Får han nok mad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

698 visninger
8 svar
1 synes godt om
18. maj 2012

Anonym trådstarter

Min SP siger at min søns primære madkilde skal være fast føde nu. Men jeg kan ikke finde ud af om han spiser nok?

Hvor meget spiste jeres da de var syv måneder?

Min søns dag ser typisk sådan her ud:

Morgen: Amning

Formiddag: ca 1/5 dl a38 med et par teske frugtmos

Frokost: Mos - fx hvad der svare til en hel gulerod, en torskebolle(svarende til en alm kødbolle) 

Eftermiddag: Amning

Aftensmad: hvad der svare til to kartofler og eb halv dåse torskerogn (hans mos varierer fra dag til dag. Men han afskyr alle former for grød)

Senere aften: Amning

Før sengetid: 220ml havrevælling

Og så bliver han engang imellem ammet en enkelt gang om natten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2012

L&V

Anonym skriver:

Min SP siger at min søns primære madkilde skal være fast føde nu. Men jeg kan ikke finde ud af om han spiser nok?

Frokost: Mos - fx hvad der svare til en hel gulerod, en torskebolle(svarende til en alm kødbolle) 

Aftensmad: hvad der svare til to kartofler og eb halv dåse torskerogn (hans mos varierer fra dag til dag. Men han afskyr alle former for grød)

Laura får.
2dl havregrød m A38 til morgen + kop mælk
220ml mme inden lur
½-1 skive bondebrød med pålæg til frokost
220mme inden lur
Vores aftensmad eller mos 2dl ca
220ml inden natten

Der ud over små spiser hun frugt, knækbrød osv i løbet af dagen og har sin drikke dunk hun bare kan drikke af.. Hun bliver 8 måneder i næste uge

Anmeld

18. maj 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Her er hun 7 mdr. og 3 uger gammel og hun får det her:

Morgen: Havregrød lavet på mme. Sødmælk at drikke.

Frokost: Øllebrød lavet på mme. Vi skal dog snart til at starte op med rugbrød istedet for.

Eftermiddag: Yoghurt Naturel med havregryn og reven rugbrød ovenpå samt frugtmos i.

Aften: Vores mad eller mad fra glas og kartoffelmos.

Til sengetid:  Flaske

Imellem får hun lidt frugt, knækbrød, ostehaps, frugtstang eller andet småt at spise. Det er dog ikke meget hun spiser af det.

Synes det ser fornuftigt ud med din søns madplan. Men hvorfor ikke give havregrød eller øllebrød til morgenmad istedet for amning??

Anmeld

18. maj 2012

lycly

Anonym skriver:

Jeg synes umiddelbart det lyder fornuftigt. Julia spiste stort set det samme, men hun fik dog havregrød om morgenen i stedet for mælk. Vil han slet ikke spise grød? Jeg synes nemlig det er en rigtig god ting om morgenen, det ligger en god bund.

Desuden så kan du jo også begynde at give ham rugbrød (bondebrød). Det fik Julia, hun fik slet ikke mos fordi hun nægtede at spise det.

Anmeld

18. maj 2012

raca

jeg syntes det lyder meget fornuftigt..

barnet kan klare sig alene af modermælk uden at lide overlast ernæringsmessigt frem til 1 år.. min. ikke at det er idealt kun at amme så længe, men barnet lider ikke nød.

det hedder sig at det er overgangsfasen hvor mm er hovdeernæring og amning suplement, mellem 6-9 mdr.. så dit barn har frem til ca 9 mdr inden fastføde bør udgøre hovdeernæringe( og man kan fint suplere med amning så længe begge parter trives med det)

amning/mme bør ikke være fjernet fra kosten, før TIDLIGST når barnet er 1 år..

da mos og grød alene ikke er energitæt nok til et barn på under 1 år.

Anmeld

18. maj 2012

Nettemor

Nu kan jeg slet ikke huske hvor meget knægten spiste i den alder men jeg tænkte på om han måske ikke gerne vil have havregrød når han nu vil have havrevælling? Og ellers kan du evt give ham havregryn i yoghurten Det spiste vores dreng. Han synes det var rigtig god for det smagte jo mest af yoghurt og moren synes det var godt fordi det mættede så godt

Og ellers så kan du sagten begynde og lade ham spise noget bondebrød med leverpostej eller torskerogn eller smøreost

Anmeld

18. maj 2012

Anonym trådstarter

Svare lige generelt da i har spurgt om det samme hehe

Jeg kan ikke få andet end mælk i ham om morgenen. Men det får han også inde i sengen da jeg ammer ham før vi står op, og lige den amning ville vi gerne beholde også mens han starter i dagpleje. Det synes min SP er fint nok

Mht rugbrød så elsker han det, og begyndte på det i mandags. Men i onsdags fik han det galt i halsen så jeg måtte vende ham på hovedet(han kunne slet ikke få det op) for at få det ud

Så det har skræmt mig lidt. Men må nok begynde stille op igen

Grød er slet ikke til at få i ham. Har forsøgt havregrød, hirsegrød, boghvedegrød, maizena grød, majs grød og risgrød - han laver bræk lyde, spytter det ud og klappe herefter munden fuldstændigt i :s (og det ligemeget hvilken frugt eller grønt jeg forsøger at camouflere det med)

Risengrød vil han dog gerne have. Men det er altså lidt mere besværligt at lave synes jeg. 

Anmeld

18. maj 2012

raca

Anonym skriver:

Svare lige generelt da i har spurgt om det samme hehe

Jeg kan ikke få andet end mælk i ham om morgenen. Men det får han også inde i sengen da jeg ammer ham før vi står op, og lige den amning ville vi gerne beholde også mens han starter i dagpleje. Det synes min SP er fint nok

Mht rugbrød så elsker han det, og begyndte på det i mandags. Men i onsdags fik han det galt i halsen så jeg måtte vende ham på hovedet(han kunne slet ikke få det op) for at få det ud

Så det har skræmt mig lidt. Men må nok begynde stille op igen

Grød er slet ikke til at få i ham. Har forsøgt havregrød, hirsegrød, boghvedegrød, maizena grød, majs grød og risgrød - han laver bræk lyde, spytter det ud og klappe herefter munden fuldstændigt i :s (og det ligemeget hvilken frugt eller grønt jeg forsøger at camouflere det med)

Risengrød vil han dog gerne have. Men det er altså lidt mere besværligt at lave synes jeg. 

der er nogle børn der ikke kan lide grød...

og altså der er heller ikke rigtigt noget i grød ud over fyld og det mme der evt er i..

børn udvikler først ensymerne til at nedbryde kornprodukter, når de er omkring 9-12mdr.. mener nogle er ældre.. så at han ikke får grød er ganske ok IMO.. 

Anmeld

18. maj 2012

4xGreve

Anonym skriver:

Det er meget forskelligt hvad børn har behov for og man kan ikke samligne med andre børn, det vigtigste er at han er glad, frisk, aktiv, udvikler sig og ikke taber sig/vokser.. Men selv med vægt og længde er der mange bærn der tager det i ryk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.