Er han i trodsealderen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

706 visninger
9 svar
0 synes godt om
18. maj 2012

Anonym trådstarter

Jeg har en meget dejlig dreng på snart 16 mdr, men de sidste 14 dage har nu ikke været de bedste vi har haft. Han er pludselig begyndt at blive meget hidsig, han kan finde på at kaste sig på gulvet, hvis det ikke lige passer ham. Jeg kan heller ikke lave aftensmad mere, hvis jeg er alene med ham, for han vil konstant have noget mad i munden, og han prøver at skubbe mig væk fra komfuret...... Samtidig når vi spiser aftensmad, kan han finde på at kaste sig tilbage i stolen og græde fuldstændig sindssygt. Er han i trodsealderen eller er det hans personlighed som skærer igennem?

Håber virkelig at der er andre som har prøvet noget lignende, for syntes efterhånden at det begynder at blive lidt hårdt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2012

B&J

jeg ved det er hårdt men ved du hvad prøv at grine af det for han prøver bare at få sin vilje den lille røver....

det er ikke så længe siden vores smed sig på gulvet jeg begyndte bare at sige den samme lyd og vup så stoppede han....

og vi har lige haft i 3ugers tid hvor han smed med sine farver hele tiden når han ikke fik sin vilje.... men jaa der er ikke andet for at kæmpe imod

sender dig en kæmpe krammer og håber det snart stopper

Anmeld

18. maj 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jeg ved det er hårdt men ved du hvad prøv at grine af det for han prøver bare at få sin vilje den lille røver....

det er ikke så længe siden vores smed sig på gulvet jeg begyndte bare at sige den samme lyd og vup så stoppede han....

og vi har lige haft i 3ugers tid hvor han smed med sine farver hele tiden når han ikke fik sin vilje.... men jaa der er ikke andet for at kæmpe imod

sender dig en kæmpe krammer og håber det snart stopper

Dejligt at høre at man ikke er den eneste... syntes bare at det nogle gange kan blive frustrerende at han bare græder og græder uden nogen grund.

Okay kan være at jeg også skal prøve det..

Anmeld

18. maj 2012

Rikkeas

Anonym skriver:

Jeg har en meget dejlig dreng på snart 16 mdr, men de sidste 14 dage har nu ikke været de bedste vi har haft. Han er pludselig begyndt at blive meget hidsig, han kan finde på at kaste sig på gulvet, hvis det ikke lige passer ham. Jeg kan heller ikke lave aftensmad mere, hvis jeg er alene med ham, for han vil konstant have noget mad i munden, og han prøver at skubbe mig væk fra komfuret...... Samtidig når vi spiser aftensmad, kan han finde på at kaste sig tilbage i stolen og græde fuldstændig sindssygt. Er han i trodsealderen eller er det hans personlighed som skærer igennem?

Håber virkelig at der er andre som har prøvet noget lignende, for syntes efterhånden at det begynder at blive lidt hårdt...

trodsalderen er jo præcis det der med at personligheden skære igennem.

jeg bryder mig ikke om ordet trodsalderen, jeg kalder det for selvstændighedsfasen - de vil være selvstændige, kan og vil selv ( det tror de ihvertfald), og hele verdenen går imod dem, hvis de ikke kan få tingene til at gå op, eller får deres vilje. Så bliver de sure og kede af det, fordi verdenen er imod dem.

Det er nok grunden til at hans smider sig på gulvet. Han er igang med at danne sig, og det kan du støtte ham i. 

Husk at sæt ord på, når han bliver sur, og når han er glad, så han forbinder det med hinanden.

:-)

Anmeld

18. maj 2012

B&J

Anonym skriver:

Dejligt at høre at man ikke er den eneste... syntes bare at det nogle gange kan blive frustrerende at han bare græder og græder uden nogen grund.

Okay kan være at jeg også skal prøve det..

jaa ved det godt det er møg hammer hårdt til tider men der er ikke andet for desværre... nogle gange kan det også være hvis der er sket for meget i løbet af dagen så kan de også blive helt vilde og kede af det

Anmeld

18. maj 2012

Faith

Hvis du bruger ordet selvstændighedsfasen i stedet for trodsalderen tror jeg det vil blive lidt nemmere for dig at håndtere

Han er i gang med at skabe sin identitet og forsøger at flytte lidt på grænserne. Helt normalt og rigtig SUNDT! Men kan være super frustrerende. Men se det sådan her: Han er en sund og normal lille dreng

Anmeld

18. maj 2012

Rikkeas

Faith skriver:

Hvis du bruger ordet selvstændighedsfasen i stedet for trodsalderen tror jeg det vil blive lidt nemmere for dig at håndtere

Han er i gang med at skabe sin identitet og forsøger at flytte lidt på grænserne. Helt normalt og rigtig SUNDT! Men kan være super frustrerende. Men se det sådan her: Han er en sund og normal lille dreng

Anmeld

18. maj 2012

MortilCilas

Cilas gør det samme!

Anmeld

18. maj 2012

Clisolka

Jeps, her er Isabella på 18 mrd. også i sin selvstændighedsfase - nøøøøj hun har et temperament efter sin mor 

Hun kan blive sur over ingenting. Engang imellem er det sjovt at se hvor lidt der egentlig skal til 

Anmeld

18. maj 2012

LR85

Ja, selvstændighedsalderen ville jeg nok kalde det. 

Han er ved at opdage a han er et sekvstændigt individ. Og det skal afprøves på alle måder. Lige nu er han bare så lille a det er den måde han reagere, som de fleste børn i den alder og frem. 

Synes bestemt du skal tage det som noget godt og som noget vigtigt i hans udvikling. 

Gå ind og læs om det. Der findes mange gode bøger og fx netsundhedsplejersken.dk. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.