Udbetaling af feriepenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

459 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. maj 2012

Anonym trådstarter

Hej med jer. 

Jeg har er sygemeldt fra arbejde indtil barselsstart. Har aftalt med min arbejdsgiver at jeg får udbetalt penge (feriepengene) istedet for at afholde ferien. Jeg har omkring 3 ugers ferie som ryger til udbetaling. Jeg spurgte hvornår jeg kunne regne med at få dem, men det kunne h*n ikke svare på. Jeg snakkede med min arbejdsgiver i slutningen af april-måned. 

Nu er spørgsmålet... Hvornår tror I jeg får pengene?

Og hvor meget får jeg mon udbetalt? 3 uger cirka? Jeg er uddannet social og sundhedsassistent. 

Håber nogle kan komme med et bud? Ellers må jeg bare vente tålmodigt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2012

Nettemor

Anonym skriver:

Hej med jer. 

Jeg har er sygemeldt fra arbejde indtil barselsstart. Har aftalt med min arbejdsgiver at jeg får udbetalt penge (feriepengene) istedet for at afholde ferien. Jeg har omkring 3 ugers ferie som ryger til udbetaling. Jeg spurgte hvornår jeg kunne regne med at få dem, men det kunne h*n ikke svare på. Jeg snakkede med min arbejdsgiver i slutningen af april-måned. 

Nu er spørgsmålet... Hvornår tror I jeg får pengene?

Og hvor meget får jeg mon udbetalt? 3 uger cirka? Jeg er uddannet social og sundhedsassistent. 

Håber nogle kan komme med et bud? Ellers må jeg bare vente tålmodigt!

Hvis det er for dette ferieår så har du ret til at få dem udbetalt til september uden nogen modregning i dine barselspenge når du ikke har haft mulighed for at afholde din ferie Og det har du ikke når du har været sygemeldt og derefter barsel ..

Anmeld

20. maj 2012

LotusCPH

Nettemor skriver:

Hvis det er for dette ferieår så har du ret til at få dem udbetalt til september uden nogen modregning i dine barselspenge når du ikke har haft mulighed for at afholde din ferie Og det har du ikke når du har været sygemeldt og derefter barsel ..

ja mener også de sagde jeg får al min udbetalt - da jeg siden 2 1/2 md gravid - har været sygemeldt og her fra juni får baby ud - så er på barsel nu så at sige. Derfor kan jeg ikke nå at afholde ferien inden maj næste år. Så får dem udbetalt. Men kan ik huske om det var september - men det passer nok meget godt

Anmeld

20. maj 2012

Nettemor

LotusCPH skriver:

ja mener også de sagde jeg får al min udbetalt - da jeg siden 2 1/2 md gravid - har været sygemeldt og her fra juni får baby ud - så er på barsel nu så at sige. Derfor kan jeg ikke nå at afholde ferien inden maj næste år. Så får dem udbetalt. Men kan ik huske om det var september - men det passer nok meget godt

Til september har du ret til at få de 3 uger som du skulle have holdt sommerferie for/i. Og så de resterende er til april/maj når ferie året slutter hvis du ikke har mulighed for at holde det sidste inden da

Sådan var det i hvert fald da jeg var på barsel

Anmeld

20. maj 2012

LotusCPH

Nettemor skriver:

Til september har du ret til at få de 3 uger som du skulle have holdt sommerferie for/i. Og så de resterende er til april/maj når ferie året slutter hvis du ikke har mulighed for at holde det sidste inden da

Sådan var det i hvert fald da jeg var på barsel

Ja nemlig ja  det lød meget vel som noget hun sagde

Anmeld

20. maj 2012

Nettemor

LotusCPH skriver:

Ja nemlig ja  det lød meget vel som noget hun sagde

Anmeld

20. maj 2012

Anonym trådstarter

Det er ikke mine 3 ugers sommerferie jeg snakker om.... Det er min ferie fra ferieåret 2011/2012 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.