Hjælp til stabil søvnrytme til en 1 måned baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.669 visninger
10 svar
0 synes godt om
17. maj 2012

christinak

Ja vi har ikke rigtig nogen rytme herhjemme og David sover ikke rigtig om natten og er svær at putte.

Hans dag ser ud sådan.

Vågner ved 6-7 tiden ammes, vågen 1 times tid og falder da i søvn. 

Sover ca 2 timer og vågner ammes derefter og vi står op.

Vågen en times tid, falder i søvn og sover 3 timer

Vågner og bliver ammet

Vågen 1-2 timer falder i søvn og sover ca 2-3 timer.

Vågner og bliver ammet.

Vågen 2-3 timer. 

Sover ca 3 timer og vågner og blir ammet,

Vågen 2-3 timer, falder i søvn vågner efter 2 timer og blir ammet til nat. 

Vågen 2-3 timer inden han overgir sig til natten og det er med skrigen uafbrudt i en times tid. Vågner ca hver 3 time om natten blir ammet og falder i søvn efter 1-2 timer.

Ved ikke helt hvordan jeg skal få ham til at sove længere om natten, sp sir hun gerne så han sov igennem om natten men hvordan skal jeg få ham til det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2012

lycly

Altså jeg synes det lyder som om du har en meget ambitiøs sp Tror det er de færreste børn på 1 måned der sover igennem. Min gjorde i hvert fald ikke. Hun sov meget forskelligt fra dag til dag, hendes rytme ændrede sig hele tiden, det gør den i den alder.

Man kan ikke fremtvinge en rytme hos så lille en baby - det skal nok komme helt af sig selv

Anmeld

17. maj 2012

L&V

LuLy skriver:

Altså jeg synes det lyder som om du har en meget ambitiøs sp Tror det er de færreste børn på 1 måned der sover igennem. Min gjorde i hvert fald ikke. Hun sov meget forskelligt fra dag til dag, hendes rytme ændrede sig hele tiden, det gør den i den alder.

Man kan ikke fremtvinge en rytme hos så lille en baby - det skal nok komme helt af sig selv

Enig.. Laura var 4 måneder inden vi havde noget der bare mindede om det.... Jeg syntes det ser rigtig flot ud

Anmeld

17. maj 2012

lycly

Månsson skriver:

Enig.. Laura var 4 måneder inden vi havde noget der bare mindede om det.... Jeg syntes det ser rigtig flot ud

Samme her, tror også Julia var 4 mdr.

Synes også at jeres "rytme" virker fornuftig, han får da nogle timers søvn i træk når han sover lur. Det gjorde min datter ikke, hun sov kun 30-45 minutter ad gangen.

Anmeld

17. maj 2012

christinak

LuLy skriver:

Tænker også det er umuligt at få en rytme ind ved ham allerede nu og vi følger egentlig bare hans rytme fra dag til dag 

Anmeld

17. maj 2012

christinak

Månsson skriver:

Tænker også at han er for lille til at vi endnu kan få en rytme med ham 

Anmeld

17. maj 2012

lycly

christinak skriver:

Tænker også det er umuligt at få en rytme ind ved ham allerede nu og vi følger egentlig bare hans rytme fra dag til dag 

Og det skal I bare blive ved med. Ved ikke hvorfor jeres SP mener at han bør sove igennem - har jeg aldrig hørt nogen sige. Selvfølgelig er der wonder børn som bare sover igennem fra dag 1, men det er langt fra normen

Anmeld

17. maj 2012

blomst84

Med en baby på 1 måned er søvn da en by i Rusland! det virker ret vildt at din SP vil have an til at sove om natten allerede.... Min datter fik først en rytme omkring 5-6 måneder... Syntes du skal nyde dit lille barn og du skal nok få din nattesøvn tilbage  

Anmeld

17. maj 2012

ano14316

christinak skriver:

Det er det helt rigtige at gøre.. bare følge hans behov..

Anmeld

17. maj 2012

Nitz - <3 David

Min SP sagde at man ikke kan "fremtrylle" en rytme når de er så små.. De finder selv ud af det.. Og rytmen kan ændre sig 100 gange..
Min David var ca. 4 mdr før han fik en rytme.. Da vi begyndte på grød/mos..
Som min SP sagde "Der kommer en rytme.. Engang.. Hvis man kunne forudse hvornår den kommer, så ville det være meget nemmere" Men det er der ingen der kan.. I min mødregruppe er vi 4.. 2 af dem (6 mdr) er stadig ikke inde i en fast tytme.. Og er stadig oppe 3-5 gange hver nat..
Så det eneste man kan gøre er at slappe af, nyde den bette, og tænke "Rytmen skal nok komme"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.