Anonym skriver:
Jeg har en meget dejlig dreng på snart 16 mdr, men de sidste 14 dage har nu ikke været de bedste vi har haft. Han er pludselig begyndt at blive meget hidsig, han kan finde på at kaste sig på gulvet, hvis det ikke lige passer ham. Jeg kan heller ikke lave aftensmad mere, hvis jeg er alene med ham, for han vil konstant have noget mad i munden, og han prøver at skubbe mig væk fra komfuret...... Samtidig når vi spiser aftensmad, kan han finde på at kaste sig tilbage i stolen og græde fuldstændig sindssygt. Er han i trodsealderen eller er det hans personlighed som skærer igennem?
Håber virkelig at der er andre som har prøvet noget lignende, for syntes efterhånden at det begynder at blive lidt hårdt...
trodsalderen er jo præcis det der med at personligheden skære igennem.
jeg bryder mig ikke om ordet trodsalderen, jeg kalder det for selvstændighedsfasen - de vil være selvstændige, kan og vil selv ( det tror de ihvertfald), og hele verdenen går imod dem, hvis de ikke kan få tingene til at gå op, eller får deres vilje. Så bliver de sure og kede af det, fordi verdenen er imod dem.
Det er nok grunden til at hans smider sig på gulvet. Han er igang med at danne sig, og det kan du støtte ham i.
Husk at sæt ord på, når han bliver sur, og når han er glad, så han forbinder det med hinanden.
:-)
Anmeld