Lidt blandede spm. om opstart på grød/mos

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2012

L&V

Nu som Moar skriver:

Ihh mange tak for en masse god Info!

God ide med at starte op om dagen, der er hun jo også altid mest glad og klar på nye oplevelser..

Super smart med isterningebakker, hvor har du købt dine?

Det var så lidt Det ska jo helst blive en fed oplevelse for jer begge.. Jeg har købt dem i super bedst tror de kostede 25,- stykket.. Og hvis maven sku blive træg så prøv med ligt kiwi eller pære mos ik svesker også en masse vand

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2012

modesty

1000 tak for alle de gode råd..
Jeg har hørt det før det med at opstart på mos er bedst, så det tror jeg da at jeg vil gøre, når du siger det med stivelsen.. Hvornår ville du så introducere grød?
Kan man købe sweet potato hele året?
Har du nogen råd omkring det med frysning, og hvor lang tid det må ligge i fryseren og mht opbevaringen?

Ja sweet potato kan købes hele året rundt, bl.a. i Irma og de fleste grønthandlere.

Det kan holde sig i 3 mdr. i fryser.

Jeg fryser ned i glas, da der er forskellige former for kemi, bl.a. ftalater, i isterningebakker og plastikposer. Men man kan købe kemifri beholdere specifikt til babymad.

Vi har bare stillet syltetøjs- og senepsglas til side når de blev tomme herhjemme.

Hvis maven har haft det fint i et par uger, ville jeg stille og roligt starte op på grød. Som en anden også skriver, skal man mest passe på med risgrød i forhold til maven.

Anmeld

18. maj 2012

Københavnermor

modesty skriver:

Ja sweet potato kan købes hele året rundt, bl.a. i Irma og de fleste grønthandlere.

Det kan holde sig i 3 mdr. i fryser.

Jeg fryser ned i glas, da der er forskellige former for kemi, bl.a. ftalater, i isterningebakker og plastikposer. Men man kan købe kemifri beholdere specifikt til babymad.

Vi har bare stillet syltetøjs- og senepsglas til side når de blev tomme herhjemme.

Hvis maven har haft det fint i et par uger, ville jeg stille og roligt starte op på grød. Som en anden også skriver, skal man mest passe på med risgrød i forhold til maven.

Ok. Mange tak for alle svarene.
Vil prøve at finde nogle beholdere på nettet..

Anmeld

18. maj 2012

Københavnermor

Månsson skriver:

Det var så lidt Det ska jo helst blive en fed oplevelse for jer begge.. Jeg har købt dem i super bedst tror de kostede 25,- stykket.. Og hvis maven sku blive træg så prøv med ligt kiwi eller pære mos ik svesker også en masse vand

Mange tak, glæder mig sådan til at komme igang..

Anmeld

18. maj 2012

L&V

Nu som Moar skriver:

Mange tak, glæder mig sådan til at komme igang..

Det er os bare en ny verden der åbner sig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.