Astmatisk bronkitis?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

704 visninger
2 svar
0 synes godt om
21. maj 2012

Frøken J.

Nogen der har erfaringer med dette hos deres små, som kan fortælle lidt nærmere? Rose har i en uge nu døjet med forkølelse.. Som har været rigtig slem, for så at blive bedre (har haft perioder med feber), og nu er hun ikke SÅ snottet mere. Mest lidt tilstoppet, men har fået hoste i stedet. Hun hoster en hel del i løbet af dagen, men især når hun skal sove. har hævet hovedgærdet på hendes seng. Lørdag aften var hendes hoste så slem og lød som falsk strubehoste, og gjorde SÅ ondt på hende, så ringede til vagtlægen som rådgav os. Nu hoster hun bare "alm", men det lyder hvæsende når hun trækker vejret. Men hun er glad og frisk nok og spiser. Har lige talt med lægen i dag og har fået en tid til onsdag formiddag for at checke om hun evt. har astmatisk bronkitis, så er der nogen der kan fortælle om det? Og som synes det måske lyder som det hun har? Og hvad kan jeg gøre indtil onsdag for at hjælpe hende, hvis det er det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her har thea asmatisk bronkitits  og syntes ik helt det lyder som det du beskriver, men derfor ka det jo sagtens godt være det!! Det hjælper altid med frisk luft, hvis hosten er helt tosset. Det er fordi deres slimhinder hæver og kølig luft hjælper på hævelsen! 

Her døjer hun meget med det i perioder, hvor der er store omskift i vejret, når hun er forkølet osv. 

Syntes det lyder godt at du får hende tjekket! 

God bedring med hende. Vh stine

Anmeld

21. maj 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vores datter har haft det, men er vokset fra det igen - hun er 3 år. Dog fik hun et mindre tilbagefald i vinters.

Du kan mærke det på brystkassen når hun trækker vejret. Den mærkes andreledes i forhold til normalt. Dog synes jeg det lyder som almindelig forkølelelse. De fleste får det når det bliver hurtige omskifteligt i vejret, meget regn og vådt vejr.

Vi fik det først konstateret efter et utal af gange med hvæsen, forkølelse mv. (ingen feber).

God bedring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.