes (københavnere)... og de smager så syndsygt godt! 

Ellers vil jeg også sige at wienerbrød generelt er et meget godt bud! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.