Kan jeg få mine feriepenge udbetalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

469 visninger
4 svar
0 synes godt om
20. maj 2012

Masig

Lige inspireret af en anden tråd om feriepenge...

Jeg er lidt i tvivl om mine feriepenge og om jeg kan få dem udbetalt under barsel eller om jeg SKAL holde ferie inden..

Jeg går ledig og kan jo derfor egentlig godt bare holde ferie, men det kan min kæreste ikke inden min barsel, så er der nogen der ved hvad reglerne siger. SKAL jeg holde ferie, og få mine feriepenge udbetalt istedet for dagpenge, eller kan jeg lade være og så få dem udbetalt under barsel, som man kan hvis man er forhindret i at holde ferie...

Det virker jo lidt dumt at jeg SKAL holde ferie alene, og især når jeg jo alligevel går hjemme hver dag, og når nu kæresten ikke også kan holde noget.... Ville da rent økonomisk hellere have dem udbetalt der til september samtidig med barselsdagpenge og så bruge dem på barnedåb... Men må jeg det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2012

Kay

ved ik om du kan få dem udbetalt bare sådan... men du kan få dem overført... så du har flere ferie penge næste år...

Anmeld

20. maj 2012

Masig

Kay skriver:

ved ik om du kan få dem udbetalt bare sådan... men du kan få dem overført... så du har flere ferie penge næste år...

Så vidt jeg ved kan jeg kun få overført 5 dage... og jeg har 13

Og da kæresten er selvstændig har han ikke mulighed for at holde ferie foreløbig, så jeg kan ikke rigtigt bruge min ferie til noget andet end bare at tøffe rundt herhjemme som jeg jo gør i forvejen...

Anmeld

20. maj 2012

Mille82

Hvis du er ledig på a-kasse indtil barsel, så mener jeg at du skal afholde ferien. Det er kun hvis du grundet sygdom, eller barsel ikke kan nå at afholde ferie, at du kan få dem udbetalt uden at afholde dem.

Anmeld

20. maj 2012

Masig

Mille82 skriver:

Hvis du er ledig på a-kasse indtil barsel, så mener jeg at du skal afholde ferien. Det er kun hvis du grundet sygdom, eller barsel ikke kan nå at afholde ferie, at du kan få dem udbetalt uden at afholde dem.

Ja tror også du har ret desværre.... Virker bare så tosset at "holde ferie" når der jo ikke er noget ferie over det....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.