Kort fortalt har jeg to børn med to forskellige mænd. den ældste deler jeg 7/7 med hans far, den yngste har jeg altid, dog ser han sin far engang imellem, men det er ikke mere en 1-2 gange om måneden, og kun meget sjældent med overnatning.
Min yngste søn er 6 år og går i 0. klasse, vi har et meget tæt forhold, da han jo kun har mig, og vi er sammen stort set altid. Vi laver alting sammen, sover sammen, og hygger os virkelig meget sammen.
Jeg bliver dog mere og mere opmærksom på om vores forhold er usundt mest for min søn, men også for mig. Han kan f.eks. finde på at vælge kammerater fra, for at være hjemme og hygge sammen med mig. Hvis der står nogle drenge udenfor døren og vil lege med ham, siger han ofte nej, og når jeg spørger hvorfor han siger nej, siger han det er fordi han hellere vil være sammen med mig.
Han har dog ikke noget problem med at lege hjemme ved andre, eller at have kammerater med hjem, det skal bare helst være planlagt, og det skal helst være mig der har planlagt det, altså ikke noget han selv tager initiativ til.
Jeg kan mærke på mig selv, at jeg har svært ved at være væk fra ham, hvis han eks. skal sove hos sin farmor, så savner jeg ham så meget, at jeg næsten ikke kan nyde den tid jeg har alene.
Mon vores forhold er ved at blive usundt? Eller er vi bare meget stærkt knyttet?
Anmeld