Ja nu fik jeg så købt noget garn og hæklenål. Og fandt så n opskrift på nettet. Omg det kan jeg da bare slet ikke finde ud af.
Da i startede med at hækle hvad for noget garn brugte i og hvad prøvede i at hækle første gang?
Jeg havde købt cotton garn, som min mor så sagde nok ikke var det bedste at starte med.
At jeg skulle købe noget der var tykkere 
Jeg brugte alm. bomuldsgarn og hæklenål nr 2,5 
Og så lavede jeg de mest almindelig masker, fastmasker, stangmasker og halvstangmasker, og lavede armbånd, indtil det sad fast..
Hvis du laver en række luftmasker, så der er nok til at nå rundt om dit håndled, så laver du bare fm hele vejen frem og tilbage, indtil det er bredt nok til at ligne et armbånd.. Hvis du har købt et par kanpper, eller har nogen liggende, så ved du også hvor store "huller" du skal lave ude i den ene ende, hvor du, når du kommer til enden - laver luftmasker, som du hækler fast med en km i midten, laver samme antal lm, og hækler dem med en km i den anden side, og vupti har du et hjemmelavet armbånd
Efter at have lavet et med fm, lavede jeg et til med stngm (stangmasker), også havde jeg også fået dem ind under huden..
Det har i hvert fald været en rar start for mig, men ellers kan man vist købe en slags startpakke incl. garn og lette begynder opskrifter, tror det er Ønskebarn74 der ved mere om det, hvis jeg husker rigtigt 
Anmeld