Køresyge hos de små

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

846 visninger
7 svar
0 synes godt om
18. maj 2012

Clisolka

Hmm vi har fået os en pige på 1½ der bliver køresyg af en tur i bussen på højst 10 min  

På mors dag skulle vi lige en hurtig tur ned i centrum og hente pencilin til mig (tur på højst 20 min, så ville vi være hjemme igen) - og hurtigt hjem igen, så vi havde jo ikke taget nogen taske med. Den erfaring rigere, for da vi var næsten i mål, så kastede Isabella op i bussen  Vi stod af et stoppested før og fik fat i nogle servietter i en kiosk der havde åbent 

Åhhh gud, jeg kan ikke det opkast (endnu), så faderen måtte i gang. Hun har hostet lidt de sidste par uger, men aldrig blevet dårlig i bussen før nu, hvor vi er begyndt at have hende med i klapvogn i stedet for barnevognen. 

At tage bilen er ikke en mulighed, da vi ikke har bil  Vi havde hende med i bussen tidligere i dag, hvor hun også blev dårlig - men uden opkast heldigvis. 

Vi har haft hende med på skødet af os, så hun kan kigge ud af vinduerne. Jeg har også altid været meget køresyg ved det mindste rumlen, men det sluttede da jeg selv fik kørekort. 

Men er der noget vi evt. kan gøre for at hjælpe hende?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2012

Holbæktrunten

Babymor2010 skriver:

Hmm vi har fået os en pige på 1½ der bliver køresyg af en tur i bussen på højst 10 min  

På mors dag skulle vi lige en hurtig tur ned i centrum og hente pencilin til mig (tur på højst 20 min, så ville vi være hjemme igen) - og hurtigt hjem igen, så vi havde jo ikke taget nogen taske med. Den erfaring rigere, for da vi var næsten i mål, så kastede Isabella op i bussen  Vi stod af et stoppested før og fik fat i nogle servietter i en kiosk der havde åbent 

Åhhh gud, jeg kan ikke det opkast (endnu), så faderen måtte i gang. Hun har hostet lidt de sidste par uger, men aldrig blevet dårlig i bussen før nu, hvor vi er begyndt at have hende med i klapvogn i stedet for barnevognen. 

At tage bilen er ikke en mulighed, da vi ikke har bil  Vi havde hende med i bussen tidligere i dag, hvor hun også blev dårlig - men uden opkast heldigvis. 

Vi har haft hende med på skødet af os, så hun kan kigge ud af vinduerne. Jeg har også altid været meget køresyg ved det mindste rumlen, men det sluttede da jeg selv fik kørekort. 

Seaband fra apoteket eller matas... Tror bestemt ikke man må give køresygepiller når de er så små... Men ellers prøv at sætte jer foran i bussen og få hende til at se ligeud (peg på ting og fortæl)

Anmeld

18. maj 2012

Clisolka

Holbæktrunten skriver:

Seaband fra apoteket eller matas... Tror bestemt ikke man må give køresygepiller når de er så små... Men ellers prøv at sætte jer foran i bussen og få hende til at se ligeud (peg på ting og fortæl)

Nej, ingen køresygepiller til hende - det er hun ikke stor nok til  Seaband? For 10 min? Har desværre ingen erfaring med det, så jeg ved ikke selv hvordan det virker 

Jeg havde hende på skødet i dag, hvor vi sad (eller hun stod op) og kiggede på biler, træer osv. - det gik okay de første 5 min, for hun vil jo gerne ned og rende rundt i bussen  Men faderen fik hende på skødet (der hvor barnevognene holder), og så gik det lidt bedre.... 

Anmeld

18. maj 2012

K&S

Babymor2010 skriver:

Seaband  De kan fås på apoteket og findes både i børne & voksen udgave

Anmeld

18. maj 2012

Clisolka

K&S skriver:

Seaband  De kan fås på apoteket og findes både i børne & voksen udgave

Ved du hvor lang tid de virker?

Det kunne godt være jeg skulle prøve at købe et 

Anmeld

18. maj 2012

K&S

Babymor2010 skriver:

Ved du hvor lang tid de virker?

Det kunne godt være jeg skulle prøve at købe et 

Jeg brugte dem under graviditeten og de virkede meget hurtigt efter at have taget dem på - de fungerer som akupressur :-)

Anmeld

18. maj 2012

Clisolka

K&S skriver:

Jeg brugte dem under graviditeten og de virkede meget hurtigt efter at have taget dem på - de fungerer som akupressur :-)

Jeg giver det et forsøg - måske jeg skulle købe et med til mig selv. Jeg har nemlig også fået for vane at blive køresyg igen, så kan jeg samtidigt se hvordan de virker 

Anmeld

18. maj 2012

K&S

Babymor2010 skriver:

Jeg giver det et forsøg - måske jeg skulle købe et med til mig selv. Jeg har nemlig også fået for vane at blive køresyg igen, så kan jeg samtidigt se hvordan de virker 

Go for it :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.