Om at sige fra, og ikke blive respekteret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

591 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. maj 2012

Anonym trådstarter

Jeg har aldrig været god til at sige fra. Vi har et hjem hvor vi kan fixe computere og det benytter folk meget. Men vi er stressede og får aldrig tid til familieliv.

Jeg har så en veninde som har to computere og de går hele tiden i udu. Jeg har sagt at jeg ikke har tid til hende. Så skriver hendes kæreste. Jeg har så sagt til ham 3 gange på 2 måneder at vi ikke har tid og føler egentlig at jeg har sagt godt fra!

Nu skriver hun så til mig igen, efter vi havde snakket hyggelig babysnak. At de da snart ikke kunne vente på hjælp mere.
Så selvom idag er den eneste fri dag vi har i de næste 2 måneder, så sagde jeg at hun måtte komme forbi.

Men det ville hun ikke for hun har travlt med noget i eftermiddag.

Nu har jeg skrevet at hun må vente til Juli så.

Jeg har sågar tidligere givet et link til hvor de kan få hjælp, for ret små beløb.

Jeg bliver squ så ked af det, for vi bliver jo aldrig bare inviteret til hygge ved hende. Det er altid pga. computerne.

Men jeg er også beklemt ved at sige det direkte. For jeg ved jo godt at hvis jeg ikke har det godt en dag, så må jeg altid skrive/ringe. Men jeg har andre veninder, hvor jeg føler det er mere ligeværdigt.

Det værste er at jeg gerne ville hjælpe. Men bare ikke har tiden til det.

Og jeg ved faktisk ikke lige hvordan jeg skal løse det. Og jeg er sur! Hvorfor forstår de det ikke. Hvorfor respekterer de det ikke. Det ville jeg da gøre.

Hvad gør jeg?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2012

Dinna88

Sig det som det er. Du vil gerne hjælpe, men har ikke tid - men hvis I fælles kan finde en dag, så kunne I jo kombinere hygge ved HENDE, med lidt computerfikseri.  

Jeg er en af dem der ikke gider det der "vi er veninder når JEG har tid til det," og det har jeg sagt til flere personer. Enten er det er tovejsvenskab, eller så er det intet. Og det synes jeg også  du skal lade hende vide! Du behøver jo ikke sige det surt eller beskyldende - men hvis du oprigtigt er ked af det over det, så fortæl hende det - ellers ved hun det jo ikke Er hun en rigtig veninde, så forstår hun med sikkerhed. Hvis ikke - ja, så må de jo betale nogle for at fikse commputerne

Anmeld

17. maj 2012

Anonym trådstarter

Dinna88 skriver:

Sig det som det er. Du vil gerne hjælpe, men har ikke tid - men hvis I fælles kan finde en dag, så kunne I jo kombinere hygge ved HENDE, med lidt computerfikseri.  

Jeg er en af dem der ikke gider det der "vi er veninder når JEG har tid til det," og det har jeg sagt til flere personer. Enten er det er tovejsvenskab, eller så er det intet. Og det synes jeg også  du skal lade hende vide! Du behøver jo ikke sige det surt eller beskyldende - men hvis du oprigtigt er ked af det over det, så fortæl hende det - ellers ved hun det jo ikke Er hun en rigtig veninde, så forstår hun med sikkerhed. Hvis ikke - ja, så må de jo betale nogle for at fikse commputerne

Mange tak for svar Dinna . Jeg har prøvet at sige det flere gange, men det går bare ikke ind. I dag har jeg skrevet det og fik et svar om at så havde jeg jo nok for meget at se til.

Men jeg har snart eksamen og manden er ved at gå ned med stress og jeg føler bare slet ikke der er forståelse

Lige nu har jeg bare mest til at smække døren. Jeg har ikke en eneste dag hvor jeg kan mødes, for jeg er bagefter pga. en ret slem influenza og nu skal jeg også indpasse besøg til mammografi

Anmeld

17. maj 2012

raca

løsningen kunne også være at du sage..

ja jeg vil gerne lave din PC.. hvis du lige vasker mit stue gulv.. eller tager 2 gange aftensmad med til os...

så jeg OGSÅ får tid til min familie..

Anmeld

17. maj 2012

Anonym trådstarter

raca skriver:

løsningen kunne også være at du sage..

ja jeg vil gerne lave din PC.. hvis du lige vasker mit stue gulv.. eller tager 2 gange aftensmad med til os...

så jeg OGSÅ får tid til min familie..

Haha Raca, den var god og jeg ville ønske at jeg var så frimodig at sige det. Måske er det vejen frem Det var et godt råd

Anmeld

17. maj 2012

Dinna88

Anonym skriver:

Mange tak for svar Dinna . Jeg har prøvet at sige det flere gange, men det går bare ikke ind. I dag har jeg skrevet det og fik et svar om at så havde jeg jo nok for meget at se til.

Men jeg har snart eksamen og manden er ved at gå ned med stress og jeg føler bare slet ikke der er forståelse

Lige nu har jeg bare mest til at smække døren. Jeg har ikke en eneste dag hvor jeg kan mødes, for jeg er bagefter pga. en ret slem influenza og nu skal jeg også indpasse besøg til mammografi

Altid da 

Når nu du har prøvet, så synes jeg da bare du skal gøre som du selv skriver - lad hende være. Og så tænk på dig selv og din mand 

Anmeld

17. maj 2012

Anonym trådstarter

Dinna88 skriver:

Altid da 

Når nu du har prøvet, så synes jeg da bare du skal gøre som du selv skriver - lad hende være. Og så tænk på dig selv og din mand 

jamen det tænkte jeg også på. Om jeg eventuelt kunne lægge en hvis afstand

Anmeld

17. maj 2012

Dinna88

Anonym skriver:

jamen det tænkte jeg også på. Om jeg eventuelt kunne lægge en hvis afstand

Prøv. Man er to om et venskab jo.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.