Kolik ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

662 visninger
8 svar
0 synes godt om
19. maj 2012

louisekanayo

lille cindy har kolik nogen med raad herfor da jeg er ved at gaa op i limningerne AF TRÄTHED og utilsträkkelighed... har prövet alt fra bengymnastikken til mavemassage sukker vand, og kamille the ligefedt hjälper det, hun er konstant urolig hele dagen undtagen naar hun endelig sover, nogen gange ser det nästen ud som et krampe anfald hun kradser sig selv i hovedet og träkker vejret med 120 i timen og trykker og presser og prutter helt vildt... nu er hun saa osse begyndt med nogle smaa skrige ture det er slemmest om aften, men syns osse bare at det bliver slemmere for hver dag ... hjäääälp.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2012

KittyMaMa

Åh din stakkel! Har lige været igennem det samme med vores lille pige! Det er det værste jeg nogensiden har prøvet! 

Hos hos hjalp zoneterapi, - vi fandt efter en omgang hos en ret mærkelig en, en helt fantastisk dygtig zoneterapeut! Vi var også til fys/kranio sekral terapi for at se om hun var lås i nakken, - det var hun så ikke!

Og husk du ikke er utilstrækkelig, - selvom det ikke virker sådan, kan baby godt mærke du er der, og suger din trøst og omsorg til sig. - Du kan måske ikke få baby til at holde op med at græde, men du kan sagtens trøste! - Det tænkte jeg meget på! 

Jeg ved ikke om det hjælper dig at vide, men vores Viola er 3,5 måned og det har været ovre i ca. 2 uger nu, - og hun er  SÅ sød, - det er endelig blevet dejligt at være mor igen... Jeg håber det går hurtigt over hos jer!!!

Kæmpe kram og tanker fra mig! 

Anmeld

19. maj 2012

louisekanayo

tak...

hun skriger ikke saa meget det er mere de der ture med at träkke vejret som naar man skal föde og skal lave de der hurtige overfladiske vejrträkninger, og samme tid spjätter og kradser sig selv i ansigtet, jeg bliver vildt bange nogen gange  andre gange begynder jeg bare at tude...

´jeg haaber osse det gaar hurtigt over for nu er cindy kun 15 dage gammel, saa der er länge til de 3 maaneder

og jeg kan märke at jeg ikke magter meget mere...

Anmeld

19. maj 2012

Vidunderligeunger

de tre måneder går hurtigt.. tro det eller ej

Vi havde samme omgang med vores den mindste herhjemme.. Han skreg så bare rigtig meget..

Han var til zoneterapeut to gange og kiropraktor to gange.. og vupti, glad dreng!! Han er samtidig nem at overstimulere, så vi er meget hjemme.. det hjælper også..

Anmeld

19. maj 2012

louisekanayo

jeg bor i tyskland men er ved at finde ud af hvad zoneterapi og kiropraktor hedder her nede ? nogen der ved det... er der nogen alder barnet mindst skal ha for at maa komme til saadan noget ?

Anmeld

19. maj 2012

Hollybaby

Jeg ved der findes mange muligheder for alternativt behandling i Tyskland. Zoneterapi hedder noget vist Reflexzonemassage. Derudover findes der mælkesyrebakterier specielt lavet til babyer, som hjælper til fordøjelsen.

Anmeld

19. maj 2012

kekp

louisekanayo skriver:

lille cindy har kolik nogen med raad herfor da jeg er ved at gaa op i limningerne AF TRÄTHED og utilsträkkelighed... har prövet alt fra bengymnastikken til mavemassage sukker vand, og kamille the ligefedt hjälper det, hun er konstant urolig hele dagen undtagen naar hun endelig sover, nogen gange ser det nästen ud som et krampe anfald hun kradser sig selv i hovedet og träkker vejret med 120 i timen og trykker og presser og prutter helt vildt... nu er hun saa osse begyndt med nogle smaa skrige ture det er slemmest om aften, men syns osse bare at det bliver slemmere for hver dag ... hjäääälp.

Åhh hvor føler jeg med dig. Herhjemme er kolik heldigvis et overstået kapitel men vi har været der.

Man tror det ikke men tro mig det holder op lige pludselig, men ved godt at ventetiden virker uendelig lang

Du giver hende ikke nogle form for lægemidler? På min søn hjalp movicol junior rigtig meget. Nu ved jeg ikke om hun har problemer med at komme af med afføringen, men hvis det er så er det altså super godt. Elias får det stadig i en lille dosis og det holder hans mave så fint igang.

Ellers er der biogaia dråber. Det er mælkesyrebakterier som også virker positivt på de små maver.

Vi havde også elias til zoneterapeut og det virkede også rigtig fint. 

Du får lige en ordentlig krammer, ved hvor hårdt det er at have et kolikbarn

Anmeld

19. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
louisekanayo skriver:

Thea havde også kollik da hun var lille og var ved at blive fulstændig vanvittig! Hun sov kun 3 x 30 min i løbet af dagen og skreg 6 timer hver aften! Prøvede alt og intet virkede, men så forslog min veninde hendes svigermor som er zoneterapout. Tænkte at det da i hvert fald ik ku blive være og gav det en chance. Det bedste vi nogensinde har gjort!!! Efter første tur skreg hun resten af dagen, anden gang skreg hun kun 3 timer, 3 gang sove hun seriøst hele resten af dagen, også var det slut med kollik!! Vh stine

Anmeld

20. maj 2012

louisekanayo

Hej..

mange tak for jeres respons.

Jo det er som om at hun ikke kan komme af med afförringen, jeg fik noget af min jord mor som skal op bag i paa hende, det er mod mave kramper osv, nogen gange virker det nogen gange gör det ikke

saa kan hun sove i det mindste, hun sover max 2 timer, naar hun endelig sover, jeg faar helt ondt i maven naar hun er ved at vaagne for jeg VED at saa starter showet med at presse gräde og trykke og hive efter vejret osv osv

Jeg magter snart ikke mere og der er stadig 10 uger til hun er 3 maaneder det er vidst der det skulle stoppe..

jeg ved ikke hvad jeg skal göre har kigget efter zone terapi paa nettet i tyskland men finder bare intet,

paa apoteket vil de ikke give mig noget uden recept fra lägen saa det hjälper ikke noget og lägen vil ikke give mig noget recept hun siger jeg skal blive ved med mave massage og ben gymnastik  fedt, det er altsaa ikke nemt at massere maven paa Cindy naar hun spräller og kradser sig selv i hovedet saa hun nästen blöder

nogen der kan sende mig et eller andet for hendes mave fra Danmark ?

havede saadan glädet mig til mit förste barn og til at blive mor, nu er det närmere et maridt end en dröm  jeg elsker hende selvf overalt men nogen gange har jeg bare lyst til at gve op...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.