Hvad når man finder en kæreste? en masse spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

949 visninger
5 svar
0 synes godt om
20. maj 2012

Anonym trådstarter

Jeg har hele tiden været alene med mit barn, og jeg har et meget dårligt forhold til faderen.

Vi har meget store samarbejdsproblemer, og faderen vil ikke lade mig/os være i fred, og ønsker at have magt over min/vores hverdag.

Men nu er det sådan at jeg er begyndt at se en kammerat på en anden måde, og det kan måske godt udvikle sig med tiden.

Jeg er meget tilbageholdende. Men han er tålmodig, og venter meget gerne. Han er en rigtig god mand, og han tager mig med 'hele bagagen' så at sige.

Men der kommer bare så mange spørgsmål op i mig..

Hvornår er det OK at få en ny kæreste når man har et barn på et halvt år? (faderen og jeg gik fra hinanden lige da jeg blev gravid)

Hvad gør jeg hvis faderen stiller sig helt på bagbenene? (han har sagt at han aldrig acceptere at jeg finder en ny der potentielt kan flytte ind hos os. I så fald vil han tage barnet fra mig siger han)

Hvad nu HVIS(dette er selvfølgelig helt hypotetisk og fordi jeg tænker over sådanne ting før jeg bevæger mig ud i noget) jeg får en sød kæreste, og det bliver alvorligt. Hvor meget er så tilladt at han engagere sig i mit barns liv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2012

klmf

Din x har ikke magt til at 'tage dit barn' fordi der kommer en god mand ind i dit liv og dit hjem. Det kan da KUN blive til barnets bedste, at mor er glad og tilfreds og at der er en ekstra voksen i hjemmet, når det vel at mærke er en positiv og ansvarlig voksen. Hvis han truer med at gå i statsamtet på grund af det, så lad ham, det er kun ham selv der bliver til grin.

Det er vist på tide han får at vide, hvor skabet det står og at han i hvert fald ikke kan bestemme noget som helst i dit liv. Så må du holde kommunikationen med ham på et minimum, så det kun omhandler jeres fælles barn og aftalerne omkring det.

Held og lykke Træls du skal slås med sådan en klaphat....

Anmeld

20. maj 2012

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Din x har ikke magt til at 'tage dit barn' fordi der kommer en god mand ind i dit liv og dit hjem. Det kan da KUN blive til barnets bedste, at mor er glad og tilfreds og at der er en ekstra voksen i hjemmet, når det vel at mærke er en positiv og ansvarlig voksen. Hvis han truer med at gå i statsamtet på grund af det, så lad ham, det er kun ham selv der bliver til grin.

Det er vist på tide han får at vide, hvor skabet det står og at han i hvert fald ikke kan bestemme noget som helst i dit liv. Så må du holde kommunikationen med ham på et minimum, så det kun omhandler jeres fælles barn og aftalerne omkring det.

Held og lykke Træls du skal slås med sådan en klaphat....

Jeg ved godt han ikke kan tage barnet fra mig, og vi 'kæmper' allerede i statsamtet.

Men ikke destomindre så truer han stadig med at gøre livet surt for os hvis jeg finder en anden 'far' til barnet. (selvom det ikke er det jeg er ude på)

Anmeld

20. maj 2012

tarkoflen

Åhh stakkels dig, hvad er det dog for en idiot af en ex du har dig han skal da på ingen måde bryde sig om, at true dig på den måde! Det tror jeg faktisk, hvis du har det på sms eller noget, at jeg ville tage det med i statsamtet, hvis han ikke kan finde ud af, at opføre sig ordentligt!

Du skal da bare nyde, at du har fundet en sød mand, der gerne vil være sammen med! Det skal han overhovedet ikke blande sig i, med mindre det er en voldig eller på anden måde dårlig mand du har fundet, og det lyder jo bestemt ikke til at være tilfældet!

Det lyde lidt som om, han bare er ude på at gøre det surt for dig og jeres barn, og det skal han på ingen måde have lov til!

Jeg kan ikke hjælpe dig med, hvor meget en kæreste skal deltage i opdragelsen, for jeg har ikke prøvet det, men jeg forestiller mig da, at det nok skal komme helt naturligt...

Jeg synes ikke der er noget problem i, at du får en kæreste, selvom dit barn ikke er så gammel! Hvis du synes han er den rigtige, så kan jeg da ikke se, hvad der skulle være galt med det! Og det er jo længe siden, du gik fra barnets far.

Du skal tænke på dig selv og glemme hvad din sure ex siger!

Kæmpe og held og lykke med kærligheden

Anmeld

20. maj 2012

sandramor

hej hej....

først vil jeg sige dejligt at du har fundet dig en sød mand ....

dernæst vil jeg sige glem alt om hvad din ex truer med og vil gøre hvis du finder dig en kæreste... for han kan ikke gøre en skid ved det alligevel uanset hvor meget han skaber sig... selvfølgelig har du da lov til igen at finde kærligheden.. det kan og skal han da ikke forhindre dig i.... har selv en ex der siger og opfører sig på samme måde men det er jeg ret kold overfor for han kan intet gøre ved det og lad dem endelig bare skabe sig inde i amtet det går kun ud over dem selv....

jeg har altid været selv med mine piger og mit råd til dig er at du skal lytte til dig selv og føle efter hvornår du sys det er okay at i blir kærester og han blir en del af dit barns liv... der er intet i vejen for at finde en sød og dejlig mand selvom dit barn kun er et halvt år.... som en anden skrev så er det da bare dejligt at dit barn får en ekstra voksen i sit liv som hellere end gerne vil tage sig af det...
og hvor meget du skal engagere ham i barnets hverdag og liv er igen kun noget du selv kan fornemme....

så held og lykke med det hele

du er altid velkommen til at skrive hvis du har andre spørgsmål eller lignende...

knus

Anmeld

20. maj 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Jeg har hele tiden været alene med mit barn, og jeg har et meget dårligt forhold til faderen.

Vi har meget store samarbejdsproblemer, og faderen vil ikke lade mig/os være i fred, og ønsker at have magt over min/vores hverdag.

Men nu er det sådan at jeg er begyndt at se en kammerat på en anden måde, og det kan måske godt udvikle sig med tiden.

Jeg er meget tilbageholdende. Men han er tålmodig, og venter meget gerne. Han er en rigtig god mand, og han tager mig med 'hele bagagen' så at sige.

Men der kommer bare så mange spørgsmål op i mig..

Hvornår er det OK at få en ny kæreste når man har et barn på et halvt år? (faderen og jeg gik fra hinanden lige da jeg blev gravid)

Hvad gør jeg hvis faderen stiller sig helt på bagbenene? (han har sagt at han aldrig acceptere at jeg finder en ny der potentielt kan flytte ind hos os. I så fald vil han tage barnet fra mig siger han)

Hvad nu HVIS(dette er selvfølgelig helt hypotetisk og fordi jeg tænker over sådanne ting før jeg bevæger mig ud i noget) jeg får en sød kæreste, og det bliver alvorligt. Hvor meget er så tilladt at han engagere sig i mit barns liv?

sæt pris på din eks er sådan en torsk at han skriver sådanne ting fordi det gavner ham IKKE hvis I skal ud i en sag om hvem der skal have barnet glid af på sådanne kommentarer

Min eks mener selv at hvis jeg en dag får en ny kæreste så dør hans verden fuldstændig (gik fra ham da min søn var 2 dage gammel ) men som jeg siger det er jo kun til at han selv kommer videre følelsesmæssigt

angående dit barn: hvis du møder en sød mand, I dater og er kærester i en seriøst rum tid før I flytter sammen så du ved det er alvorligt så har han også ret til at opdrage på dit barn - feks hvis det gør ting det ikke må.. fordi så er I 3 en familie også har I 3 nogle spilleregler der skal overholdes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.