Kan man finde kærligheden igen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.090 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. maj 2012

Anonym trådstarter

Tror i man kan det? Og hvordan? Hvis den lige så langsomt er blevet nedbrudt af det faktum, at ens kæreste ikke har bidraget til hjemmet, pasning af barn og til familielivet i al almindelighed? Hvis man har brugt måned efter måned indebrændt af bitterhed over, at det ikke var sådan ens liv skulle være. Når han så mange gange har lovet, at nu ændrede han sig uden at gøre det, så tilliden til hans ord efterhånden er svunden ind.

Jeg har ikke lyst til sex med ham. Jeg savner ham ikke specielt når han er på arbejde, og jeg glæder mig ikke til weekenderne, fordi jeg ved, at de ikke bringer noget særligt andet at han sidder ved computeren igen.

Han har nu lovet, igen, at ændre sig, men jeg har mistet tilliden til hans ord. Hvis han rent faktisk ændrer sig denne gang, viser sig som en mand, kæreste og far og lever op til sit ansvar, hvad skal jeg så gøre for at genfinde den kærlighed til ham, som langsomt er svunden ind? Jeg tror den er derinde et sted, men det vil kræve arbejde at finde den frem igen, og det er han selv skyld i..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2012

LR85

Ja som du selv skriver, så kræver det 2 a få et parforhold til a fungere. Kan godt forstå du er træt a ham. 

Måske skulle du vise ham det her indlæg eller i hvert fald fortælle ham hvordan du har det og gnisten virkelig er forsvundet når han ikke bidrager til hjemmet, parforholdet eller familielivet. 

Tror du må sætte større krav til ham. Husl a han gør hvad han 'får tilladelse til'

Anmeld

19. maj 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Ja som du selv skriver, så kræver det 2 a få et parforhold til a fungere. Kan godt forstå du er træt a ham. 

Måske skulle du vise ham det her indlæg eller i hvert fald fortælle ham hvordan du har det og gnisten virkelig er forsvundet når han ikke bidrager til hjemmet, parforholdet eller familielivet. 

Tror du må sætte større krav til ham. Husl a han gør hvad han 'får tilladelse til'

Jeg har delt mine tanker med ham i aftes, hvor han igen lovede at rode bod på det og ændrer sig. Men hvad skal jeg snart gøre? Jeg kan ikke bare droppe at lave mad, for min datter og jeg skal jo også spise. Tøjet SKAL vaskes, og for at jeg kan holde ud at gå hjemme på barsel er her nødt til at være bare rimelig ryddeligt og rent.Jeg har forklaret ham alt.. Men i aften skal jeg måske for alvor udpensle, at han er ved at miste alt lige nu. Tanken om at gøre alvor af det skræmmer mig dog. Det værste er dog, at det mest er fordi jeg ikke kun ønsker at have vores barn på halv basis. Jeg har ikke lyst til at dele, jeg vil se mit barn hver dag..

Anmeld

19. maj 2012

LR85

Anonym skriver:

Jeg har delt mine tanker med ham i aftes, hvor han igen lovede at rode bod på det og ændrer sig. Men hvad skal jeg snart gøre? Jeg kan ikke bare droppe at lave mad, for min datter og jeg skal jo også spise. Tøjet SKAL vaskes, og for at jeg kan holde ud at gå hjemme på barsel er her nødt til at være bare rimelig ryddeligt og rent.Jeg har forklaret ham alt.. Men i aften skal jeg måske for alvor udpensle, at han er ved at miste alt lige nu. Tanken om at gøre alvor af det skræmmer mig dog. Det værste er dog, at det mest er fordi jeg ikke kun ønsker at have vores barn på halv basis. Jeg har ikke lyst til at dele, jeg vil se mit barn hver dag..

Kan virkelig godt forstå dig. 

For det første må du tænke kreativt. 

Mon mand og jeg havde store skænderier om vasketøjet, så jeg sørgede for en vasketøjskurv til ham og en til mig og fortslte hvor vaskepulveret stod. Det fungere VIRKELIG GODT. Vi har ikke skændes om det siden. 

De andre ting er sværere. Jeg lægger fx altid mandens rod a papire og tøj ind under hans dyne, og reder sengen. Gider ikke glo på hans rid og tøj overalt. Han blir stiktosset over det, men så må han jo rydde op. 

Dernæst har vi snakket om a lave en uge/månedsplan med hvem der har ansvar for hvad hvornår. Så man følles har lavet en plan for hvem der skal støvsuge hvornår og hvem der har ansvar for de forskellige ting. 

Har ikke prøvet den af endnu, men tror den vil blive god hvis man, som jer, har uoverensstemmelser.

Sæt nogen grænser, fortæl hvad du vil finde dig i og hvad du forventer af ham. IGEN. og lav evt klare aftaler, så du har noget a hænge ham op på

Anmeld

19. maj 2012

4xGreve

Hmm... Jeg tænker i skal aftale computer pause! Også syntes jeg måske i skal lave en dag/uge plan over hvad du forventer af ham derhjemme også kunne du evt. Sætte dig ned og skrive sort på hvidt hvad du har brug for han gør for dig som kæreste f.eks fodbad, massage, kram, mys, film hygge mm. 

Altså kort sagt skære det hele ud i pap for ham! 

Og husk det er lige så vigtigt at gi som at modtag! 

Men syntes det er en god ide at snakke med ham igen og få ham til at forstå hvor tæt han er på at mistedig og det i har opbygget!

Håber i får løst der

Anmeld

23. maj 2012

OktoberMor

Anonym skriver:

Tror i man kan det? Og hvordan? Hvis den lige så langsomt er blevet nedbrudt af det faktum, at ens kæreste ikke har bidraget til hjemmet, pasning af barn og til familielivet i al almindelighed? Hvis man har brugt måned efter måned indebrændt af bitterhed over, at det ikke var sådan ens liv skulle være. Når han så mange gange har lovet, at nu ændrede han sig uden at gøre det, så tilliden til hans ord efterhånden er svunden ind.

Jeg har ikke lyst til sex med ham. Jeg savner ham ikke specielt når han er på arbejde, og jeg glæder mig ikke til weekenderne, fordi jeg ved, at de ikke bringer noget særligt andet at han sidder ved computeren igen.

Han har nu lovet, igen, at ændre sig, men jeg har mistet tilliden til hans ord. Hvis han rent faktisk ændrer sig denne gang, viser sig som en mand, kæreste og far og lever op til sit ansvar, hvad skal jeg så gøre for at genfinde den kærlighed til ham, som langsomt er svunden ind? Jeg tror den er derinde et sted, men det vil kræve arbejde at finde den frem igen, og det er han selv skyld i..

Jeg er ked af at sige det men de færrste mænd forstår ikke når man virkelig er fortabt og ked af det, de lover en masse fis, som de alligevel ikke kan holde. 

mit råd er at gøre noget drastisk, for at få ham til at forstå at du mener det. For nogen gange skal der mere end ord til, det er jo de færreste mænd der gider alt det snakkeri, så vis ham hvordan du har det, f.eks gør det mod ham som han gør mod dig, gi ham den kolde skulder. 

Anmeld

23. maj 2012

DitteFisk

Det lyder nok åndssvagt, men jeg tænker at det måske ville være en god ide for jer at lave en kæreste-plan. Simpelthen. En plan hvor der sort på hvidt står hvad du forventer af ham i jeres forhold og hvad han forventer af dig. Måske kunne i endda lave et skema med ugedage hvor der står hvem der tager sig af hvad.. fair fordelt! Hvem støvsuger, hvem rydder af bordet, hvem får lov at sove længe (hvis der er sådan en mulighed) hvornår er det i orden at sætte sig hver for sig.

Mænd har nogle gange brug for at få det HELT konkret - det er DET her der forventes af dig! 

Indfør måske også at i bør kysse hinanden mere. Røre ved hinanden mere - altså små berøringer når man går forbi hinanden. 

Der er masser af måder at peppe kærlighedslivet op på feks. rør ved hinanden hvis i kommer til at skændes.. det er så svært at skændes når man holder i hånd.. 

Lav måske en lille liste, hver især, med 10 ting som i elsker den anden part for.

Osv. 
Håber i finder gnisten - i skal bare have de rigtige redskaber og begge være villige til at lægge et stykke kærligt arbejde i det  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.