Hjælp til hækling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.084 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. maj 2012

Mother-love

Hey girls.
Ja jeg har længe tænkt at jeg gerne vil lære at hækle. Men sagen er den at min mor er venstrehåndet så hun kan ikke hjælpe mig.
Jeg tænkte at jeg måske kunne finde noget på nettet at kigge efter. Men hvpr skal jeg dog kigge?
Kan i anbefale noget der er nemt at hækle?
Noget man kan lave som virkelig ikke findes nemmere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2012

Mother-love

Hov og ja hvilket garn skal jeg bruge? Og hvad hæklenål osv.

Anmeld

20. maj 2012

ønskebørn74

michelledam skriver:

Hey girls.
Ja jeg har længe tænkt at jeg gerne vil lære at hækle. Men sagen er den at min mor er venstrehåndet så hun kan ikke hjælpe mig.
Jeg tænkte at jeg måske kunne finde noget på nettet at kigge efter. Men hvpr skal jeg dog kigge?

i stof og stil har de begynder opskrifter og Sys fredens Hækleskole hæfte.. så er du igang..

Anmeld

20. maj 2012

roenlund

Jeg brugte youtube og garnstudios hjemmeside... jeg startede med at hækle oldemorsfirkanter....

Anmeld

20. maj 2012

Mother-love

ønskebarn74 skriver:

i stof og stil har de begynder opskrifter og Sys fredens Hækleskole hæfte.. så er du igang..

Okay det må jeg da lige få købt imorgen så
Hvilket garn er bedst eller hvad bruger man ''normalt'' ?

Anmeld

20. maj 2012

ønskebørn74

michelledam skriver:

Okay det må jeg da lige få købt imorgen så
Hvilket garn er bedst eller hvad bruger man ''normalt'' ?

de har garn derude.. spørg om hjælp.. så hjælper de dig.. har kun prøvet bommuld..

Anmeld

23. maj 2012

MomInTheMaking

michelledam skriver:

Hey girls.

Hey. Jeg har kunne hækle frem og tilbage i et par år men ellers lærte jeg mig selv alt det andet for et par måneder siden. Så det skal du nok få lært.

Den her hjemmeside har hjulpet mig rigtig meget, der får du alle masker vist i detaljer + du kan finde videoer at kigge efter. Så skulle du være dækket ind.

http://www.garnstudio.com/lang/dk/skole/hekle_start.php 

Jeg bruger for det meste bare bomuld, men det siges at uld og akryl er nemmere at starte med, da det er mere elastisk og man kommer hurtigt (Som begynder) tilat stramme bomuld for meget og så bliver det rigtig svært at hækle videre, men det er helt sikkert en smagssag.

Skriv endelig hvis du har nogen spørgsmål, så vil jeg da prøve at svare. Glæder mig til at se din første kreation.

Anmeld

23. maj 2012

Mother-love

Mom In The Making skriver:

Hey. Jeg har kunne hækle frem og tilbage i et par år men ellers lærte jeg mig selv alt det andet for et par måneder siden. Så det skal du nok få lært.

Den her hjemmeside har hjulpet mig rigtig meget, der får du alle masker vist i detaljer + du kan finde videoer at kigge efter. Så skulle du være dækket ind.

http://www.garnstudio.com/lang/dk/skole/hekle_start.php 

Jeg bruger for det meste bare bomuld, men det siges at uld og akryl er nemmere at starte med, da det er mere elastisk og man kommer hurtigt (Som begynder) tilat stramme bomuld for meget og så bliver det rigtig svært at hækle videre, men det er helt sikkert en smagssag.

Skriv endelig hvis du har nogen spørgsmål, så vil jeg da prøve at svare. Glæder mig til at se din første kreation.

Mange tak for dit svar. Kender godt siden har også luret meget derinde. Men har lige været ude ved min mor. Hvor hun viste mig lidt. Men da jeg er højrehåndet og hun venstrehåndet så var vi nødtil at hver vores.nu vil jeg bare øve mig i at lave grundmaskerne og så når det sidder fast går jeg igang med en opskrift men skal nok ligge det ind når jeg engang har lavet noget

Anmeld

23. maj 2012

MomInTheMaking

michelledam skriver:

Mange tak for dit svar. Kender godt siden har også luret meget derinde. Men har lige været ude ved min mor. Hvor hun viste mig lidt. Men da jeg er højrehåndet og hun venstrehåndet så var vi nødtil at hver vores.nu vil jeg bare øve mig i at lave grundmaskerne og så når det sidder fast går jeg igang med en opskrift men skal nok ligge det ind når jeg engang har lavet noget

Super, det er virkelig en god hjemmeside.^^ Ja, det tager vidst lidt tid når man skal starte helt fra bunden, jeg havde alligevel et lille forspring.

Anmeld

10. juni 2012

mariamiss6

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.