Udslæt grundet snot næse- hvad gør man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2012

Tona

Puslingen skriver:

Hej
Er der nogen der har nogle gode råd til at beskytte de smås hud mod snot?
Min søns næse løber konstant og vi tørre ham hele tiden men alligevel er hans hud under og omkring næsen og munden helt ødelagt
Jeg har pøvet at smørre med a-derma den aller fedeste creme, men det virker ikke, plus det jo bliver udsat for snot et øjeblik efter.

Vi smører med noget som hedder "Apotekets baby salve". Det virker. Det er faktisk ligemeget hvad man smører det på/for så virker det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2012

2721

Amandas-mor skriver:

Vi smører med noget som hedder "Apotekets baby salve". Det virker. Det er faktisk ligemeget hvad man smører det på/for så virker det

Tak, det har jeg faktisk i en prøve vi fik, må prøve det

Anmeld

19. maj 2012

ano14316

Puslingen skriver:

Okay, tak må høre på apoteket

Vil bare lige stemme i..

A-Derma Eyase er en mirakel creme til alt muligt..

her har vi brugt den til:
rød numse (self.)
det der de kan få bag ørene det tog max 1 døgn så var det væk.
mine smadrede skifteble hænder
min veninde har brugt det til sin søn på 5 der fik nogen knopper
tør hus i pletter på benene.

Og har jeg også brugt den selv en enkelt gang, fordi min hud bliver irriteret at bind når jeg har mens.

Anmeld

19. maj 2012

2721

ano14316 skriver:

Vil bare lige stemme i..

A-Derma Eyase er en mirakel creme til alt muligt..

her har vi brugt den til:
rød numse (self.)
det der de kan få bag ørene det tog max 1 døgn så var det væk.
mine smadrede skifteble hænder
min veninde har brugt det til sin søn på 5 der fik nogen knopper
tør hus i pletter på benene.

Og har jeg også brugt den selv en enkelt gang, fordi min hud bliver irriteret at bind når jeg har mens.

Tak,det må være den vi skal ud og købe

Anmeld

19. maj 2012

ano14316

Puslingen skriver:

Tak,det må være den vi skal ud og købe

Og så er den ikke engang vildt dyr
80 kr for en stor tube, som holder læææææænge.
den er drøj i brug..

Anmeld

19. maj 2012

2721

ano14316 skriver:

Og så er den ikke engang vildt dyr
80 kr for en stor tube, som holder læææææænge.
den er drøj i brug..

Skønt
Mange tak

Anmeld

19. maj 2012

SukkerDronning

Jeg kan anbefale et tyndt lag Lansinoh salve, det er bandt andet beregnet til revnede brystvorter under amning. Det er ikke farligt, da man kan putte det i munden og så virker det! Også til rød numse.. Det kan købes på apoteket og koster 150,- for en tube. Tuben er lilla

Ellers bruger vi Pentothenol salve, men hvis det er rigtig slemt er Lansinoh selven bedre.

Forresten er Lansinoh salven rigtig tyk/ svær at presse ud af tuben og monster fedtet (lavet at fedtet fra ulden på får), det er ret irriterende, men man skal lige give den en chance

Anmeld

19. maj 2012

kristinaS

Puslingen skriver:

Hej
Er der nogen der har nogle gode råd til at beskytte de smås hud mod snot?
Min søns næse løber konstant og vi tørre ham hele tiden men alligevel er hans hud under og omkring næsen og munden helt ødelagt
Jeg har pøvet at smørre med a-derma den aller fedeste creme, men det virker ikke, plus det jo bliver udsat for snot et øjeblik efter.

Vi er der på snart 3. Uge med 11- taller ud af næsen konstant. Og efter vuggestue var hans hud også helt ødelagt. Jeg er også gået over til de der servietter, fandt en kasse med plys og tiiiger, som han elsker...så det hjælper jo altid. Men ellers forsøger jeg faktisk at bruge næsesuger. Kan købes i Matas el apotek...han har vænnet sig til den, selvom det kræver lidt øvelse, specielt når de stritter imod...men den er effektiv, da det jo er som at pudse næsen, som han jo ik kan finde ud af...og ellers brugte jeg vaseline under næsen lige når jeg havde tørret. Glæder mig til bedre vejr, så de snotnæser forhåbentlig kan gå væk!!!

Anmeld

19. maj 2012

2721

SukkerDronning skriver:

Jeg kan anbefale et tyndt lag Lansinoh salve, det er bandt andet beregnet til revnede brystvorter under amning. Det er ikke farligt, da man kan putte det i munden og så virker det! Også til rød numse.. Det kan købes på apoteket og koster 150,- for en tube. Tuben er lilla

Ellers bruger vi Pentothenol salve, men hvis det er rigtig slemt er Lansinoh selven bedre.

Forresten er Lansinoh salven rigtig tyk/ svær at presse ud af tuben og monster fedtet (lavet at fedtet fra ulden på får), det er ret irriterende, men man skal lige give den en chance

Tak for svar, den vil jeg klart have i tankerne

Anmeld

19. maj 2012

2721

kristinaS skriver:

Vi er der på snart 3. Uge med 11- taller ud af næsen konstant. Og efter vuggestue var hans hud også helt ødelagt. Jeg er også gået over til de der servietter, fandt en kasse med plys og tiiiger, som han elsker...så det hjælper jo altid. Men ellers forsøger jeg faktisk at bruge næsesuger. Kan købes i Matas el apotek...han har vænnet sig til den, selvom det kræver lidt øvelse, specielt når de stritter imod...men den er effektiv, da det jo er som at pudse næsen, som han jo ik kan finde ud af...og ellers brugte jeg vaseline under næsen lige når jeg havde tørret. Glæder mig til bedre vejr, så de snotnæser forhåbentlig kan gå væk!!!

Han kan sagtens pudse næse og gør det rigtig meget, men det er bare ikke nok
Er det det tynde din har eller det gule?
Her er det nemlig gult og hvis jeg ikke lige når det før ham får han tværede det rundt i hovedet og det er noget klistret stads og tro ikke ligefrem det hjælper

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.