Føler mig som en elendig mor.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

586 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. maj 2012

Anonym trådstarter

Ja. Sagen er den at min lille dreng er 11 uger i dag og tror jeg overfodre ham. Jeg tjekker konstant klokken for at se hvornår han spiste sidst og når der er gået 3 timer lægger jeg ham altid til, med mindre han sover. Han spiser glædeligt hver 3 time, men som 11 uger skal de jo slet ikke have så meget???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2012

VNB

Ja. Sagen er den at min lille dreng er 11 uger i dag og tror jeg overfodre ham. Jeg tjekker konstant klokken for at se hvornår han spiste sidst og når der er gået 3 timer lægger jeg ham altid til, med mindre han sover. Han spiser glædeligt hver 3 time, men som 11 uger skal de jo slet ikke have så meget???

jo det er da helt fint at et barn på 11 uger bliver ammet hver 3 time  

sådan et mønster havde jeg ihvertfald også med Viktor, og det fungerede rigtig godt. 

man kan ikke overfodre når det gælder amning... de skal nok selv sige stop når de ikke har behov for mere. 

Viktor faldt som regel bare i søvn ved brystet når han var mæt, og så kunne jeg ligge ham over i vuggen  

så am du bare videre med rigtig god samvittighed 

Anmeld

17. maj 2012

Nettemor

Jeg tror heller ikke du skal være nervøs.

Men hvorfor venter du ikke til han selv giver udtryk for at være sulten

Anmeld

17. maj 2012

lycly

Man siger, at ammebørn ikke kan få for meget mælk. MME kan de godt få for meget af, og blive overfodret.

Men så længe at han takker ja når du tilbyder, så skal du ikke være bekymret. Han er jo stadig lille og har brug for alt den mad han vil have

Anmeld

17. maj 2012

L&V

Anonym skriver:

Det lyder helt fint dog ska du passe på med at amme efter uret da det tit vil resultere i at din mælk forsvinder hurtigere da man ikke ammer op på den måde som man gør når barnet selv beder om det Du ville ku mærke det på maven hvis du over ammede

Anmeld

17. maj 2012

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Det lyder nu ikke som om, der er problemer der 

Men, men, men måske er det en idé at lade ham melde sig af sig selv, når han er sulten... Så kan det være I får en rytme med lidt længere ammepauser.. 

Min ældste blev ammet MINDST hver tredje time, da hun var 11 uger, og hun skulle nok sige til . Men børn er meget forskellige.

Anmeld

17. maj 2012

Twinklee

Du gør da det helt rigtige

Men du kan jo se på, hvor længe han spiser -har det ændret sig? Han spiser jo også for at få slukket tørsten. Altså, hvis det var mig, så kunne jeg godt finde på at spørge SP om det er for meget (tror jeg nu ikke) og hvornår du skal trække tiden mellem amningerne. Måske siger han selv fra med tiden. Nu er der jo heller ikke så længe til, at du kan opstarte fast føde, og så giver det jo sig selv.

Anmeld

17. maj 2012

modesty

What? Det skal de da. Hvem har sagt til dig at de ikke skal det? De skal ammes 6-8 gange i døgnet, og hvis du giver ham hver 3. time døgnet rundt, får han 8 gange. Og det gør du ikke engang, for du skriver at du ikke vækker ham hvis han sover. Så det er da helt fint. Desuden skal han spise hvis han er sulten, der er nogen der ammer 10-12 gange i døgnet. Det kommer helt an på barnet. Da min dreng var den alder, ammede jeg hver 1,5-2 timer.

Min dreng er 7 mdr. og jeg ammer stadig 6 gange i døgnet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.